Gå til innhold

Vilkjøtt når man er gravid

Anbefalte innlegg

Gjest 4 mnd på vei
Skrevet

Jeg skal til mine svigeforeldre i helgen, og jeg vet de kommer til å servere viltkjøtt, siden de har fryserene stappfull med hjort, elg, reinsdyr og rådyr. Men som gravid bør man vel holde seg unna? Eller gjelder dette bare håndtering av rått kjøtt?

Skrevet

Spis, bare pass på at det er gjennomstekt.

Skrevet

Hvis det er frosset skikkelig, er jo toxoparasitten død. Og så lenge du passer på at det er gjennomstekt, er det like trygt som all annen mat.

Skrevet

Jeg har spist viltkjøtt hele forrige svangerskap, og spiser også viltkjøtt nå. Ingen problemer med det så lenge det er gjennomstekt.

Skrevet

Er vel eneste reinkjøtt som frarådes pga radioaktivitet..

Skrevet

Så lenge du unngår kjøtt fra reinsdyr og rovdyr (som foreksempel bjørn, rev, og jeg er litt usikker på villsvin? De er altetere, og spiser kjøtt om de har tilgang på det) så skal det ikke være verre enn vanlig kjøtt.

Skrevet

Man skal ikke spise for mye vilt pga bekerell. Da spiller det ingen rolle om det er nok stekt eller kokt. Spis mindre kjøtt og mer potet og grønnsaker.

Skrevet

Takk for svar:) Da kan jeg spise med god samvittighet, uten å skuffe svigers.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Man skal ikke spise for mye vilt pga bekerell. Da spiller det ingen rolle om det er nok stekt eller kokt. Spis mindre kjøtt og mer potet og grønnsaker.

Om kjøttet inneholder Bequerell kommer an på hvor i landet dyret er skutt. Dette gjelder kun enkelte områder av landet. Her hvor jeg kommer fra er det iallfall ingen fare.

Skrevet
Om kjøttet inneholder Bequerell kommer an på hvor i landet dyret er skutt. Dette gjelder kun enkelte områder av landet. Her hvor jeg kommer fra er det iallfall ingen fare.

Ja klart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...