Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut på handletur i går. Prøvde ett par røde kne/pirat/capribukser først i 38, litt trang, 40 - jo ok... :roll:

Fant et lignende par, men med litt mer ungdommelig stil; bare str 44 igjen (ja, ja... får prøve da men de er jo sikkert for store :roll: )... Fikk dem ikke over lårene engang!!! Hva ER dette for noe tull???? :o :evil:

Kan jo få varige skader på sjelen av å prøve klær nå?

Hva om jeg hadde prøvd dem først? Hadde sikkert gått hjem og grått. Er visst ingen sylfide men så feit er jeg ivertfall ikke!

Hva kan vi gjøre for å endre dette????

Suz :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet??

Så lenge du trives med kroppen din er det vel helt irrelevant om buksestørrelsen er 38 eller 46, etter min mening.

Noen bukser er små i størrelsen, andre er store i størrelsen. Det samme gjelder sko.

Gjest Janna
Skrevet

Det å komme inn i en spesiell størrelse er en stolthet mange kvinner har. :wink:

Det virker ivertfall sånn på meg, ellers hadde de nok ikke brydd seg om størrelsen, men mer om hvordan plagget satt og så ut på...

Må innrømme at jeg ikke liker det helt når jeg må opp i str. 40 i enkelte merker, for "min" str. er liksom 38. (Av og til 36 i topper, men det er sjelden)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er sånn, men sånn er det nå en gang.. :ler:

Skrevet

Hehh.. Velkommen til mitt STORE problem!

Jeg er ganske kraftig og bruker vanligvis str. 44 i bukser! Dvs.. jeg gjorde det HELT til i fjor/år..

Ok.. kort historie.

I fjor før jeg dro på ferie, kjøpte jeg meg en hvit bukse på H&M i str 44. Denne satt perfekt på meg.

I år fant jeg samme buksa på H&M.. Fant ut at jeg kunne kjøpe en slik, for det er ikke så fryktelig lett å finne dressbukser man liker. Tok med meg en str. 44 inn i prøverommet.. Men nei.. Ikke sjangs!! Jeg har ikke gått opp ett eneste gram siden i fjor. Og buksen jeg kjøpte i fjor passer fremdeles!

Cubus der i mot. De har faktisk beholdt de "gamle" størrelsene... Det er HELT utrolig at de kan holde på slik! Jeg må jo nesten opp i GIGANTSTØRRELSER(I forhold til de størrelsene jeg tidligere har brukt) for å passe inn i klær.. og så stor er jeg ikke.

Da kommer et nytt problem. HVORFOR er alle "store" bukser i stretch? Det er jo IKKE pent med store folk i stretch.. Jeg liker dressbuksefasongen og holder meg til den, men hva skal man gjøre når man ikke finner noen lengre? Ikke rart jeg HATER shopping av klær.. :-?

Gjest Ethereal
Skrevet

Suzy, hvor var det? F.eks på Benetton har de italienske størrelser, og der tror jeg f.eks 40 tilsvarer norsk 34??

Det rene kaos, det der med størrelser. Spania har ett system, Frankrike ett annet...

Skrevet

Problemet er at enkelte klær og klesmerker helt åpenbart lager klær som er mye mindre enn størrelsen på merkelappen - og jeg skjønner ikke helt vitsen :-?

Dessuten blir jeg sint fordi jeg i utgangspunktet ikke syns det er særlig morsomt å prøve klær. Ofte føler jeg meg som verdens feiteste og rareste når jeg kommer ut igjen fra butikken... og klær med helt sære størrelsesemerkinger får meg faktisk til å føle meg enda værre... :(

Jeg er vel ikke komfortabel nok til å takle det da...? :roll:

Suz :wink:

Skrevet

Ethereal: Det var på Match...

Gjest Ethereal
Skrevet

Mitt problem er prøverommene :roll: Selv om jeg bruker str XS/34, føler jeg meg gigantisk, og H&M er de verste.

Men hva er vitsen i størrelsesmerking, når det varierer fra plagg til plagg? Er det laget for å undertrykke jenter/kvinner? Idiotisk, er ordet :evil:

Skrevet

Prøverommene er jo et kapittel for seg selv... :roll:

Særlig de som har så liten gardin at du må holde deg inntil veggen på den ene siden for ikke å underholde hele butikken!

En kan jo spørre seg om de virkelig VIL selge klær??? :-?

Skrevet

Ja, jeg henger meg på her! Selv måtte jeg kaputelere og kjøpe bukse i str. 42!!! Krise!!!!!!!!!!Var på gråten....grusomt!!!.......jeg bruker jo str. 38 - trodde jeg. Flodhest!!!

*hyl*

Skrevet

Jeg har klær - kjøpt inn de siste månedene - i størrelse 36 til 44... Slå den! Jeg er jo like stor jeg, men variasjonene er ekstreme...

I tillegg så fører ikke butikkene klær i såkalte store størrelser, men bare de "normale" mellom 36 og 42 - og når alt er forskjøvet slik at normale mennesker ikke kommer inn i str 42 - da blir jeg ARG *snerr* :evil:

Skrevet

Generelt har størrelsene gjort et hakk oppover, dvs. at str. 38 idag tilsvarer 40, osv. Bittert, men slik er det nå. Forrige uke havnet jeg i et prøverom på Vero Moda med et par capribukser. Freidig som jeg var tok jeg med str. medium, men neida. Large gjorde derimot susen. :oops: Og jeg oppfattes som slank!

Skrevet

Jeg skjønner problemet veldig godt! Man er fornøyd og tilfreds, det er greit - men når størrelsene blir så små at man må gå xantall størrelser opp - og tilogmed i "stor størrelse"avdelingen - når man ikke har noe der å gjøre - er det tull!

Vi har dessuten en formening om hva stort og lite er - og hva gjør dette med ungjenter - og oss eldre jenter - og selvtilliten vår? Vi tror vi er så forbanna digre, mens vi er helt normale og greie. Og ikke skjønner jeg at klesprodusentene gjør dette - jeg kjøper ikke klær som er merket sånn jeg.

Dessuten lurer jeg på hva slags fasong kroppene skal ha - når man får dem slengende i livet og trange i lårene... vi snakker om i utgangspunktet vide bukser...

Skrevet

Jeg synes å huske at H&M gikk ut og sa at de skulle gjöre störrelsene större fordi gjennomsnittskjöperen ble större/tykkere, og de jo gjerne ville beholde kundene sine.

Det höres jo ut som at de ikke *akkurat* har gjort det eller?

Peronlig skjönner jeg ikke hva klesprodusenter tjener på å 'krympe' störrelsene på klærne sine, bortsett fra å sende potensielle kunder hjem deprimerte og med trimprogram og diett allerede planlagt i hodet?

Jeg har lyst til å være enig i at det er det samme hvilken störrelse klærne er i, bare de passer, men vet med meg selv at jeg ikke mener det om meg selv (bare 'alle de andre', når jeg er fornuftig)

Gjest Liten
Skrevet

*setter meg ned og banner og steiker sammen med resten av gjengen*

Èn ting er å egentlig være en str 38, men måtte opp i 44 i akkurat den buksa, men se da for deg situasjonen for oss som faktisk bruker str 44 til vanlig.... Vi må opp i... i str... str."finnes ikke" :-?

Så jeg har sluttet å kjøpe klær og kjøper desto mer sko! Snart er klærne mine utslitt og jeg går med rumpa bar, men det er jo åpenbart det klesprodusenten mener at jeg skal gjøre. Eller...?

Skrevet

Ja, men det er jo gale når bukser man 'trodde' ville passe bare kommer over knærene. Så står du der som en løk...og litt sån.... :o Det er rett og slett pinlig.....synes jeg.....og stå på prøverommet...usj!..."Eh!..unnskyld damen, har dere denne i en større størrelse....?"

Sukk!..

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Å.... Kjenner meg så igjen...

Jeg er ikke en sylfide, men bruker vanligvis M - L i overdeler. Bukser derimot er et kapittel for seg.... P.g.a. trening har jeg store muskler i lårene, men vanligvis bruker jeg str. 42 bare fordi jeg må få buksa over lårene for så å dra igjen i livet med belte fordi den er for vid i livet.

Men noen steder altså.... Så en sånn fin velour/"jogge"bukse på Bik Bok, og prøvde den største, og den så ut som et pølseskinn!!!! Prøvde også noen bukser som man tar igjen nede og fikk ikke dem over lårene engang!!!! :evil:

Så problemet er ikke hvilken strørrelse man trenger, men den størrelsen FINNES ikke... :o Det er mange ganger jeg blir helt oppgitt over enkelte butikker (mener ikke miss sixty o.l.), fordi de rett og slett ikke har produsert klær som passer meg! Det er jo sprøtt, for selv på Benetton er det alltid noe som passer.

Når jeg opplever dette blir jeg helt syk i sjelen fordi at jeg tenker at når dem ikke passer til meg, så er det mange andre der ute som har enda større problemer. Har venner som sliter med overvekt og som nekter plent å engang gå inn i enkelte butikker fordi de finner det totalt ydmykende. :(

Skrevet

Det er så gale jenter!!! Tenk hva dette gjør med oss...og vi er ikke 14 år....Herregud!! Verden er gal....!!!....jeg vil av!!!!!!

Skrevet

Det burde jo være et realt tankekors for kleskjedene når de minste størrelsene blir hengende igjen til sist, mens store størrelser forsvinner på null, niks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...