Gjest Miley Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har strikket og tovet tøfler, men de er så glatte at de ikke er mulig å bruke. Finnes det noe man kan ha under? Noe ala de sklisikre sokkene, får man kjøpt slikt til å lage sklisikkert mønster under?
Bomull Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Ja, panduro har Touch Volume som jeg har lest at noen bruker. (Har ikke testet selv)
Gjest AnneShirley Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Hva med skinnsåler til å sy på? Her
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ser for meg at det må kunne gå an å kjøpe sånne båtduker, og klippe til for så å sy på. Slike som er sklisikre så du kan sette koppen på i båten!
Miel Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har kjøpt skinnsåler i garnbutikker. De er ferdig hullet langs kanten og veldig raske å sy på. Gjør tøflene mye mer holdbare også, da de ikke blir så fort slitt under!
Mamma1 Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Antiskli? Det har de på garnbutikken her.
luci Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Panduro hobby har noe som heter 'puff liner' på tube. Har dette under tøflene og 'steker' de i steikeovnen. Høres rart ut, men fungerer kjempefint
Kamikatze Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Claes Ohlson, europris og nille har antisklimatter til båt. Sånn a la helsetrøye, som lett kan sys til sålen, eller strikkes inn, når du lager ny bolk. Eurosko hadde innleggsåler i skinn i sommer til en tjuekroning. Og loppiser har ofte gamle dokumentmapper, vesker og kofferter i skinn, som gjerne kan gå for en tier, om de ikke ser helt ny ut. Mye godt råmateriale der. Clas Ohlson har også (hadde jaffall) noe som heter plast-i-dip. Dette var ment å dyppe verktøyskaft i, for å få en slitesterk, tjukk og gummiaktig flate. Dette kan også "males" på. Har også hørt at folk har strikket inn gummistrikk under sålen, men aner ikke hvor holdbart det er i vask, og sånn. Endret 12. desember 2008 av Kamikatze
lotta80 Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Ei på jobben brukte klar silikon, det ble greit resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå