Tintin Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg blir så fryktelig rastløs de dagene kjæresten min har andre planer, og jeg egentlig ikke har noen andre planer enn å være hjemme. De fleste, inkl. kjæresten min foreslår at jeg skal finne på noe med en av venninnene mine, men jeg har bare de stabile-, som alltid har mye de skal gjøre-, og er opptatt med egen kjæreste venninnene igjen (ikke det at jeg ikke er glad i dem, og ikke det at jeg ikke er sånn selv, for det er jeg), men jeg må planlegge ting mye lenger i forveien enn kjæresten min. På en mandag så kan han avtale at han skal spille playstation med en kompis på torsdagen samme uke. For min del føler jeg at jeg må være ute 3 uker i forveien for å planlegge med noen. Dette er innmari kjipt, men skjønner jo at det kan være litt sånn fra min side også. Det er jo bare det at de spontane venninnene som oftest forsvinner når man får seg kjæreste, fordi de krever at man skal fortsette å gå ut hver helg, noe man ikke har tid eller lyst til å gjøre lenger (og ikke går det an og møtes på halvveien heller. typisk jenter!!!). Så ja, hva gjør man da når kjæresten kommer og sier at han skal noe annet en dag, og man selv ikke har fått planlagt noe??!! Jeg blir gærn av å gå rundt hjemme, rydder litt her og der, hører litt på musikk osv. Men sitter fortsatt igjen med en kjip følelse av at kjæresten fortsatt klarer å lage seg andre planer, mens jeg ikke duger til det lenger. Har jo snakket med kjæresten min om det også, fordi jeg har sendt ett par tette meldinger når jeg blir som mest frustrert av å sitte hjemme. Han har jo ikke det samme problemet, og nyter derimot en kveld innimellom hvor han kan ligge hjemme alene og slappe av hele kvelden. Dette er vel på det området vi er mest forskjellige. Jeg blir jo til de grader rastløs av bl.a. den situasjonen der. Er det noen som kjenner seg igjen?? I så fall hvordan takler dere den situasjonen? Noen smarte råd til meg???
Kyllingwok Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Få deg noen hobbyer, finne noe å engasjere deg i Noe du kanskje drev med før du ble sammen med kjæresten, som du kunne tatt opp igjen?
Nabodama Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jeg er avhengig av å ha alenetid, så jeg er bare glad til når mannen har planer en kveld, og jeg ikke har. Og dette med å avtale 3 uker i forveien, er da veldig mye? Det er vel mer vanlig å avtale noen dager før, sånn som han gjør. Det skal litt til å få det til å klaffe hvis du må ha så lang tid før en avtale med andre, og han trenger 3 dager. Råd: -bli mer spontan du også -møt venninnene dine litt på halvveien. Det er ikke bare de som må strekke seg litt Endret 4. desember 2008 av Nabodama
Gjest Gjest_mee_* Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Du ser jo at dette handler om deg og ikke om han. Han lager avtaler med sine venner, har et liv utenfor forholdet og det er godt:) Det er DU som sliter med å være alene og med rastløsheten som følger. Spr deg selv hva du egentlig liker og spør deg selv hvorfor du ikke føler deg "hel" uten at han er hjemme. Ikke la dette bli hans problem, for det er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Du bør lære deg til å trives i ditt eget selskap. At du blir rastløs er et dårlig tegn.
Pokahonta Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Hei, Ærlig innlegg av deg i grunnen, for det tar litt å innrømme akkurat det. Det er så "in" å erkære behov for egentid i disse dager og man skal heller ikke innrømme at man er "viggo venneløs"... Det høres likevel ut som du bør ta noen initiativ i livet ditt. For det første. Du BØR lære deg å like ditt eget selskap!! Jeg var den super rastløse for noen år tilbake. Jeg har et enormt nettverk, og kunne lage planer for mandag, tirsdag, onsdag, torsdag etc og fikk panikk om jeg ikke hadde planer fredag. Bodde i kollektiv og elsket det. Da var jeg også singel. Jeg slet meg helt ut på å være sammen med mennesker. Jeg lærte meg å sette pris på eget selskap. Leste bøker, slappet av foran tv, strikket (!!!) og nøt livet med meg selv. Det tok litt trening, krevde litt mental hygene og å fortelle seg selv at "jeg har det bra på egen hånd"... For det andre, tror jeg du faktisk skal bli flinkere til å ta kontakt med andre. Både med de trauste vennene dine og med ny folk. Meld deg inn i et idrettslag, en forening eller noe tilsvarende. Da vil du få et engasjement som gjør at du til slutt nyter eget selskap. Slik dere har det nå kan du kvele forholdet med å bli for avhengig av kjæresten din, og ender opp med at han får litt pustebesvær (sier ikke at det kommer til å skje, men faren er tilstede)...En sunn balanse i et forhold, varer lengere!! Grattis med å se problemet i øyet, lykke til videre!!
Glitnir Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Tre uker er veldig lang til å forveien å avtale å ta en tur på kafé, kino eller lignende. Det er nok heller han som er den "normale" her. Det er kjempeviktig å lære seg å trives i eget selskap, ha egne venner og egne planer. Førstnevnte er en treningssak, de to andre krever initiativ fra deg!
Haris Pilton Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Pleier du å faktisk spørre venninnene dine hver gang kjæresten din gjør noe annet, eller antar du bare at de er opptatte akkurat da?
msDelenn Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 synes du fikk et fint svar her. Prøv å finne en hobby, eller noe morsomt du liker å drive med. Jeg begynte med pc spill..hahaha Men det finnes masse ting å gjøre, og da er det sikkert en venninne (selvom hun har barn og mann..ect) lyst å gjøre det med deg. Feks. trene, kurs i magedans, malekurs..fotografi kurs...masse å finne på!
Gjest AnneShirley Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Jeg synes det er deilig å få en kveld hjemme alene i ny og ne. Da slapper jeg av, bader, ser på TV, leser, trener, går tur, tar en lang telefon til noen jeg ikke har snakket med på lenge, surfer på nettet, pusler med det håndarbeidsprosjekt osv osv.
Gjest78 Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Min mann har andre planer enn å være med meg rett som det er, og jeg trives veldig godt på egen hånd (så lenge det ikke blir alt for mye). I går spurte han meg om jeg ville være med på fest neste helg, men jeg bestemte at jeg faktisk heller har lyst til å være alene hjemme (som regel blir jeg med på fester, men jeg blir sliten av å være med på alt han blir bedt med på, spesielt når det ikke er så mange jeg kjenner på den festen). Jeg synes det er koselig å sitte hjemme, ser kanskje en (eller to) film eller tv-serie på dvd, drikker litt vin, spiller litt spill på pc, surfer på internett, skriver på kvinneguiden, ringer en venninne eller mamma, strikker, leser bok eller ser tv.
Gjest nem Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Er det noen som kjenner seg igjen?? I så fall hvordan takler dere den situasjonen? Noen smarte råd til meg??? Jeg hadde det sånn... Ble rastløs og kjeda vettet av meg da han var ute. Er vant både i jobbsammenheng og privat å ha folk rundt meg hele tiden. Nå synes jeg det er deilig å ha en "frikveld"... Vi prata om det engang, og etter det har han begynnt å sende søte meldinger når han er ute en kveld. Så noen kvelder blir vi bare sittende og sms`e
Teriyaki Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Vær utro Haha, der har du dagens beste råd! Not.. Det virker som om du er alt for avhengig av kjæresten din. Som de andre her sier, så er det kjempeviktig at du trives i ditt eget selskap, og at du finner på ting med vennene dine. Hvis de ikke er så aktiv selv på å ta initiativ, så gjør det du. Kan hende de har en travel hverdag, og tenker dermed ikke alltid på sånne ting. Jeg finner på ting med mine veninner kanskje to-tre ganger i uken, også er jeg alene om kvelden fordi kjæresten min gjør andre ting kanskje en eller to ganger i uken, også har vi noen kvelder sammen. Er som regel sammen etter klokke ti da, men da er det jo ikke lenge til leggetid. Men jeg skjønner deg godt. Jeg får disse følelsene når han er på fest, og jeg sitter hjemme. Spesielt i perioder hvor han har vært mye ute på byen. Det er litt trist å sitte der alene, mens kjæresten er ute og har det kjempegøy, uten å sende en eneste sms eller tanke hjem. Men sånn er det bare. Man er jo to individer selv om man er kjærester.
Tintin Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er også av den typen som er vant til å ha folk rundt meg hele tiden!! Men så har jo ting på en måte en roet seg litt når man får seg kjæreste, dessuten flytter jo folk overalt etter vgs, får barn og er generelt på helt forskjellige perioder i livet (det er jo f.eks. ikke alle som vil gå videre med høyere utdanning). Men deriblant en av de tingene jeg har merket at jeg ikke er like interessert i etter at jeg fikk meg kjæreste, er å dra ut på byen hver torsdag og hver eneste helg. Synes det har blitt koseligere å ta ett par pils, prate og spise en bra middag, enn å bare dra på utested hvor man ikke har sjangs til å slå av en god gammeldags prat Dessverre har dette ført til at jeg har sklidd fra noen av de venninnene jeg var mest med før. Jeg har sagt at jeg gjerne kan fortsette å være med ut på byen noen ganger i måneden, men at det også hadde vært koselig med disse litt rolige kveldene innimellom, og det forslaget har ikke blitt tatt like varmt imot. Derfor har jeg vel egentlig gitt opp det jentedramaet litt. Men er selvfølgelig storfornøyd med de venninnene jeg har nå også, men som alle andre har disse travle perioder, deriblant nå som det er eksamenstid på skolen, og det blir mer fokus på det. Noe jeg har full forståelse for. Vil også nevne at jeg har klart å venne meg til alenetid, kjæresten var jo tross alt borte på 10ukers tur i vår, og det ble både mye tid med venninner, kompiser, trening, middager o.l. Men jeg synes nesten det er verre når det dukker opp helgeturer og sånt. Det er vel igrunn bare et clue her, og det er at jeg må bli flinkere til å ta vare på alenetiden min, som mange av dere andre har påpekt. Det har jo vært snille og kommet med mange ideer til meg om hva jeg skal gjøre også!! Tusen takk for det!! Trengte nok bare et lite spark bak i går, innimellom blir man litt blind på ting!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå