Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, som jeg trenger deres hjelp!

Egentlig skulle jeg ha postlagt en gave for leeenge siden, men jeg kommer rett og slett ikke på noe å gi. Det er gave til et tradisjonelt par i 60-årene. Problemet er bare at de er utenlandsk, og ikke vil forstå mange norske gaver. Hun er over middels interessert i håndarbeid og matlaging, men norsk kokebok har jeg gitt tidligere, og det vil kanskje virke noe rart å gi håndarbeid gitt av noen andre (jeg er IKKE huslig av meg). Norsk kalender er en gave vi har gitt så mange ganger, at den våger jeg nesten ikke ta lenger.Han er interessert i det meste, veldig trivelig bestefarstype.

I tillegg til denne gaven som jeg ikke har funnet, så skal de få noe sjokolade, et par bilder og et julekort.

Ser for meg å bruke opp til et par hundre kroner. Håper det er noen kreative sjeler her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hva med slike gaver med menig?

geiter og kyllinger....

og et sted så jeg møkkaovn :ler:

edit: glemte å si at da kan du jo bare skrive et kort at du har kjøpt det til dem...for da slipper du å vente på at korte skal komme til deg først.

Endret av Amalie_85
Skrevet

Takk for innspill :)

Glemte visst å si at gaven skal sendes til canada, og mottakerne forstår ikke norsk eller alle våre tradisjoner..Jeg skulle m.a.o. begynt å planlegge tidligere :sjenert:

Skrevet

Hva med en bok av en norsk forfatter oversatt til engelsk? F.eks en bok av Jo Nesbø?

Skrevet

hadde det bare vært en gave til henne hadde jeg nok foreslått en bok om norske håndarbeidstradisjoner, evt oppskrifter på slike ting, men siden det skal være til begge vet jeg faktisk ikke... er ikke lette det der, hva med å kjøpe selbuvotter eller noe slikt til de og sende med en oppskrift på vottene til henne?

Skrevet

Takk for svar :klemmer:

Det gav meg jammen noe å tenke på. Likte ideen om bøker, men det må i så fall bli pocket, for det koster vel litt å sende tunge ting..Men Jo Nesbø blir litt feil til disse personene. Forslag til andre forfattere; enten med enda litt mer skjønnlitterært preg eller internasjonal anerkjennelse. JEg tenkte på Ragde, men er redd hennes måte å skrive på ikke vil bli forstått ordentlig (disse er ganske religiøse).

Godt mulig det blir Selbuvotter - for en bra ide :) Men hvor får man tak i oppskrift på slike?

Å, så glad jeg er for at dere hjelper meg! Neste år skal jeg begynne tidligere :fnise:

Skrevet

Jeg kom på en ting: han er veldig interessert i å lære om norsk landbruk. Noen som vet om noen bøker om dette (på engelsk)?

*masmasmas*

Skrevet

hva er galt med å gi håndarbeid man ikke har laget selv? mange som kjøper på julemesser etc for å gi bort. er da ikke upassende da eller?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Hva med en ostehøvel? Det har de jo ofte ikke i utlandet :) De har noen fine i turistbutikker, i fine gaveesker. Du får sikkert masse tips i slike butikker.

Gjest Gjest_lilli_*
Skrevet

En fin juleduk? eller det har kanskje eldre par nok av.

hm, ramme inn bildene som skal sendes?

Skrevet

Jeg sender til utlandet hvert år og må alltid tenke vekt. På Narvesen finnes flere bøker som ikke er så tykke, om Norge og troll og fjorder og sånt, på engelsk. Ellers har jeg sendt duker (vanlig eller juleduker), hardangerbestikk i ett bestemt mønster over flere år: osthøvel, syltetøyskje, serveringsdeler, teskjeer, osv.

Og så har jeg vært på messer og kjøpt ferdigstrikkede votter og skjerf (også selbuvotter), nisser og julepynt, notatbøker, mm.

Bruk fantasien. Lykke til.

:nisseblunk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...