Gå til innhold

Søt vs pen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Definitivt søt! Alle kompisene mine snakker om fine damer generelt. Men hver gang de finner seg en "dame" så er hun alltid søt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg er interessant. For jeg syns det å bli omhandlet som søt er en fornærmelse... (jeg sier det ikke altså)

Men jeg syns ikke jeg har vært søt siden jeg sluttet med bleier....

Skrevet
Nå er jeg heldigvis begge deler, men jeg tror det å være pen kan være en belastning, mens å være søt nesten alltid er en fordel. Gutter liker søte jenter, jenter liker søte jenter. På svært generelt grunnlag da. Jeg har heller aldri hørt om noen som ikke har fått en jobb fordi de var for søte.

Jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått en jobb fordi de var for pene. Jeg vil derimot tro at noen ikke har blitt tatt vurdert ordentlig fordi de har kledd seg for utfordrende/upassende eller framstått som oversminket/utspjåket. Studier viser vel også at pene mennesker generelt klarer seg bedre på mange arenaer i livet enn mindre pene mennesker, og at mange har en tendens til å tillegge pene mennesker positive egenskaper (så lenge de ikke framstår som usympatiske på noe vis).

Gjest postsekk
Skrevet (endret)
Nå er jeg heldigvis begge deler, men jeg tror det å være pen kan være en belastning, mens å være søt nesten alltid er en fordel. Gutter liker søte jenter, jenter liker søte jenter. På svært generelt grunnlag da. Jeg har heller aldri hørt om noen som ikke har fått en jobb fordi de var for søte.

Lykke til med å få jobb som utkaster, hah!

Tror kanskje jeg velger pen likevel. Noen gang hatt en guttevenn som spør hvordan ei jente ser ut og svart at hun er søt? Som oftest blir oppfølgingsspørsmålet "Så hun er feit?" eller noe lignende :fnise:

Endret av postsekk
Gjest Gjest_moi_*
Skrevet

Jeg ville nok vært pen om jeg måtte velge, men pen og søt i kombinasjon er jo klart best:)

Tenker dere kun utseende når dere tenker søt? Jeg forbinder søt mye med væremåte og utstråling i grunnen. Jeg kan f eks si om noen at de er "h*n er kjempesøt", men da mener jeg som oftest snill, sjarmerende o.l...

Skrevet
Jeg ville nok vært pen om jeg måtte velge, men pen og søt i kombinasjon er jo klart best:)

Tenker dere kun utseende når dere tenker søt? Jeg forbinder søt mye med væremåte og utstråling i grunnen. Jeg kan f eks si om noen at de er "h*n er kjempesøt", men da mener jeg som oftest snill, sjarmerende o.l...

Samme tenker jeg om søt, derfor jeg vil være det :) Altså søt har ikke så mye med utseendet å gjøre, men mer utstrålig

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Dette syns jeg er interessant. For jeg syns det å bli omhandlet som søt er en fornærmelse... (jeg sier det ikke altså)

Men jeg syns ikke jeg har vært søt siden jeg sluttet med bleier....

Jeg er helt enig med deg, jeg ser også litt på det som en fornærmelse, med mindre det blir brukt om kattunger eller valper eller noe.

Muligens har det en sammenheng med at jeg ofte ble kalt søt når jeg var sint, så for meg er det å bli kalt søt en bekreftelse på at jeg ikke blir tatt på alvor.

Skrevet (endret)

Det har jeg i grunn ingen formening om, men så lenge min kjære synes jeg både er pen og søt, så får det egentlig være det samme. Jeg er uansett ikke den rette til å bedømme slikt uansett. Jeg er fornøyd og det er jo det viktigste. Personlig har jeg dog aldri sett på meg selv som pen, but there you go. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg ble først litt overrasket over at så mange vil være søte.

Jeg vil helst være pen, for å svare på spørsmålet.

Når noen sier "søt" tenker jeg mindre fin enn "pen".

Jeg kalte en gang en venninne for "cute". Hun repliserte "oh, so not pretty". Hun tenkte altså hun var "søt", og ikke pen. Sånn tenker jeg også.

Jeg har fått høre at jeg er søt en del ganger fra forskjellige folk gjennom årene. Får mye sjeldnere høre at jeg er pen enn søt.

Tror muligens "søt" er et ord som ligger lettere på tunga enn "pen" for mange.

Jeg forbinder "søt" med smil, runde kinn og kanskje litt barnlige trekk. En kan også være søt selv om en er litt asymmetrisk og viker litt fra skjønnhetsidealet. "Pen" forbinder jeg med klassiske trekk.

Skrevet

Jeg for min del forstår ikke hvordan noen kan forbinde ordet søt med noe negativt. Når jeg er betatt eller forelsket blir alt vedkommende gjør søtt, og søt er ofte det mest dekkende komplimentet jeg kan komme på.

Riktignok regner jeg pen for å være et "sterkere" ord enn søt, men dersom man både har fått høre at man er pen og søt og ikke bare søt så tror jeg ikke folk med "søt" mener at man er mindre pen, men heller at det er et ord som er lettere å si enn pen og vakker.

Så jeg vil være begge deler.

Skrevet

Glemte å si at jeg lett kan falle for en gutt som er bare søt, men aldri for en gutt som er bare pen;)

Skrevet

Jeg vil heller være pen. Har ofte fått høre at jeg er søt, men det gleder meg ikke så mye, for da tenker jeg "jaha jeg er ikke pen altså".

Skrevet

Pen, og i enda større grad vakker, gir et hint om styrke hos kvinnen. Søt og yndig innebærer derimot et element av svakhet og underdanighet slik jeg oppfatter det, og jeg mener derfor at det er rimelig å oppfatte det som en fornærmelse å bli kalt søt eller yndig.

Skrevet

Ville ha vært en blanding!

Skrevet

Søt da tenker jeg, uskyldig, store øyne, litt babyfaceaktig... Jeg vil være pen, ikke søt! Eller, pen med en søt personlighet;)

Skrevet

Pen!

Jeg tenker at søt er Sandra Lyng Haugen, mens pen er Angelina Jolie.

Men jeg er nok mer søt enn pen, tror jeg..

Skrevet (endret)

Får som regel høre "ååh, du er så søt!!" og blir ofte tatt for å være yngre enn jeg er. Så jeg er vel søt, da. :fnise:

Får høre at jeg er pen og, men langt ifra så ofte som jeg får høre søt-kommentarene :P

Tenker ofte "ååh, jeg vil være pen/sexy og, dammit!" men det er jo koselig å få komplimenter uansett, da.

Endret av Fnisu
Skrevet
jeg vil være eller

:fnise:

Jeg hadde nok blitt mer glad om noen hadde sagt at jeg er pen forengangsskyld (jada, mellomrom), i og med at jeg "hele tiden" får høre at jeg er søt. Eks: Det var en vanlig dag i byen, og plutselig kommer det en gutt bort til meg og sier: "Jeg må bare si det; du var skikkelig søt" - og jeg som vil være peeeen :sukk: Jeg mener; jeg er ikke sånn driiitsøt, men har veldig barnslig ansikt. Det er vel derfor jeg fremdeles får betale barnebillett på bussen (blir 21 tidlig i januar) ....

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg ser ut som om jeg er 15 i en alder av 23, så jeg er nok definitivt søt. Kanskje jeg oppgraderes til pen når jeg nærmer meg 35 :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...