Gå til innhold

Flagyl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått flagyl mot baktriell vaginose :sjenert:

Er det noen her inne som har erfaring med Flagyl tablettkurer. Jeg har nå fått beskjed om å ta fem tabletter 1. og 3. dag. Er det noen av dere som har tatt den samme kuren i forbindelse med en bakterieinfeksjon i skjeden? Hvilke bivirkninger fikk dere og hvor lenge varte de?

Jeg ammer. Legen sa ikke noe om at jeg ikke kunne ta tablettene ved amming. Ble usikker og ringte legekontoret i dag, da fikk jeg snakke med en vikarlege og han bekreftet at jeg kunne ta kuren uten at det skulle ha innvirkning på babyen. Noen som vet om dette?

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her inne som har erfaring med Flagyl tablettkurer. Jeg har nå fått beskjed om å ta fem tabletter 1. og 3. dag. Er det noen av dere som har tatt den samme kuren i forbindelse med en bakterieinfeksjon i skjeden? Hvilke bivirkninger fikk dere og hvor lenge varte de?

Jeg ammer. Legen sa ikke noe om at jeg ikke kunne ta tablettene ved amming. Ble usikker og ringte legekontoret i dag, da fikk jeg snakke med en vikarlege og han bekreftet at jeg kunne ta kuren uten at det skulle ha innvirkning på babyen. Noen som vet om dette?

Jeg tok flagyl i forbindelse med b.v. for 6 år siden, og hadde ingen bivirkninger. Samme kuren hadde jeg også, og har ikke vært plaget med BV etter dette.

Skrevet

Jeg hadde ingen bivirkninger da jeg tok den kuren for ett års tid siden.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dersom allerede to leger har sagt at det er uproblematisk å innta Flagyl mens man ammer så tviler jeg på at det er noe å stusse på egentlig...de vet vel hva de snakker om. Men dersom du vil sjekke det selv så kan du gå inn på www.felleskatalogen.no og søke på Flagyl!

Skrevet

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metronidazol er vist å være mutagent og karsinogent i gnagere, og skal derfor ikke brukes under graviditet, med mindre det anses som helt nødvendig. Overgang i morsmelk: Beregnet dose barnet får i seg er 20% av systemisk tilgjengelig dose. Vagitorier skal brukes med forsiktighet under amming. Øvrige legemiddelformer skal ikke brukes under amming, med mindre det anses som helt nødvendig.

Jeg hadde droppet det... (og forlangt en meget grundig forklaring fra begge legene)

Skrevet

Tror du ikke legene kan jobben sin?

Skrevet

Jeg tror alle kan gjøre feil. Spesielt etter jeg har hatt mange runder selv hvor jeg har fått medisiner jeg overhodet ikke skulle hatt, eller som jeg burde blitt advart mot har jeg begynt å forhold meg mer til felleskatalogen og farmasøyter enn å stole blindt på legene. På dette viset har jeg unngått flere interaksjoner som kunne endt med graviditet og endel andre situasjoner.

Her er det snakk om en lege som ikke har uttalt seg om flagyl og amming, og som ikke nødvendigvis tenker over at amming er en aktuell problemstilling (barnet kan være større enn det som mange leger forbinder med "normalt" å amme,legen har ikke nødvendigvis tenkt over at pasienten i det hele tatt har barn osv) og en telefonkonsultsjon som ofte er kan være noe mer stresset og dermed med høyere feilmargin enn ansikt til ansikt. (Personlig statestikk, kan godt være realititen er omvendt)

Så personlig hadde jeg ikke vurdert å tatt dette uten betydelig mer informasjon. Hadde det vært noe mer akutt eller farlig enn BV hadde saken blitt noe annet, men nå er det nå ikke det.

Skrevet

Nå er faktisk Flagyl eneste preparat som virker på BV, så om du skal ha behandling blir det de tablettene. Legen har sannsynligvis vurdert fordelene av behandling som større enn bivirningen av at 20% med medikamentet kan gå over i melken. Det er tross alt ikke stor prosentandel. Evt kan du jo droppe å amme i de dagene kuren varer, så er du sikker?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Vet at denne tråden er litt gammel, men føler at jeg må svare for allmennopplysningens skyld ;)

Tok to doser på mandag og fikk såpass enorme bivirkninger at jeg måtte slutte etter de to dosene. Jeg ble svimmel, fikk vondt i hodet, kroppen føltes som om den var lagt av bly, jeg ble distansert fra virkeligheten, fikk hjertebank, angst og hallusinerte. Helt grusomt! Har aldri i mitt liv opplevd noe sånt. Følte at jeg bokstavelig talt ble gal i hodet :snurt:

Tydeligvis ikke alle som tåler denne like godt. Får håpe Dalacin gjør susen!

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Vet at denne tråden er litt gammel, men føler at jeg må svare for allmennopplysningens skyld ;)

Tok to doser på mandag og fikk såpass enorme bivirkninger at jeg måtte slutte etter de to dosene. Jeg ble svimmel, fikk vondt i hodet, kroppen føltes som om den var lagt av bly, jeg ble distansert fra virkeligheten, fikk hjertebank, angst og hallusinerte. Helt grusomt! Har aldri i mitt liv opplevd noe sånt. Følte at jeg bokstavelig talt ble gal i hodet :snurt:

Jeg husker jeg ble skjelven, fikk hodepine og en helt forferdelig smak i munnen i flere dager.

Gjest Raptuza
Skrevet

Tok Flagyl-kur for et par veker sidan saman med Canesten vagitorie og salve. Det gjekk fint, og no er eg kvitt vaginosen. Takk og lov!

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_veronica_*
Skrevet

Jeg tar flagyl 400mg x 3 og amoxcillin x 3 mot infeksjon i underlivet etter operasjon. Fått angst, hjertebank og er paranoid.. utrolig ekkelt. har brukt denne i 6 dager,, og i natt hadde jeg i tillegg utrolig høy puls.. noen som vet hvor lang tid det tar før disse bivirkningene går over? slutter med de nå, og tar kontakt m lege mandag...

Skrevet

Jeg fikk to Flargylkurer ganske tett på, pga en infeksjon i tannkjøttet. Det fucket opp tarmsystemet mitt i et halvt år etterpå. Uansett hva jeg spiste fikk jeg magesmerter og akutt diaré. Hud, hår og generell fremtoning fikk en knekk. I tillegg tror jeg det ble krøll i økosystemet mellom beina, for farge, konsistens og lukt på utfloden har vert annerledes siden.

Skrevet

Har du drukket alkohol nylig? Flagyl + alkohol gir antabus-effekt.

Gjest Gjest_veronica_*
Skrevet
Har du drukket alkohol nylig? Flagyl + alkohol gir antabus-effekt.

Jeg har holdt meg unna alkohol hele tiden.. dårlig i psyken i dag også.. merkelig for pleier aldri å være det. ekkelt

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg tok den første dosen med Flagyl i går 3 x 400 mg, og måtte faktisk holde meg hjemme fra jobben i dag! Spøy som gris i hele natt/morges - så kvalm at jeg ikke sov mer enn 2 timer hele natta, svimmel og generellt uvel...

Tror nok ikke at jeg tar den siste dosen med 3 piller :/ Det værste er at skjeden har blitt sårere også, derfor jeg skulle ta kuren.

Er det ikke rart at hun ikke tok noen prøver, har ikke hatt noen ubehagelig lukt i allefall... Kun svie og sårhet i 10 mnd.

Skrevet

Tror du ikke legene kan jobben sin?

Nei.

• 2 år senere...
Gjest Aurora
Skrevet

Jeg har fått flagyl mot infeksjon i tannkjøttet, men har en veldig lav toleranse for alt som heter penciin og antibiotika, så jeg er utrolig usikker på om jeg tåler de eller ikke. Etter alt dere skriver, virker denne flagyl kuren veldig skummel! Jeg starter i ny jobb i morgen, og er så nervøs for og bli dårlig om jeg begynner på denne kuren i dag. Men igjen, hvem vet, så jeg får vel bare hoppe ut i det, og forsøke for og finne det ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...