Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk nettop tlf fra søsteren min som sitter og skriver eksamensoppgave som skal leveres i morgen. Hun lagret den som normalt i går, men da hun skulle åpne den igjen i dag var det bare masse rare tegn og symboler. Har hun mistet oppgaven eller kan det rettes opp igjen?

HUn er naturlig nok ekstremt stressa nå, men jeg kan dessverre ikke hjelpe..

Edit: Glemte å skrive at det er skrevet i word.

Endret av flickan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ctrl+a

skift skrifttype

kan kanskje hjelpe...

Skrevet

Mulig noe headerinformasjon er ødelagt slik at Word ikke forstår hvordan filen skal tolkes. Hvis det innimellom alle de rare tegnene er bruddstykker av normal tekst kan det være grunnen. Husker hun enkeltord hun har brukt kan hun søke etter disse og forhåpentligvis finne store deler av teksten, avsnitt for avsnitt rundt i suppen av rare tegn.

Skrevet

Eventuelt, er teksten lagret i ny versjon av word, slik at når hun skal f. eks åpne den i en eldre versjon, slik at den ikke kommer opp? Dette kan skje om hun har f. eks brukt en annen pc enn den hun bruker nå. Det har skjedd meg. Da lastet jeg kun ned et tillegg (dette var til Word 2007), så kunne jeg få opp teksten på vanlig måte.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Eventuelt, er teksten lagret i ny versjon av word, slik at når hun skal f. eks åpne den i en eldre versjon, slik at den ikke kommer opp? Dette kan skje om hun har f. eks brukt en annen pc enn den hun bruker nå. Det har skjedd meg. Da lastet jeg kun ned et tillegg (dette var til Word 2007), så kunne jeg få opp teksten på vanlig måte.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja det er noe med lagringen.. opplevde dette, men måtte kun gå via dokumentene på en annen måte for å få åpna dem.. en kompis gjorde dette for meg, så husker ikke hvordan.

Så, i stedet for å bare dobbelklikke på dokumentet (som jeg gjorde, da jeg fikk opp masse greske tegn), så prøv å åpne på en annen måte.

Skrevet

Takk, skal videreføre rådene deres :)

Gjest postsekk
Skrevet

Lagre alltid rene tekstdokumenter som .rtf

Ville ikke hjulpet hvis dokumentet er ødelagt, men det forhindrer mye styr hvis man bruker forskjellige pcer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...