Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kanskje det er noen her som kan hjelpe meg?

Ikke for lenge siden fikk jeg jobb i en hudpleiesalong. Jeg får betalt per time.

Siden jeg driver med en tjeneste som salongen ikke har, ble jeg bed om å utføre denne tjeneste for dem i arbeidstida mi med mitt apparat og mitt råmateriale.

Vi ble enig at jeg skal få tilbakebetalt bare mine kostnader (råmateriale + utleie av apparat) ifm den tjeneste.

Nå blir det en stor dilemma fordi vi ikke vet hvordan vi skal føre summen i regnskapet.

Kostnadene er eks. mva.

Kan det være et forslag at vi kan føre summen (summen ganges med antall utførte behandlinger per mnd) på konto 5880 refusjon av utgifter og betales hver mnd. i.f.m. vanlig lønnsutbetaling? Dette betyr at arbeidsgiveren ikke betaler AGA, feriepenger og jeg ikke betaler skatt?

eller

Må jeg skrive regning på vilke råmaterialer og leie utstyr jeg bruker hver mnd?

Da kanskje jeg selv må redegjøre for mine utgifter ved kjøpet av varene og utstyret ovenfor ligningskontoret og må da skattes av evt. overskudd?

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare levere bilagene dine og få refundert utgiftene på vanlig måte?

Du kan ikke sende ordinær regning uten et organisasjonsnummer (f.eks. enkeltmannsforetak). Det vil ikke mottakerens regnsskapsfører godta.

Skrevet
Kan du ikke bare levere bilagene dine og få refundert utgiftene på vanlig måte?

Du kan ikke sende ordinær regning uten et organisasjonsnummer (f.eks. enkeltmannsforetak). Det vil ikke mottakerens regnsskapsfører godta.

Takk for svar!

Skal åpne en enkeltmannsforetak. Det er mye enklere og en korrekt løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...