Gjest leit. Skrevet 19. juni 2003 #1 Del Skrevet 19. juni 2003 For snart 2 år siden kontaktet jeg en advokat,leverte fra meg alle papirene mine som jeg har fra flere barnevern,politiet og statsarkivet i oslo. Der står det hva jeg har gjennomgått som barn. Barnevernet visste alt sammen,det står skrevet svart på hvitt at det har foregått misshandling og grov omsorgssvikt i hjemmet. Jeg har aldri gjort noe med livet mitt,fordi det viktigste for meg er å skape et trygt hjem der ingen kan ta meg eller gjøre meg redd. Jeg er redd for alt og har liten vennekrets. Det 16 år siden jeg ble kastet ut natten til konfirmasjonen min,så jeg ble ikke konfirmert. Men klassevennene mine ble jo det.Trist. :cry: Jeg vil ikke bli rik eller få store summer i erstatning,jeg vil at de skal si unnskyld vi gjorde ikke jobben vår,beklager Vibeke. Det er ikke du som er sjuk eller tullete i hodet. Så på slutten av året blir det rettsak,jeg skal klare de dagene der,gjør meg ingenting å stå å gråte i 3 dager,jeg har jo overlevd til nå. Er det noen som har kjennskap til en sånn sak,som kan gi meg råd,ja alt mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 19. juni 2003 #2 Del Skrevet 19. juni 2003 Det er utrolig trist å høre om sånne saker hvor barnevernet har feilet på det groveste Leste for en tid tilbake en artikkel i vg hvor en jente skulle gå til sak, kanskje du kan få kontakt med henne via vg? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=59731 Lykke til! Håper du klarer saken og vinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 19. juni 2003 #3 Del Skrevet 19. juni 2003 Dersom de visste om grov omsorgsvikt - har du mye å vinne. Vær klar over at du fortjener en økonomisk oppreisning - ikke bare et vagt unnskyld - dine muligheter til å fungere i jobb m.m. og skaffe deg økonomiske goder, har vært få om ingen pga. isolasjon grunnet ødelagt selvbilde og - angst? Hvorfor er vi så redde for å si at penger ikke vil hjelpe? Klart de hjelper på - du kan reise på ferier, fiffe deg opp, begynne på alternativ terapi for å bedre psyken, begynne på kurs, kanskje kjøpe deg en bil, et lite feriested osv. Du vil bli friere. Ikke rikere - men friere til å kunne fungere, og har flere valg. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #4 Del Skrevet 19. juni 2003 Er enig med deg . Gå til sak. Og husk: det er ikke for sent å begynne på en utdannelse ,anskaffe familie etc....ikke la staten ta fra deg den gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 19. juni 2003 #5 Del Skrevet 19. juni 2003 Lykke til med rettsaken og livet ellers!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 advokaten min sa at jeg kan ikke love deg at vi vinner,men det skal ikke bli problemer å påbevise misshandling og grov omsorgssvikt. klarer jeg den biten har jeg vunnet en seier for meg selv. Selvfølgelig hjelper penger og mulighetene blir større,men det er så utrolig viktig for meg at noen sier at det ikke var min feil,for da løfter de børen vekk fra skuldrene mine. Begrenset økonomi har jeg alltid hatt og er vant med det,så om de legger seg flate eller jeg vinner stort og bare får en 5 kroning,da kan alle som har vært med på å bryte meg ned sitte der med skjegget i postkassen. Da kan dem gå ned av sin høye hvite hest og skjems over seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. juni 2003 #7 Del Skrevet 19. juni 2003 Leit å høre om oppveksten din. Må desverre si at mange har vanskelig med å nå frem i den slags type saker, men det har jo skjedd også! Ikke gled deg for tidlig... Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 Det er alltid trist og høre om slike saker og jeg håper indelig at du om ikke annet får en kraftig økonomisk oppreisning- for det at penger ikke betyr noe i en sak som dette er bare tull..... Lykke til med rettssaken og registrer deg gjerne som bruker på KG. Her inne er det mange som kan gi deg både hjelp og støtte. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå