Gå til innhold

Utdrikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange pleier man å være i et utdrikkningslag?

Er det uhørt å be venninner en ikke har bedt i bryllupet til utdrikkingslaget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange som pleier å være der kommer jo helt ann på hvor mange som kan komme, og i det hele tatt hvor mange venninner bruden har. Det avhenger også om bruden ønsker å kun dele dagen med de nærmeste venninnene eller om alle skal inkluderes.

I det minste jeg har vært i var vi 4 stk (inkl bruden), og i det største var vi mellom 25-30 ett sted.

Hvem som skal være med vil vel avhenge. I alle de jeg har vært i (med unntak av det med bare 4 stk) har det også vært deltagere som ikke er invitert i bryllupet. Det har nok sammenheng med at de fleste av mine venninner har hatt mindre bryllup hvor brudeparet har valgt 3-4-5 fra hver side i bryllupet. Det er gjerne da mange ganske nære venner som ikke skal i bryllupet.

Har man et digert bryllup og 20 venninner er invitert blir det gjerne litt rart å invitere enda flere i utdrikningslaget - men det er ingen fasit på dette.

Hvem som skal inviteres vil vel også variere.

Noen vil ha med barndomsvenninner (som man kanskje ikke har så mye kontakt med idag), kollegaer, studievenninner, partnere til mannens kompiser, kusiner, svigerinner osv i tillegg til de venninnene man omgås til daglig. Og noen vil kun ha vennegjengen man faktisk omgås. Ingenting er vel mer riktig eller galt, det kommer helt ann på bruden.

Skrevet

Ja, det varierer litt hvor stor vennegjeng hun har men 10-20 stk kan det vel være. Men ikke alltid alle kan komme. Ofte så ber man bare de nærmeste vennene i bryllupet og andre venner i utdrikninslaget. Eller så kan man også be folk på kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...