Bare innom Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Vi skal gifte oss ute sommer'n 09 ved sjøen.. og trenger noen gode råd.. Noen som har gode ideer for hva man kan gjøre ved en utevielse?? Pynting, sang og sånn.. Og hva er en god back up plan hvis den "bestilte" sola skulle bli til regn??
ecathari Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Nå er jeg kanskje ikke noe hjelp i det hele tatt, men jeg lurer på noe av det samme... Vi skal ha vielse ute i en park 30.mai. Foreløpig har vi bestemt at vi skal sette opp et lite partytelt, uten veggene (bare stammen) og pynte det med florett hvitt stoff som det skal festes røde roser i (tema for bryllupet er hvitt og rødt) Jeg kjenner en ganske ung jente som skriver sine egne sanger, som har sagt ja til å synge for oss. Så hun synger en sang med en akustisk gitar... Men aner ikke om jeg trenger noe mikrofoner eller noe... Hm... Vi tenkte først bare å ha gjestene stående foran dette "partyteltet", med en midtgang som jeg kan gå ned... Men i og med at seremonien varer en stund, og gamle bestemødre og oldemødre kommer, er jeg usikker.... Hm... Ellers tror jeg ikke vi skal ha noe særlig pynt.. Lillesøsteren til samboeren min er brudepike, og skal strø roseblader ned langs midtgangen... Hvis det blir stoler, så pynter jeg de ytterste på hver rad med samme hvite stoff og roser som på teltet... Hvis det mot all formodning skulle regne, så sliter jeg litt.... Hehe... Mulig vi da tar det på lokalet hvor middagen skal være, men da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjrøe med gjestene mens vi er og tar bilder... Hm... Litt hjelp kanskje, men ikke så mye... Sorry...
Coriander Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Vi skal også gifte oss ute. Tenkte i grunnen ikke å pynte så mye, det har jo Moder Jord allerede gjort for oss. Men vi lurte på å få laget en slags blomsterportal eller bue som vi vies foran, som liksom blir sentret eller alteret om du vil. Har også sett bilder av vielser utendørs hvor man har pyntet med lange, brede silkebånd fra trærne, som flagrer pent i vinden. Syntes det så veldig fint ut. Hvis du googler 'outdoor wedding ceremonies decorations', finner du endel bilder. Hvis man skal ha rader med stoler, kan man jo pynte med litt blomster på den ytterste stolen og strø roseblader i midtgangen. I tilfelle regn, så skal det mye regn til før vi trekker innendørs. Vi gifter oss like ved lokalet og kan i nødstilfelle vies inne. Tenkte jeg skulle ha masse paraplyer sånn parat, just in case... Men det blir uansett ikke en lang seremoni. Funderer også litt på dette med musikk, er litt redd for at musikken kommer til å forsvinne ut i lufta, uten at noen hører så mye av den.
nipa Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Funderer også litt på dette med musikk, er litt redd for at musikken kommer til å forsvinne ut i lufta, uten at noen hører så mye av den. Jeg fikk tilfeldigvis med meg en utevielse en gang, de hadde trompet og det var veldig fint. Synes ikke at lyden forsvant, men ble veldig spesiel og fin ute i det fri. Har hørt at man kan bruke noe som heter Walthorn (ikke sikkert at det skrives på denne måten) for at lyden skal bære bedre utendørs.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 I de utendørs vielsene jeg har vært på har det blitt benyttet mikrofon til vigsler og sangere, samt forsterker til akustisk gitar. Fungerer veldig fint! Vi skal selv ha utendørs vielse på fjellet, men vi har ikke tenkt å pynte så mye. Et bord med hvit duk og blomster oppe ved der vigsleren står, muligens litt bjørkeris. Resten av pyntingen står naturen for. Så får man bare satse på at været blir bra! Vi har en nødplan om å trekke inn i festlokalet om det skulle bli dårlig vær.
Bare innom Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2008 Vet ikke helt hvor lenge en HEF-vielse kan vare, men lar man gjestene stå eller bør de få sitte?? Kan jo bli litt vanskelig for de som ikke er så høye å se alt... Lurer på om det kan være en ide at alle står i en sirkel rundt oss. Men med 60 gjester + nysgjerrige så blir vel den sirkelen for stor.. Uff ikke alt er like lett i denne planleggingen
Pastor Knut Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Vet ikke helt hvor lenge en HEF-vielse kan vare, men lar man gjestene stå eller bør de få sitte?? Kan jo bli litt vanskelig for de som ikke er så høye å se alt... Lurer på om det kan være en ide at alle står i en sirkel rundt oss. Men med 60 gjester + nysgjerrige så blir vel den sirkelen for stor.. Uff ikke alt er like lett i denne planleggingen Det pleier sjelden og aldri å være noe problem med om alle får sett eller ikke ved utevielser - i alle fall hvis det er i naturen. Terrenget skrår som regel, og skal gjestene stå, da har de hele tiden mulighet til å bevege seg litt for å se bedre. Det greieste er rett og slett først å finne seg et sted og så dra ut dit og se på mulighetene enten alene eller aller best, sammen med vigsler. Når jeg vier utendørs da tar det som regel en halv time - litt alt etter som. Noen ganger er det satt fram stoler til gjestene, andre ganger er vi så langt inne i naturen - eller til havs - at det er mest praktisk å stå. Men hvorfor ikke dra ut til det stedet der dere vil ha vielsen og så se på mulighetene?
Dåsa Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Det finnes vel ingen perfekt backup plan, men hva med et stort åpent partytelt. Det går i allefall an å se om det er mulig? Eller så får man finne et lokale som en backup plan. En halvtime, som pastoren sier, er jo ikke så lenge.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Vet ikke helt hvor lenge en HEF-vielse kan vare, men lar man gjestene stå eller bør de få sitte?? Om det er noen gamle eller litt skrøpleige til stede under vielsen kan det jo være fint om det er satt frem stoler til dem. Normalt friske mennsker klarer helt fint å stå i i en liten time. Kan jo bli litt vanskelig for de som ikke er så høye å se alt... Lurer på om det kan være en ide at alle står i en sirkel rundt oss. Men med 60 gjester + nysgjerrige så blir vel den sirkelen for stor.. Det kan da ikke være noe problem? Har vært i slike vielser selv med flere enn 60 gjester, og det har overhodet ikke vært noe problem med for stor sirkel eller noen som ikke ser. De fleste erjo hensynsfulle nok til å la de som er lave stå forrest.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Vi skal også gifte oss ute og vi blir ca 35 stk. Har tenkt at de kan stå i en ring rundt oss og så setter vi frem stoler til de eldste. Lurer på om vi skal få tak i et enkelt partytelt til gjestene uten vegger eller om det holder med paraplyer om det regner. Vi var i et bryllup md em strykekvartett i sommer og det var nydelig. Blir nok noe litt enklere hos oss. Håper på en som kan spille akustisk gitar.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Jeg vil garantert ha sitteplasser til alle gjestene som kommer, er ikke spesielt gøy å stå i høyhelte sko i en time, og at det eneste gjestene tenker på under vigelsen er at føttene verker. Partytelt uten vegger kommer vi til og ha i tilfelle litt regn så tar taket imot det meste av regnet, fint om det er mye sol også så de får litt skygge Oppfordrer i inbydelsen mot å ta med paraply om været ikke skulle holde.
Arwen Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Jeg vil også anbefale stoler til alle. Har vært i et stående HEF bryllup, og selv om jeg er ung og sprek var det grusomt å stå i nesten en time med stiletthæler. Stod og holdt meg fast i mannen min og tenkte mest på hvordan jeg kunne stå sånn at det gjorde minst mulig vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå