Gjest Gjest_maria_* Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Har kjøpt noen akvarell fargeblyanter og en liten blokk til mitt fadderbarn i Polen, pluss ekstra innbetaling. Men nå ble jeg i tvil om jeg skal sende noen pakke eller bare et brev med noen bilder. Hva gjør dere andre som er faddere ?
Gjest Ana Konda Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Har kjøpt noen akvarell fargeblyanter og en liten blokk til mitt fadderbarn i Polen, pluss ekstra innbetaling. Men nå ble jeg i tvil om jeg skal sende noen pakke eller bare et brev med noen bilder. Hva gjør dere andre som er faddere ? Heisann Vi har eit fadderbarn gjennom PLAN. Vi har sendt brav,tegninger og bilder. Har ikkje sendt nokon pakkar. Eg har tenkt at då vil det bli forventa kvart år....og det vert jo litt dyrt syns eg. Eg støttar jo med 240 kvar mnd,syns det er nok....
Gjest WildRider Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Men en liten ting til 10-20 kr en gang i året er vel ikke så mye, selv om det kommer i tillegg til månedlig sum? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Har kjøpt noen akvarell fargeblyanter og en liten blokk til mitt fadderbarn i Polen, pluss ekstra innbetaling. Men nå ble jeg i tvil om jeg skal sende noen pakke eller bare et brev med noen bilder. Hva gjør dere andre som er faddere ? Det synes jeg er hyggelig. Familien min hadde tidligere et fadderbarn, og da sendte vi julegaver hvert år. Det ble godt mottatt, og vi fikk koselige tegninger tilbake. Hvorfor tviler du egentlig på om du skal gjøre det? Jeg kan love deg at fadderbarnet ditt blir veldig glad for det.
Cata Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 I år har jeg kjøpt en pakke fargede hårstrekk til jenta i Etiopia og et par litt kule postit blokker til gutten i El Salvador + at begge to får hver sin pakke med klistremerker. Håper det faller i smak. Må jo ha det i "konvoluttstørrelse" og det skal jo ikke være dyrt. Pleier dessuten å legge ved et julekort med noen ord. I tillegg pleier jeg å gi en ekstra slant på barnets "personlige" konto hver jul og hver bursdag.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg setter bare inn ekstra penger. SOS-barnebyer sier jo at du kan sende pakker, men at du helst bør holde deg til pengebidrag pga. sikkerhet. Det er ikke sikkert at barna får pakken.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har fjernadoptert en jente i Honduras og sender henne gave hver jul. Hvert år har hun fått gaven og jeg får fint brev og bilder tilbake. Iår sendte jeg noen fine strømper, hårspenner og et armbånd ... ifjor sendte jeg et sølvsmykke, året før all mulig rosa dill fra bokhandleren, osv, osv ... Jeg synes det er kjempekoselig å sende henne små gaver ...
Chimamanda Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 Vi har faatt beskjed om aa ikke sende gaver slik at det ikke skal bli slik at noen faar og andre ikke.
ToveM Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Da jeg hadde fadderbarn i Brasil gjennom SOS barnebyer, sendte jeg småting som fargebok/fargeblyanter, når han ble litt eldre sendte jeg ekstra penger. Fikk alltid tilbakemelding om at pakken var mottat, og hva evt pengene var brukt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå