Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg i utlandet og har invitert mange fra Norge. Nå har det seg at en veldig god venninne av meg har vært så gira, og hun har sagt mange ganger at hun er helt sikker på at hun skal komme, noe om jeg setter veldig pris på. Jeg har mange vennegjenger, og hun kjenner ikke så godt de andre som skal være med. Allikevel har hun sagt at hun vil bli bedre kjent med de og reise med de. Så plutselig forteller hun meg nå, at hun er usikker på hun vil allikevel. At hvis hun ikke får med seg noen hun kjenner, så kommer hun ikke til å dra.

Jeg syns dette er leit og er skuffa over henne. For jeg har sagt hele veien, at hvis hun ikke var sikker så ville jeg heller at hun skulle si det, enn og si at hun kom til å være med og ombestemme seg. Syns dere at jeg overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg skal gifte meg i utlandet og har invitert mange fra Norge. Nå har det seg at en veldig god venninne av meg har vært så gira, og hun har sagt mange ganger at hun er helt sikker på at hun skal komme, noe om jeg setter veldig pris på. Jeg har mange vennegjenger, og hun kjenner ikke så godt de andre som skal være med. Allikevel har hun sagt at hun vil bli bedre kjent med de og reise med de. Så plutselig forteller hun meg nå, at hun er usikker på hun vil allikevel. At hvis hun ikke får med seg noen hun kjenner, så kommer hun ikke til å dra.

Jeg syns dette er leit og er skuffa over henne. For jeg har sagt hele veien, at hvis hun ikke var sikker så ville jeg heller at hun skulle si det, enn og si at hun kom til å være med og ombestemme seg. Syns dere at jeg overreagerer?

Litt kanskje.. Det kan være at hun plutselig har innsett at det faktisk er bryllupet ditt, at hun nesten ikke kommer til å få snakket med deg der, og at det faktisk blir litt ekkelt å dra dit alene da. Men det kan jo være at hun har funnet en hun gjerne vil dra med også? Er hun invitert uten følge?

Skrevet

Ja, det synes jeg du gjør.

Du gifter deg i utlandet, da kan du ikke på noen måte forvente at mennesker skal stille opp. Spesielt ikke siden hun ikke kjenner noen. Du blir vel gift selv om hun ikke kommer.

Skrevet

Det er en venninne til som skal være med som hun kjenner veldig godt. Det er bare at hun reiser med kjæresten sin og venninnen som har bestemt seg for å ikke være med, har ikke lyst å reise med et par.

Jeg forventer ikke at alle skal stille opp, men jeg syns at når du sier at du skal komme og har vært skråsikker i flere måneder, at du bare ikke plutselig kan avlyse. Det tar tid å planlegge og få ting til å klaffe. Jeg har gjort alt jeg kan for å hjelpe henne å finne en reisepartner.

Skrevet

Jeg forstår at du er skuffet, men hun var i det minste ærlig! Bedre det enn en haug med bortforklaringer.

Skal dere betale reise og opphold for gjestene?

Skrevet

Jeg syns det er kjempebra at hun er ærlig! Er bare så dumt at hun ikke kunne tenkt seg om før hun sa ja. Vi betaler ikke for gjestene, alle betaler selv:)

Skrevet

Jeg synes faktisk at du overreagerer. Det er lov til å ombestemme seg, og dette går da ikke ut over noen. Hun har funnet ut at hun kanskje ikke kommer til å ha det så hyggelig, og derfor har hun ikke lenger lyst til å være med. Du/dere har ingen ekstra utgifter på grunn av dette, det blir bare en gjest mindre. Og dere må faktisk bare akseptere at deres bryllup ikke nødvendigvis er så veldig viktig for andre enn dere selv, dere kommer fremdeles til å bli gift, ha folk til stede, og det blir helt sikkert et fint og hyggelig bryllup.

Skrevet

det er nok en overreaksjon ja.

ja, det er en av de viktigste dagene i ditt liv - men samtidig er det veldig mange brylluper å gå i ettehvert. så for henne er det jo en nokså stor utgift som kanskje bare fører til en litt ensom opplevelse.

selv ville jeg ikke brukt såpass mye penger for å reise et sted uten noen kjente, jeg hadde heller prioritert det på noe annet.

at hun har vært gira er jo fordi hun har veldig lyst å være med deg, men kanskje ikke skjønte før nå at hun kom til å være "alene".

Skrevet

Ja, jeg overreagerer kanskje. Har tenkt litt over det selv. Syns bare det var leit. Tror ikke penger er problemet, i og med at hun får det betalt av foreldren sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...