Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hei! Har et billån ca 78000 igjen på det. Er student, så har ikke så mye penger å spare, men 1000 lapp i månden skal jeg vel klare trur jeg. Ville dere ha betalt 1000 mer på lånet hver månde, eller 1000 kroner inn på BSU? Renten på billånet er på 10, 2 sist jeg sjekket. Veldig høyt, men hadde ingen egenkapital.
Fluffie Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Betale paa bilen, og vente med BSU til en har jobb
Busy Lizzie Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Betal ned lån før du begynner å sparte i BSU. Ved å betale ned lånet tidligere "sparer" du masse penger i renter (som bare er inntekt til banken) og da kan du nedbetale lånet tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 helt klart betale ned det dyre lånet...
The Kitten Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Hei! Har et billån ca 78000 igjen på det. Er student, så har ikke så mye penger å spare, men 1000 lapp i månden skal jeg vel klare trur jeg. Ville dere ha betalt 1000 mer på lånet hver månde, eller 1000 kroner inn på BSU? Renten på billånet er på 10, 2 sist jeg sjekket. Veldig høyt, men hadde ingen egenkapital. Jeg ville betalt ned lånet først.
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Skattefordelen ved BSU er ekstremt god, så forutsatt at du har inntekt nok til å utnytte fradraget så skal det mye til å slå dette. Dersom du vil ha regnestykket som kan sette to streker under hva som lønner seg, så må du nesten oppgi mer info om lånetype (serie eller annuitet) og nedbetalingstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå