Gjest Miley Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Kan dere foreslå middagsretter man kan lage på forhånd for å fryse ned?
Seeya Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 generelt middager med potet eller saus er ikke så veldig fint å varme i mikro ovn. spørs litt hvordan du har mulighet til å varme det opp igjen? Da jeg lager hjemmelaget lasagne lager jeg alltid masse og fryser ned i porsjonsbegre, ustekt, så tiner jeg de senere. Og steker de som vanlig. Kjempefint kan fryses ferdig med ost også.. gryter er generelt greit Pai, funker helt greit ferdig stekt tacokjøtt? Kan brukes til mye.. Taco, nachos, pizza, taco bauetter osv. Lage kjøttkaker osv å fryse ned så trenger man bare lage saus, potet og gr saker. Lage masse pizza fyll, fryse ned. Lage masse pasta saus, fryse ned.
Gjest Faerie Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Lapskaus, kjøttsuppe, kjøttkaker, ferdigsteke kjøttdeig for å forkorte middagslaging senere, lakseburgere, pastasaus (kan også brukes til å lage lasagne)...
Brunhilde Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Det er mye som er greit å fryse ned, og selv om noe er nevnt så foreslår jeg: * Lasagne * Spaghettisaus * Fiskegrateng * Fiskekaker * Kjøttkaker (både med og uten saus) * Kyllingsuppe * Fiskesuppe * Pizza/pizzaboller * Kyllingfilet Egentlig er det bare fantasien som setter grenser, og der var visst grensen nådd for min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå