Gjest Gjeste Gjest Mann Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hei alle. Jeg er sånn støpt at jeg gjør alt for for at vi skal ha det godt i forholdet,det gjelder mot venner og,står omså på hodet og tisser i vinkel om jeg må. (Selvfølgelig ikke så at man blir utnytta da) Da har man jo ett lite håp om at noe av det gode kommer i retur,i forholdet vårt får jeg som oftest nei og sure miner tilbake når jeg kommer med forslag til forskjellige ting,forlanger aldri noe urimelige greier,bare sånne dagligdagse ting. Jeg får meg aldri til og si nei, og slutte å være god og forståelses full for kjæresten,det blir helt feil for meg. Føler nå at vektbalansen på disse tingene er helt feil i forholdet og jeg begynner og bli drita lei hele kjæresten. (Nei jeg er ikke en stor tøffelhelt,er det noe jeg syns er feil står jeg på mitt) Noen synspunkter på saken hadde vært fint.
Gjest ? Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Kommunikasjon, har du tatt det opp med henne? Det er det første du må gjøre, og burde gjort innen det gikk så langt at du ble lei av henne. Alle vil jo at godhet skal bli gjengjeldt, men samtidig uten at man holder regnskap over hvem som "gir" mest i forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Dropp henne sier jeg. Jeg er selv en mann av samme kaliber og er altfor snill. Men jeg trives med det! Og det er særdeles viktig del av livet mitt å være snill mot alle og alt! Det er liksom bare sånn jeg er. Og jeg hadde aldri klart å være i et forhold der jeg føler at partneren er negativ, grinete og sur. Sånt blir som gift for deg etterhvert og dersom det fortsetter sånn vil du sannsynligvis bare føle det enda sterkere.
Gjest Manan40 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Det man må kjempe for, det vil man ha! Det man får kastet etter seg er ikke så interessant. Det er mulig du ikke gir din kjæreste noen utfordringer når du er så snill. Kanskje både du og kjæresten ville ha det bedre med hverandre hvis du tok mer hensyn til egne behov og ikke stod på pinne 24 timer i døgnet. Hvis hun måtte kjempe bitte lite granne for din oppmerksomhet og ikke tok deg som en selvfølge (som hun etter hvert blir lei av, siden det ikke er noe spennende). Du er nok litt tøffel selv om du ikke ser det sånn selv! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Kommunikasjon, har du tatt det opp med henne? Det er det første du må gjøre, og burde gjort innen det gikk så langt at du ble lei av henne. Alle vil jo at godhet skal bli gjengjeldt, men samtidig uten at man holder regnskap over hvem som "gir" mest i forholdet. Vi har komunisert opp og i mente så det er ikke det det står på. Har heller ingen regnskap på hva man gjør for hvem.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Det man må kjempe for, det vil man ha! Det man får kastet etter seg er ikke så interessant. Det er mulig du ikke gir din kjæreste noen utfordringer når du er så snill. Kanskje både du og kjæresten ville ha det bedre med hverandre hvis du tok mer hensyn til egne behov og ikke stod på pinne 24 timer i døgnet. Hvis hun måtte kjempe bitte lite granne for din oppmerksomhet og ikke tok deg som en selvfølge (som hun etter hvert blir lei av, siden det ikke er noe spennende). Du er nok litt tøffel selv om du ikke ser det sånn selv! Lykke til! Gutter og jenter er tydligvis helt forskjellige på det området,jeg hadde nå vært helt fornøyd om jeg hadde ett stabilt forhold forhold hvor man ikke måtte kjempe om hverandres gunst og vilje. Jeg mener at den ene tjenesten er den andre verdt.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 De færreste damer trives når de ikke har noe å klage over. Da ser de nemlig hvor lite kreative de selv er.
Gjest men Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Hvis du hele tiden har et tjenestevillighetsfokus, blir du og dine ønsker og behov mindre tydelige for henne, og hun venner seg til at det skal være slik. Det blir kjedelig for henne, og når hun kjeder seg, blir hun mindre villig til å skjerpe seg og tilpasse seg deg også. Alle former for ensidighet skaper onde sirkler. Hvis du ikke er villig til å se at det finnes to sider også ved det å hele tiden ha et fokus mot andres behov, er det jo ikke noen vits å diskutere noe her.
Gjest mann26 Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Gutter og jenter er tydligvis helt forskjellige på det området,jeg hadde nå vært helt fornøyd om jeg hadde ett stabilt forhold forhold hvor man ikke måtte kjempe om hverandres gunst og vilje. Jeg mener at den ene tjenesten er den andre verdt. Hehe, ja du har helt rett. Er i forhold selv. Og jeg er slik en snill mann. Vurderer å hoppe ut av forholdet nå fordi jeg orker ikke måtte "kjempe" hele tiden for å holde henne interressert.
Gjest dalieo Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Hvis du hele tiden har et tjenestevillighetsfokus, blir du og dine ønsker og behov mindre tydelige for henne, og hun venner seg til at det skal være slik. Det blir kjedelig for henne, og når hun kjeder seg, blir hun mindre villig til å skjerpe seg og tilpasse seg deg også. Alle former for ensidighet skaper onde sirkler. Hvis du ikke er villig til å se at det finnes to sider også ved det å hele tiden ha et fokus mot andres behov, er det jo ikke noen vits å diskutere noe her. Enig i denne. Når du bare står på pinne for henne, blir hun rett og slett bortskjemt. Hun får ingen utfordringer, og det kan fort bli kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Hvis du hele tiden har et tjenestevillighetsfokus, blir du og dine ønsker og behov mindre tydelige for henne, og hun venner seg til at det skal være slik. Det blir kjedelig for henne, og når hun kjeder seg, blir hun mindre villig til å skjerpe seg og tilpasse seg deg også. Alle former for ensidighet skaper onde sirkler. Hvis du ikke er villig til å se at det finnes to sider også ved det å hele tiden ha et fokus mot andres behov, er det jo ikke noen vits å diskutere noe her. Du beskriver hvor mye hensyn du tar i forholdet. Er du sikker på at partneren deler ditt syn?? Kanskje hun oppfatter det diametralt motsatt??
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Du beskriver hvor mye hensyn du tar i forholdet. Er du sikker på at partneren deler ditt syn?? Kanskje hun oppfatter det diametralt motsatt?? Ja æ vet ikke. Om man får nei ofte på ting man vil og trenger hjelp til hadde nå jeg blitt irritert,jeg ville nu heller hatt det sånn at om man trenger det,så da vet man at partneren er der for deg.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Min eks beskrev seg også som kjempesnill og han mente jeg ikke likte det...han slo opp da jeg snakket med en annen mann om hvor flott han (min eks) var!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå