Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #41 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er søt og litt pen, hehe. Men jeg vil være pen, det blir mer sexy. Søt er bare søt, barnslig liksom.
Gjest Vivien Skrevet 6. desember 2008 #42 Skrevet 6. desember 2008 Forundrer meg at noen kan synes søt er negativt. For meg er det bare positivt. Hvis noen er både pen, smilende og sjarmerende, kaller jeg dem gjerne søt. Det er en samlebetegnelse på en måte. Selv får jeg oftest høre at jeg er pen. Det er også positivt. Så jeg vil gjerne være begge deler.
ninuska_ Skrevet 6. desember 2008 #43 Skrevet 6. desember 2008 Både søt og pen. Slik jeg ser det, sier søt mer om personligheten, mens pen sier noe om utseenede.
Gjest Tigress Skrevet 7. desember 2008 #44 Skrevet 7. desember 2008 Eg vil helst ikkje vere søt, og det er jo bra, for eg er alt anna enn søt. Pen er bra, sexy er best.
trulta_ Skrevet 7. desember 2008 #45 Skrevet 7. desember 2008 Pen. Når noen sier søt, så tenker jeg på barn.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 7. desember 2008 #46 Skrevet 7. desember 2008 Pen duger for et knull; søt er koneemne.
Eske Skrevet 7. desember 2008 #47 Skrevet 7. desember 2008 Pen duger for et knull; søt er koneemne. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv! Om jeg var mann da... Jeg får oftest høre at jeg er søt, og da tipper jeg det omhandler både væremåte, humør, personlighet og utstråling, mens får jeg høre jeg er pen blir jeg selvfølgelig litt smigret, men også litt mutt fordi det blir så... overfladisk.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 7. desember 2008 #48 Skrevet 7. desember 2008 Hm, med en pen mann tenker jeg at han er gubbeemne. Kjekt å ha noe pent å se på hver dag. Med en kjekk mann tenker jeg at tja..kanskje han kan brukes til noe annet
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #49 Skrevet 7. desember 2008 Akkurat som om jeg skulle sagt det selv! Om jeg var mann da... Jeg får oftest høre at jeg er søt, og da tipper jeg det omhandler både væremåte, humør, personlighet og utstråling, mens får jeg høre jeg er pen blir jeg selvfølgelig litt smigret, men også litt mutt fordi det blir så... overfladisk. Søt innebærer gjerne elementer av medgjørlighet, en som er behagelig å være sammen med og som ikke steller istand problemer eller konflikter. Dette bør kvinner oppfatte fornærmende. Dersom det er en mann som sier det, røper det kvinneforakt, at han ser ned på kvinner. Skal en beskrive en kvinne i positive trekk, bør ord som sterk, selvstendig, stolt, intelligent, initiativrik benyttes, og vedrørende utseende (som en generelt bør unngå å kommentere) kan "vakker" og "nydelig" (til nød "pen") anvendes. Adjektiv som søt, yndig, hyggelig, oppofrende, koselig etc understreker at en applauderer at kvinnen fyller de tradisjonelle kvinnerollene, hvilket må oppfattes som en fornærmelse.
Gjest Vivien Skrevet 7. desember 2008 #50 Skrevet 7. desember 2008 Søt innebærer gjerne elementer av medgjørlighet, en som er behagelig å være sammen med og som ikke steller istand problemer eller konflikter. Dette bør kvinner oppfatte fornærmende. Dersom det er en mann som sier det, røper det kvinneforakt, at han ser ned på kvinner. Skal en beskrive en kvinne i positive trekk, bør ord som sterk, selvstendig, stolt, intelligent, initiativrik benyttes, og vedrørende utseende (som en generelt bør unngå å kommentere) kan "vakker" og "nydelig" (til nød "pen") anvendes. Adjektiv som søt, yndig, hyggelig, oppofrende, koselig etc understreker at en applauderer at kvinnen fyller de tradisjonelle kvinnerollene, hvilket må oppfattes som en fornærmelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå