Gjest 4 mnd på vei Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg skal til mine svigeforeldre i helgen, og jeg vet de kommer til å servere viltkjøtt, siden de har fryserene stappfull med hjort, elg, reinsdyr og rådyr. Men som gravid bør man vel holde seg unna? Eller gjelder dette bare håndtering av rått kjøtt?
Mamma1 Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Spis, bare pass på at det er gjennomstekt.
Elle Melle Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Hvis det er frosset skikkelig, er jo toxoparasitten død. Og så lenge du passer på at det er gjennomstekt, er det like trygt som all annen mat.
rangi Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har spist viltkjøtt hele forrige svangerskap, og spiser også viltkjøtt nå. Ingen problemer med det så lenge det er gjennomstekt.
SummerJoy Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Er vel eneste reinkjøtt som frarådes pga radioaktivitet..
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Så lenge du unngår kjøtt fra reinsdyr og rovdyr (som foreksempel bjørn, rev, og jeg er litt usikker på villsvin? De er altetere, og spiser kjøtt om de har tilgang på det) så skal det ikke være verre enn vanlig kjøtt.
Lissi Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Man skal ikke spise for mye vilt pga bekerell. Da spiller det ingen rolle om det er nok stekt eller kokt. Spis mindre kjøtt og mer potet og grønnsaker.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Takk for svar:) Da kan jeg spise med god samvittighet, uten å skuffe svigers.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Man skal ikke spise for mye vilt pga bekerell. Da spiller det ingen rolle om det er nok stekt eller kokt. Spis mindre kjøtt og mer potet og grønnsaker. Om kjøttet inneholder Bequerell kommer an på hvor i landet dyret er skutt. Dette gjelder kun enkelte områder av landet. Her hvor jeg kommer fra er det iallfall ingen fare.
Lissi Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Om kjøttet inneholder Bequerell kommer an på hvor i landet dyret er skutt. Dette gjelder kun enkelte områder av landet. Her hvor jeg kommer fra er det iallfall ingen fare. Ja klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå