Gå til innhold

Hva er det med folk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest- Maria*
Skrevet

Må bare si en ting som irriterer meg..

Hvorfor gir folk kommentarer om høyden min hele tiden?

Jeg er ca 1.50 høy.. asiater.. har aldri hatt noe problem med at jeg er liten, trives som liten og vet ikke noe mer :gjeiper:

Hva gir det rett for at folk kan går rundt å si til folk som er lave:

" Du er så lav.. osv... "

Selv om jeg er lav, så sårer det når folk kommenterer høyden min.. jeg har alt jeg trenger selv om jeg er liten.. jobb, hus, barn, mann som elske meg høyt....

Vil bare si til dere "normale" der ute som har lave venner, eller kjenner noen som er lav.. Ikke mobb!!

Neste gang folk kommenterer høyden min, så skal jeg si hvordan jeg ser dem... :)

eks: " jeg har i så fall ikke henge pupper", " jeg er ikke feit" osv.. he.. he..

Godt å få det ut.... he, he.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har noen problemer med at du er lav og du trives som lav, hvorfor er det et problem at folk kommenterer det da? Er ikke nødvendigvis ment som mobbing, og jeg synes absolutt ikke du trenger å svare med å slenge et 'du er feit' i trynet på folk.. Det er som om noen skulle sagt til meg 'du har langt hår/blå øyne/fregner' e.l og så skulle jeg svart 'og du er feit' ?

Skrevet
Hvis du ikke har noen problemer med at du er lav og du trives som lav, hvorfor er det et problem at folk kommenterer det da? Er ikke nødvendigvis ment som mobbing, og jeg synes absolutt ikke du trenger å svare med å slenge et 'du er feit' i trynet på folk.. Det er som om noen skulle sagt til meg 'du har langt hår/blå øyne/fregner' e.l og så skulle jeg svart 'og du er feit' ?

Nå er jeg ikke ts, men jeg er også lav, og jeg får også ofte kommentarer om det. Og synes ikke det er greit. Trives i utgangspunktet med høyden min, og har ingen komplekser, men klar de kommer snikende når folk føler for å kommentere høyden min hele tiden. Og jeg lurer faktisk litt på hvorfor det er helt ok å kommentere at folk er veldig lave, men ikke at de er tjukke? Virker som om folk ikke føler seg pålagt noen begrensinger når det kommer til å undre seg over hvordan verden må se ut fra mitt perspektiv. Selv om det faktisk bare er snakk om 10-20 cm, og verden faktisk ikke ser merkbart annerledes ut her nedenfra.

Skrevet

Jeg er ogsaa veldig lav og har ingen problemer med det, selv om jeg ogsaa faar kommentarer. Jeg utnytter det istedenfor siden alle synes jeg er saa soet :)

Skrevet

Jeg har alltid fått høre at jeg er høy. Nåvel, jeg er 1,74 da, så jeg syns ikke det er noe å kommentere.

Ser ut som folk alltid skal kommentere noe. Nå som voksen, bryr jeg meg ikke, men da jeg vokste opp, var det fælt. Og da ønsket jeg å være liten, og prøvde å kompensere ved å bøye ryggen.

Gjest Gjest- Maria*
Skrevet

[/quote

Jeg har ikke nevnt noe av det du skriver i innlegge ditt!!!

Jeg skriver om folk som tøyser og tuller med de som er lave!!

IKKE om utseende... men høyden!!

Hvorfor kan jeg ikke si det jeg vil da?

Vist folk kan si hva de vil om oss lave.. da kan jo vi si hva vi synes om de som sier noe til oss.. kan være like frekt å si til en som er lav, " herregud så liten du er "

Jeg har nå fått nok at folk tror de kan tøyse og spøke med oss som er lave..

Kan være like sårende som å si til noen " at du er feit" osv..

Poenget mitt er at jeg trives som liten og trives med det, men fått nok av folk som spøker og ler for vi er små!!!

Skrevet

Da kan du si som en jeg kjenner sa til folk som alltid kommenterte hvor lav hun var:

"Jeg fyller meg selv fra topp til tå, jeg. Ergo: Jeg er akkurat passe høy!"

Skrevet

Jeg er veldig gøy, 1.80, og det er akkurat det samme i min ende av skalaen! :)

Fikk problemer med nakke, rygg og skuldre fordi jeg krummet meg som barn...

Men kan du ikke heller si; Jepp, trives som liten jeg, så lenge beina rekker ned til bakken! :)

Skrevet (endret)
Jeg har alltid fått høre at jeg er høy. Nåvel, jeg er 1,74 da, så jeg syns ikke det er noe å kommentere.

Ser ut som folk alltid skal kommentere noe. Nå som voksen, bryr jeg meg ikke, men da jeg vokste opp, var det fælt. Og da ønsket jeg å være liten, og prøvde å kompensere ved å bøye ryggen.

Hehe, ja, jeg kjenner igjen den. Jeg syns det virket så kjekt å være liten og søt da jeg var yngre. Av en eller annen merkelig grunn begynte jeg aldri å krumme ryggen, men ga litt blanke ved å gå med høye hæler i tillegg.

Men kommentaren som tok kaka for min del, var vel da gymlæreren ropte ut foran hele klassen at jeg bare burde se å komme meg over stokken (da vi hoppet høyde), siden jeg hadde så lange bein. Det er mye tankeløse kommentarer rundt omkring. Det er vanligvis ikke ment vondt, men jeg har hvertfall blitt ganske bevisst på å ikke kommentere andres utseende uten videre. De fleste vet vel hvor høye de er, og trenger ikke å få det påpekt hele tiden. Det er også forskjell på om det blir gjort én gang, og at det skjer stadig vekk. Da forstår jeg ts som blir lei. Selv om jeg virkelig ikke tror de som kommenterer, mener at det er negativt å være lav. Om de hadde tenkt det, tror jeg de ikke hadde turt å si noe.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Jeg er også lav. Jeg synes det er fordeler og ulemper med det. Men jeg sier alltid at jeg er liten, men søt! :fnise:

Gjest Mann på 43
Skrevet

Jeg er ca 1.50 høy.. asiater.. har aldri hatt noe problem med at jeg er liten, trives som liten og vet ikke noe mer :gjeiper:

Selv om jeg er lav, så sårer det når folk kommenterer høyden min.. jeg har alt jeg trenger selv om jeg er liten.. jobb, hus, barn, mann som elske meg høyt....

Vil bare si til dere "normale" der ute som har lave venner, eller kjenner noen som er lav.. Ikke mobb!!

Neste gang folk kommenterer høyden min, så skal jeg si hvordan jeg ser dem... :)

eks: " jeg har i så fall ikke henge pupper", " jeg er ikke feit" osv.. he.. he..

Jeg er overvektig og alle mener de da har rett til å fortelle meg det. Regner med at du aldri har kommentert andre?

Skrevet

Jeg har sjeldent eller aldri kommentert noens høyde (med mindre det var en høy gutt og jeg sa det på en søt måte), men om jeg hadde påpekt at noen var veldig lave hadde jeg ikke tenkt på at jeg hadde såret dem på noen måte. Kanskje fordi jeg er ganske lav selv og det skal mye til for at noen skal være så mye lavere enn meg at det er "morsomt", men jeg driter da i hvert fall i om noen kaller meg lav.

Det er da ingenting galt i å være lav, og jeg tror det er derfor folk kommenterer det uten å tenke seg om.

Skrevet

Det spørs jo helt hvordan ting er sagt også da.Vil tro det skjeldent du møter på direkte STYGGE komentarer ang høyden din.

Du burde heller si pent og rolig ifra om at du ikke liker de påpeker høyden din på den måten.Hvis det er noen som komenterer høyden din på en sårende måte.Hvis du bevisst begynner å slenge dritt.Da er du ikke noe bedre selv.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Det spørs jo helt hvordan ting er sagt også da.Vil tro det skjeldent du møter på direkte STYGGE komentarer ang høyden din.

Du burde heller si pent og rolig ifra om at du ikke liker de påpeker høyden din på den måten.Hvis det er noen som komenterer høyden din på en sårende måte.Hvis du bevisst begynner å slenge dritt.Da er du ikke noe bedre selv.

HELT enig... Lurer på hva slags sted du bor på hvis du blir mobbet (ondsinnet) for høyden din i voksen alder. Så og si alle i vår vennekrets, inkludert meg selv, kødder mye med mannen min om høyden hans. Men det er da bare ment som moro :) Har spurt han, og han kunne da aldri tenkt seg at en venn ville mobbet han. Hvis vennene dine mobber deg, så synes jeg ikke du skal kalle dem venner.

Skrevet
Jeg er ogsaa veldig lav og har ingen problemer med det, selv om jeg ogsaa faar kommentarer. Jeg utnytter det istedenfor siden alle synes jeg er saa soet :)

Signerer!

Skrevet

om man er fornøyd med seg selv og utstråler selvtillitt er det ikke så ofte man får kommentarer tror jeg. og de fleste kommentarene er jo vennskapelige, i hvertfall når man er voksen.Ingen voksne mennesker som er så barnslige at de mobber noen for høyden vel... får forresten kommentarer selv noen ganger, enda jeg er over 1.60. synes ikke det er så lite jeg:)

Gjest Gjest____
Skrevet

om man er fornøyd med seg selv og utstråler selvtillitt er det ikke så ofte man får kommentarer tror jeg. og de fleste kommentarene er jo vennskapelige, i hvertfall når man er voksen.Ingen voksne mennesker som er så barnslige at de mobber noen for høyden vel...[selv om jeg er ei jente som alltid stråler og ser ut som jeg har DEN selvtilliten så har nå ikke det noe med å gjør om jeg blir mobbet fordi jeg er lav!!

Har akkuratt samme problemet somTS.

Tror folk trenger å tenke seg om før de sier ting som KAN være sårende for andre...alle er forskjellige....det som ikke sårer meg kan såre deg... det vet vi aldri...så hvorfor kommentere det?? Hadde vært like galt om jeg skulle kommentert folk for hvor overvektige de var...!! Ble selv mobbet for jeg var lav, og tynn...er det bedre enn å bli mobbet for å være tykk og/eller høy??? samme om det er snakk om voksen eller i barns alder, MOBBING ER MOBBING!

Gjest Gjest____
Skrevet

Skulle være slik!:

om man er fornøyd med seg selv og utstråler selvtillitt er det ikke så ofte man får kommentarer tror jeg. og de fleste kommentarene er jo vennskapelige, i hvertfall når man er voksen.Ingen voksne mennesker som er så barnslige at de mobber noen for høyden vel... får forresten kommentarer selv noen ganger, enda jeg er over 1.60. synes ikke det er så lite jeg:)

selv om jeg er ei jente som alltid stråler og ser ut som jeg har DEN selvtilliten så har nå ikke det noe med å gjør om jeg blir mobbet fordi jeg er lav!!

Har akkuratt samme problemet somTS.

Tror folk trenger å tenke seg om før de sier ting som KAN være sårende for andre...alle er forskjellige....det som ikke sårer meg kan såre deg... det vet vi aldri...så hvorfor kommentere det?? Hadde vært like galt om jeg skulle kommentert folk for hvor overvektige de var...!! Ble selv mobbet for jeg var lav, og tynn...er det bedre enn å bli mobbet for å være tykk og/eller høy??? samme om det er snakk om voksen eller i barns alder, MOBBING ER MOBBING!

Gjest Gjest tio
Skrevet

Jeg mener vel egentlig at det er en uting å kommentere folks utseende i det hele tatt, om det ikke dreier seg om komplimenter eller en prat mellom noen som kjenner hverandre svært godt...

Skrevet

Det er i hvert fall en uting å si sånne ting til høye jenter og lave gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...