Gjest Trist og lei meg. Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor fulgte jeg det innfallet her??? Angrer på at jeg lot meg manipulere av frisøren til dette.Jeg ser ikke ut! Jeg ser 5 år eldre ut. Jeg har hatt en ulykkelig avstandsforelskelse bak meg i en person jeg ikke får og ville derfor ha en makeoverdag for å muntre meg opp litt.Var på spa og greier i forkant ,men nå ser jeg kjerring ut.Skal jeg le eller grine? Håret er kort kort også.Sånn frisyre som er klipt helt inn til hodet.Kledelig på noen ,men ikke på meg.
Gjest trøstegjes Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har opp igjennom årene gjort stor lykke på sjekkefronten med både langt og kort hår. Imidlertid er jeg brunette, og kan derfor ikke uttale meg om den blonde fargens fortreffelighet. Altså, konklusjonen min er vel det at selve lengden på håret har hatt lite å si på hvor mye oppmerksomhet jeg har fått fra mannfolka, og i og med at den aldri har manglet, er inntrykket mitt at det er helt andre kriterier som legges til grunn når oppmerksomhet deles ut. Jeg forstår likevel godt at du er frustrert - en nærmest evigvarende bad hair day-følelse er ikke bra for selvtilliten, selvom du kan trøste deg med at håret vokser ut igjen. Rådet må være å spise masse b-vitaminer, eller øl, som man også kaller det.
Gjest Trist og lei meg. Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har opp igjennom årene gjort stor lykke på sjekkefronten med både langt og kort hår. Imidlertid er jeg brunette, og kan derfor ikke uttale meg om den blonde fargens fortreffelighet. Altså, konklusjonen min er vel det at selve lengden på håret har hatt lite å si på hvor mye oppmerksomhet jeg har fått fra mannfolka, og i og med at den aldri har manglet, er inntrykket mitt at det er helt andre kriterier som legges til grunn når oppmerksomhet deles ut. Jeg forstår likevel godt at du er frustrert - en nærmest evigvarende bad hair day-følelse er ikke bra for selvtilliten, selvom du kan trøste deg med at håret vokser ut igjen. Rådet må være å spise masse b-vitaminer, eller øl, som man også kaller det. Det blir nok øl på meg nå ja.Fargen var for mørk til meg også.Jeg har lyse øyenbryn og lyseblå øyne og mørkebrunt ble for hardt til ansiktet mitt.Det ser jeg nå.Faen så stygg jeg ble!
Gjest Elastica Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Farg øyebrynene og følg gjestens ølråd. Jeg er sikker på at du ikke er stygg. Trøsten er jo at dersom det er veldig kort, vokser fargen fort av deg. Ellers så er det vel noe som heter avfarging også, er det ikke?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Farg øyebrynene og følg gjestens ølråd. Jeg er sikker på at du ikke er stygg. Trøsten er jo at dersom det er veldig kort, vokser fargen fort av deg. Ellers så er det vel noe som heter avfarging også, er det ikke? Sliter avfarging på håret?
Gjest Elastica Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Sliter avfarging på håret? Det gjør det helt sikkert. Da må man vel bleke det? Jeg er på tynn is her, altså, bare så det er sagt. En frisør kan sikkert svare mer korrekt på dette enn meg.
Vera Vinge Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Sliter avfarging på håret? Det er ikke noen vidunderkur for håret akkurat, men det kommer nok an på hårkvaliteten din hvor mye det vil slite. Da jeg avfarget mitt lange hår for noen år siden, ble ikke mitt hår merkbart slitt (da hadde jeg farget det mørkt én gang før avfargingen). Når det er helt kort, tenker jeg også at det sikkert vil tåle det bedre også, men jeg ville hørt med en frisør.
venus_ Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Fargen vil bli litt lysere etter de første gangene du vasker det. Det er nok bare uvanlig for deg å se deg selv med kortere og mørkere hår. Jeg ville latt det være sånn i en uke eller to før jeg hadde forandra på det.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Jeg føler meg fortsatt stygg.Møtte en gammel klassekamerat også(mannlig) i dag som kommenterte at jeg ikke kledde kort mørkt hår,men var penere med det gamle.
Gjest dghj Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 IKKE ta avfarging. det ser helt forferdelig ut, det er rett og slett heavy bleking som ikke gir blond naturlig farge. jeg ville mye heller satset på noen lette striper i det, for å få litt spill i håret. hvor kort snakker vi? helt kort? er det en sveis? etasjer? jeg ville også gått tilbake til frisøren, sagt at du abolutt ikke er fornøyd med sveisen - og at du bør få rabatt på striping. selv har jeg aldri turt dette - men mange har gjort det med hell:=) det vil vokse ut, og da er det masse alternativer for fine sveiser. kanskje du også skal bytte frisør:=) i tillegg synes jeg sminke har masse å si. når jeg har nyfarget hår må jeg ofte sminke meg litt ekstra, bare for å "matche" den kraftige fargen. etterhvert vaskes det jo ut... sjekk også med frisør om det er farge eller glansvask. er det førstnevnte er det en forferdelig frisør vil jo jeg si med en så radikal forandring.
datajente Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Jeg føler meg fortsatt stygg.Møtte en gammel klassekamerat også(mannlig) i dag som kommenterte at jeg ikke kledde kort mørkt hår,men var penere med det gamle. Hei, kjære du! Det beste er nok om du ikke fokuserer på det. Gi det en mnd. Gjør ting du liker og ha det moro, så kommer du til å stråle! Lykke til!
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Legg ut bilde, så kan vi komme med meninger og råd!
aline Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 jeg vil nok også nevne muligheten til å stripe det, for å lysne det på en litt snillere måte en full avfarging eller bleking. Da får du ett lysere hår, med mye spill i. lengden er det vel ikke så mye å gjøre med, så lenge du ikke ønsker/har råd til full extencions som gir deg lengen tilbake, men det er dyrt da. Det kan forsåvidt være skikkelig tøft med helt kort hår da, om du striper det til du får ett spennende spill i det fargemessig, så får du en frisør som er litt flink til styling, til å vise deg forskjellige måter å style håret på. det trenger på ingen måte være kjærring, om du rufser det til f.eks, kan det være tøft. (selv om jeg vet at ikke alle kler det altså, men det er liksom ikke så mye å gjøre med)
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Min søster klipte seg kort og var kjempemisfornøyd. Så gikk hun til en annen frisør og fikk tynna det ut litt nederst og det ble kjempefint!! så nå er hun ikke misfornøyd lengre...
Penny Lane Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 Hvorfor fulgte jeg det innfallet her??? Angrer på at jeg lot meg manipulere av frisøren til dette.Jeg ser ikke ut! Jeg ser 5 år eldre ut. Jeg har hatt en ulykkelig avstandsforelskelse bak meg i en person jeg ikke får og ville derfor ha en makeoverdag for å muntre meg opp litt.Var på spa og greier i forkant ,men nå ser jeg kjerring ut.Skal jeg le eller grine? Håret er kort kort også.Sånn frisyre som er klipt helt inn til hodet.Kledelig på noen ,men ikke på meg. Hei! Fikk et sånt innfall en gang jeg også, hadde laangt, blondt hår som jeg farget nesten svart. Angret skikkelig, så vet det er kjipt ettersom man ikke kan gjøre så mye med det, enklere fra lyst til mørkt. Ikke gjør samme tabben som meg ihvertfall, jeg blekte det flere ganger på en måned å endte opp med å måtte klippe av hele finstasen (til haken), og håret var en orange, grumsete farge som ingen frisører turte å sette hendene i. Først et år senere fikk jeg det endelig lyst og litt langt igjen. To år senere var det slikt som før. Et tips er evt løshår eller clips som du kan sette i når du skal ut? Etter fargen har falmet litt, strip det litt etter litt så kan du nok til slutt få det lyst igjen. Jeg trodde det var håpløst men det ordnet seg til slutt! lykke til
Gjest Always Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 - Spis ølgjærtabeletter Da vil hår og negler vokse og gro mye fortere. - Gå på nettet og finn ut av alle stilige ting du kan gjøre med kort hår, tørkler, hårstæsj, spray, voks osv osv. - Bruk hårkur og farg håret ditt tilbake etter en liten stund Dette er din periode med testing så hvorfor ikke prøve hairextention? (har aldri gjort det selv, men er blitt veldig fint på de som har brukt penger på ekte hår og som pleier det godt) Og sist men ikke minst: TA BILDE AV ALT!! :D Nå er det ikke morsomt, men om et par år vil du kanskje le av det. Dette er en utfordring til deg selv, ta den
Gjest Always Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Og en ting til, fikk vite av min frisør at du har to ukers angrefrist eller hva det nå kalles. Du kan ihvertfall dra tilbake om du ikke er fornøyd for å se om enkle grep kan gjøre det bedre.
Drops Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Jeg føler meg fortsatt stygg.Møtte en gammel klassekamerat også(mannlig) i dag som kommenterte at jeg ikke kledde kort mørkt hår,men var penere med det gamle. Kort hår er utrolig kult om du bare gjør det til ditt eget. Jeg gikk fra langt til skikkelig kort, og var misfornøyd til å begynne med, men med en gang jeg skjønte hva jeg skulle gjøre med det, konkluderte jeg med at jeg skal holde det kort en stund. Det kan varieres masse; mellom krøller, oppsatt, slett og bustete. Det eneste du kan gjøre er å lære deg å like det!
Gjest Miley Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 Jeg hadde farget håret svar over en periode på flere år. Når jeg da fant ut at jeg ville ha lysere hår gikk jeg til frisøren. Hun bleket det veldig forsiktig, samt farget litt oppå der for å få det jevnt. Håret mitt ble ikke slitt i det hele tatt av behandlingen. Jeg ville derimot aldri satset på å gjøre dette selv.
Ce'Nedra Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 Legg inn noen striper Hvis det er skikkelig ille, kan du jo ta noen extensions? Du trenger jo ikke å ta full extension siden det er temmelig dyrt, men ta noen, også får du frisøren til å klippe etter slik at det bare ser ut som håret ditt er veldig oppklippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå