Fru Fomle Skrevet 19. juni 2003 #21 Skrevet 19. juni 2003 Nei, oss "store" fra str. 40 og oppover kan visst like gjerne gi opp... :evil: Selv om jeg er komfortabel med egen kropp så er det ikke morsomt å måtte gå opp i størrelser når man faktisk har slanket seg siden sist. :x H&M er vel de jeg oppfatter som "verst", jeg hørte at de skulle gjøre størrelsene større, men opplever det som de har gjort dem mindre. Mulig de har gjort det for å tilpasse seg en eller annen standard? Jeg mener jeg leste en gang for lenge siden at de jobber med en felles europeisk standard for kles-størrelser.
Suzy Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #22 Skrevet 19. juni 2003 Og enda et tankekors er det jo at alle klær til menn finnes i all slags justeringer - for lange ben, korte ben, lang rygg, stor eller liten mage osv. osv... Har aldri møtt en mann som får noia i prøverommet pga størrelsen - det er jo alltid klærne det er noe feil med der og ikke dem. Det skulle jeg gjerne ha lært meg også... :-? Suz
Gjest Máire Skrevet 19. juni 2003 #23 Skrevet 19. juni 2003 Hrmf. Opplevde noe av det samme som Jordbær, bare på Vero Moda. En bukse derfra som passet meg perfekt året før, og skulle kjøpe omtrent samme bukse i samme størrelse, passet ikke overhodet! Jeg hadde IKKE gått opp på den tida, og vekten var stabil. Men neiiida. Kan for øvrig slutte meg til Ragnalina sitt innlegg. Helt enig.... Det betyr faktisk en god del innerst i sjelen om buksestørrelsen plutselig er 4 nummer større enn det den normalt er! *sjokk* Jeg er overvektig, men ikke veldig stor. Har lårene som største problem og magen på nr. 2 ellers OK. Finner stort sett topper og liknende i "normale" størrelser, men jeg må langt opp på skalaen i bukser og jeg må på en avdeling med spesialstørrelser (dvs. liknende B&B) når jeg skal ha skjorter og enkelte bukser. Men der er de ofte FOR STORE !!! I den "vanlige" avdelingen er de FOR SMÅ!!! Hjælp! #"%#&¤&/#¤%¤!/¤#¤"¤% Klær og størrelser og dagens motebilde (dvs. skjønnhetsidealer og "idealvekt") er noe "#¤&%%% herk og jeg synes det er slemt gjort ! Hvis str. 40 er gjennomstnittstørrelsen for norske kvinner, så hvorfor i alledager er det så grisemye av str. 34,36, og 38 ? Mens det ofte er svært vanskelig å finne noe over str. 40 ? De er som regel utpella tenker jeg :x De få som er.... GRRRRRR En tilleggshistorie : Skulle kjøpe meg jakke fra Jean Paul på Match Woman. Prøvde jakke i str. Large. Har litt stor byste, så fikk ikke igjen de andre :oops: Den passet neeeesten, men som sagt så var det fordelene (eller man kan egentlig kalle dem ulemper :x ) som stoppet det kjøpet. Jeg så at de hadde str. Small, Medium og Large. Spurte om de hadde jakken i XL, og da sa det at sålenge de bestilte størrelser fra Small, så fikk de kun opp til Large fra leverandøren. Men bestilte de fra Medium og oppover, fikk de til og med XL. !?!? Er DET logisk da ? Skjønte ikke helt den. XL i de jakkene eksisterte altså, men de fikk dem ikke inn fordi de hadde bestilt jakker i Small også. - det ble jo selvfølgelig ikke noe jakkekjøp på meg nei....... Å den som var så fiiin! - vil også bare legge til at jeg aldri har brukt jakker i størrelse x-tra large, og Jean Paul er et klesmerke med litt for små størrelser. Føler jeg da....
Suzy Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #24 Skrevet 19. juni 2003 Kjent dette og! Har prøvd hver eneste innsvingte dressjakke-aktige babycord og dongeri jakke jeg har kommet over i det siste... Resultat; prøvde str 42 i går (fantes ikke større) pølseskinn rundt overarmer og bare å glemme å skvise "fordelene" inn... *raser* :evil: GRRRRRR!!!! Suz
Gjest Scampi Skrevet 19. juni 2003 #25 Skrevet 19. juni 2003 Tusen takk skal dere ha!! :D Føler meg normal igjen nå! Etter siste fødsel har jeg kommet meg nesten helt ned i matchvekt, og er en stødig str. 38 med midje og det hele, men å kjøpe klær er slettes ingen fornøyelse.. Skulle ha meg jakke til vinteren på Lene V. Str. XL var for trang over brystet, og da kunne ekspeditrisen fortelle meg at jeg bare skulle kjøpe den, for jeg kom jo selvfølgelig til å bli mindre etter hvert :o . Det er fakern ta meg det frekkeste noen noen gang har sagt!! Enn hvis jeg mot formodning trivdes med den størrelsen jeg hadde!! Er det så naturlig at alle skal slanke seg! Er det ikke lov å være en L!! (som forøvrig ikke fikk plass i en XL...) Fytterakkern. Jaja, nå er jeg en egentlig 38 som bruker 40 og har innfunnet meg med det. Håper moten etter hvert skifter litt slik at buksene når litt over rumpesprekken, og folk kan tørre å bøye seg igjen... :D
Nilma Skrevet 19. juni 2003 #26 Skrevet 19. juni 2003 *setter meg ned og banner og steiker sammen med resten av gjengen* Èn ting er å egentlig være en str 38, men måtte opp i 44 i akkurat den buksa, men se da for deg situasjonen for oss som faktisk bruker str 44 til vanlig.... Vi må opp i... i str... str."finnes ikke" :-? Så jeg har sluttet å kjøpe klær og kjøper desto mer sko! Snart er klærne mine utslitt og jeg går med rumpa bar, men det er jo åpenbart det klesprodusenten mener at jeg skal gjøre. Eller...? Kjenner meg SÅÅÅ igjen her, Liten! Trøster meg med at jeg har jævli mange stilige sko etterhvert! Men helt ærlig, man skulle jo tro klesprodusentene var totalt økonomiske analfabeter, det må jo si seg selv at man får solgt mer klær om man lagde dem i fler / større størrelser. Eller er det ikke så logisk som jeg skal ha det til?
Rapitap Skrevet 19. juni 2003 #27 Skrevet 19. juni 2003 Håper moten etter hvert skifter litt slik at buksene når litt over rumpesprekken, og folk kan tørre å bøye seg igjen... :D Helt enig!!! Nå har vi 'rørlegger' look, hele gjengen.
Tusenfryd Skrevet 19. juni 2003 #28 Skrevet 19. juni 2003 Ja, har du flotte pupper - som meg - da kan du glemme å få jakker som skal lukkes igjen foran!
Gjest Cruella Skrevet 19. juni 2003 #29 Skrevet 19. juni 2003 Er det derfor du ikke har klær på overkroppen på avataren din, Tusenfryd, fordi du rett og slett ikke fikk noe som dekket over dine frodige attributter?
Tusenfryd Skrevet 19. juni 2003 #30 Skrevet 19. juni 2003 Er det derfor du ikke har klær på overkroppen på avataren din, Tusenfryd, fordi du rett og slett ikke fikk noe som dekket over dine frodige attributter? Jepp og derav geipen...
Madison Skrevet 19. juni 2003 #31 Skrevet 19. juni 2003 Tusenfryd daaa.. mine er små, og får lukket igjen de fleste jakker fine er de og Merker dette med str selv. Har vært en 36. Så ble det 38, (er ikke 36 lenger da,så akkurat det stemmer forsåvidt) som passet meg helt fint. Nå må jeg plutselig opp i large/40.. :o :evil: ja man kan jo begynne å lure hvor de vil disse produsentene syns dette med str som "forandrer" seg gjelder mest på bukser da men.
Gjest Lemoni* ikke innlogget Skrevet 19. juni 2003 #32 Skrevet 19. juni 2003 H&M har faktisk endret størrelsene på undertøyet sitt. tidligere var det 34/36, 38/40 osv, nå er 32/34 og 36/38. dette passer meg ypperlig. ellers kan jeg variere fra 34 til 38, i blant large på bik bok, selvom jeg stort sett kjøper small og medium. har innfunnet meg med at det er visst bare sånn det er :blunke:
Gjest Liten Skrevet 19. juni 2003 #33 Skrevet 19. juni 2003 Kjenner meg SÅÅÅ igjen her, Liten! Trøster meg med at jeg har jævli mange stilige sko etterhvert! Alle KG'ere er herved advart: Den dagen dere ser to flotte, lubne, velstelte damer rusle nedover Karl Johan i bare rumpa og med byens lekreste sko, så er det Nilma og jeg som har gitt opp klesprodusentene!
Gjest Adina Madeleine Skrevet 19. juni 2003 #34 Skrevet 19. juni 2003 Alle KG'ere er herved advart: Den dagen dere ser to flotte, lubne, velstelte damer rusle nedover Karl Johan i bare rumpa og med byens lekreste sko, så er det Nilma og jeg som har gitt opp klesprodusentene! Skal holde utkikk....
jordbær Skrevet 20. juni 2003 #36 Skrevet 20. juni 2003 :o IKKE GÅ I FRA MEEEEG! (ikke uten grunn at den TO siste buksene mine nesten var hullete.. Jeg har ANGST for klesbutikker... :evil: ) *jordbær som faktisk fant seg FIRE LYSE BUKSER sist hun shoppet*
myagi Skrevet 20. juni 2003 #37 Skrevet 20. juni 2003 Størrelsen på klær forandrer seg nesten fra plagg til plagg. Selv kjøpte jeg meg ett par linbukser i går og måtte ned i Small! Tro meg ,jeg er ikke en small! Men den satt som ett skudd! Samtidig så måtte jeg opp i 40 på ett par bukser her ,men den har blitt så stor så jeg kunne tatt en 38. Ellers vil jeg bare nevne ett par småting: -vi har fine dressbukser med press opp til str 44 -hos oss går de minste str først,ikke de største. Har inntrykk av at det er over hele linja. -Cubus tror jeg faktisk har gått andre veien. Det som var 40 før er 38 nå osv. Fikk ihvertfall høre det da jeg kjøpte meg jakke der i vinter. Ellers er jeg enig i at prøverom må være helvetes forgård og at ansatte i butikker ofte kunne trengt å bytte jobb. HIlsen Vero Moda ansatte Myagi
HMSP Skrevet 20. juni 2003 #38 Skrevet 20. juni 2003 Jeg vil også være med her!!! Men kan vi droppe sko også? Jeg har kjempeproblemer der også jeg - :evil: Skal ha 36 B*R*E*D, men en ender stortsett opp med 39/40 vanlig. Klær er et generelt mareritt. Deilig å høre at det er størrelsene som har forandret seg, ikke meg. Har akkurat en kjemperunde bak meg (og det selv her hvor det er litt utvalg), men fant lite som passet. Jeg er liten og kraftig ( ), men måtte statig kapitulere. Slike fine skjorter med knyting på ermene f.eks........ :cry: Så jeg blir gjerne med. Men må få si at jeg fant en del fint da og med en god ekspeditrise (som så mye mer en jeg trodde) og faktisk noen OK prøverom, ble det da sommer klær på meg også.
Gjest Kira Skrevet 20. juni 2003 #39 Skrevet 20. juni 2003 Så lenge jeg får meg inn i buksen, går det greit. Men jeg skjønner det, egentlig. Jeg bruker vanligvis 34-36 nå. Så prøvde jeg det på en av disse ungdomsbutikkene, så var de for trange. Så greit, jeg prøvde en str. 40, og det var også trang! :o Jaja, disse klesstørrelsene er jo helt på trynet ... Ikke rart ungdom utvikler anorexia.
Grooo Skrevet 20. juni 2003 #40 Skrevet 20. juni 2003 -hos oss går de minste str først' date='ikke de største. Har inntrykk av at det er over hele linja.[/quote'] Det er vel gjerne fordi "små-jenter" vil ha tøffe og utfordrende klær, og derfor kjøper de små størrelsene i vanlige butikker i steden for å handle de store størrelsene på barneavdelingen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå