Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en venninnegjeng hvor jeg som oftest alltid føler meg som det 5 hjulet på vogna . Virker som om ingen av dem har lyst til å snakke noe særlig med meg og virker nesten av og til som de direkte unngår det .

Jeg syntes det er ganske ekkelt å være sammen med dem i det hele tatt , men de pleier alltid å sende sms og inviterer meg ofte med på ting .

Jeg har av og til i det siste også begynt å finne på unnskyldninger fordi jeg egentlig ikke har noe lyst til å være med på det de finner på .

På den annen side så har jeg få venner ellers ..

Hva syntes dere at jeg burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve å finne deg venner du faktisk trives sammen med andre steder? F. eks i en forening, gjennom en hobby du kanskje har, på trening eller lignende? Jeg ser ingen grunn til å henge med mennesker jeg egentlig synes er ubehagelige.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Hva med å prøve å finne deg venner du faktisk trives sammen med andre steder? F. eks i en forening, gjennom en hobby du kanskje har, på trening eller lignende? Jeg ser ingen grunn til å henge med mennesker jeg egentlig synes er ubehagelige.

Ja , du har igrunnen helt rett .

Er bare det at det liksom er lettere å finne på noe med noen man allerede kjenner , istedet for å begynne å lete etter nye venninner .

Men er nok slik det ender , og blir nok det jeg gjør også .

Måtte bare høre her for å se om det var noen som kunne komme opp med en mirakelkur eller noe :ler: .

Hvis det er sånn neste gang jeg er sammen med dem også , så kan de drite og dra ....

Skrevet (endret)
Ja , du har igrunnen helt rett .

Er bare det at det liksom er lettere å finne på noe med noen man allerede kjenner , istedet for å begynne å lete etter nye venninner .

Men er nok slik det ender , og blir nok det jeg gjør også .

Måtte bare høre her for å se om det var noen som kunne komme opp med en mirakelkur eller noe :ler: .

Hvis det er sånn neste gang jeg er sammen med dem også , så kan de drite og dra ....

Vel, jeg kjenner meg faktisk litt igjen, har hatt det slik jeg også, med min tidligere bestevenninne. Det var ganske vondt, siden dette faktisk var en person jeg var, og er, fremdeles glad i. Problemet var at jeg endte opp med å være redd henne, da jeg var redd for at hun kunne bli voldelig mot meg (hun holdt på å slå til meg to ganger, men heldigvis fikk jeg kommet meg i dekning og avverget det), samt være veldig stygg i ordbruken sin.

Noen ganger er det også bare slik at venner vokser fra hverandre. Man finner andre interesser, eller man rett og slett går ikke i lag sammen lenger. Det kan jo høres ut som har skjedd i dette tilfellet. Du bør spørre deg selv kanskje: hva er best for meg? Hva er det jeg vil?

Det er dog ikke alltid så enkelt å komme fram til en løsning, og løsningen er kanskje ikke å bryte alt tvert heller, kanskje ta det litt etter litt, så blir det enklere? Samtidig, jeg mener at det viktigste er å ta vare på seg selv. Føler man ubehag eller at det er litt 'ekkelt' å være med de man kaller sine venner, så går jo det også utover en egens selvfølelse. Er det virkelig verdt det?

Jeg tror nok at det finnes mange andre koselige og snille jenter/gutter som sikkert kunne tenkt seg å være din venn, det er da absolutt ikke noe i veien for det! :) Det er kanskje litt tøft å ta steget og prøve å gå bort fra det som kan føles 'trygt og godt', samtidig tror jeg nok du vinner mye mer etterhvert hvis du kanskje finner andre venner, da de rett og slett kan være med på å forsterke positive følelser hos deg, i stedet for negative, slik som dine venner tydeligvis da gjør på nåværende tidspunkt.

Om ikke annet, jeg ville ha tenkt over det nøye, og funnet ut hva jeg ville. :)

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...