Gå til innhold

Trenger man rørlegger når man skal bytte kjøkkenvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bytte ut det gamle kjøkkenet og sette inn et nytt.

Må man ha rørlegger for å plugge rørene til vasken el kan en handy tømrer gjøre jobben?

Har fått høre at man må ha plugger og at de er vanskelig å få kjøpt utenom via rørlegger...Hva vil en sånn jobb koste ca hvis vi må bestille rørlegger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, dette er meget fort gjort og dere klarer det fint selv. Plugging av rørene er kun nødvendig hvis vannet skal være av i lengre periode og du trenger å bruke vann andre plasser i samme rørsystem.

Når vasken er klar for utskiftning, stenger dere bare hovedstoppekranen. Sett på kranen både på kjøkkenet og kanskje badet for å tømme rørene. Legge ne håndduk under for sikkerhetsskyld, det kan bli litt vått pga vann i rørene, men nå er det bare å skru av og skru på. Husk bare å ha godt verktøy med dimensjoner beregnet for slike typer rør :)

Jeg er "litt hendig" vanlig husmor og gjorde dette selv på vaskerommet :)

Skrevet

takk for svar!

Det høres veldig bra ut, har ikke lyst til å bruke flere tusen for en sånn jobb som sikkert tar max ti min. Hva slags verktøy trenger man? Må ut og kjøpe tenker jeg...har rørtang, den kan kanskje være til nytte? *har virkelig ikke peiling:)*

Skrevet

Sjekk dimensjonen på delene du må av og på med. Jeg tipper du kommer langt med en vanlig rørtang! :)

Skrevet
takk for svar!

Det høres veldig bra ut, har ikke lyst til å bruke flere tusen for en sånn jobb som sikkert tar max ti min. Hva slags verktøy trenger man? Må ut og kjøpe tenker jeg...har rørtang, den kan kanskje være til nytte? *har virkelig ikke peiling:)*

Eeeh... synes du virkelig at du skal gjøre det selv hvis du virkelig ikke har peiling? Vi snakker om vann under trykk her :). Det tar nok litt mer enn ti minutter også. Og hva hvis du stenger vannet, plukker fra hverandre vasken, og ikke får det til - da kan du ikke skru på vannet igjen, og må vente på rørleggeren.

Du trenger vel også nye klemringer, og du bør helst vite hvordan skruene skal strammes riktig....

Men for all del - knock youself out. Har bare aldri forstått hvorfor folk skal "gjøre selv" når de ikke har peiling.

Skrevet

skjønner skepsisen, men hvis du leser mitt første innlegg så ser du at jeg kommer til å få tømreren til å gjøre det for oss, har snakket med han og han skal komme og se på det først! Så håper det ordner seg!

Noen andre her som har gjort dette selv?

Skrevet

Ja jøss - dette er virkelig ikke noen stor eller vanskelig jobb for noen som er litt handy. Gubben gjør alltid slikt selv her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...