Gå til innhold

koldtbord i bryllup?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det vanlig å ha koldtbord i bryllup? Min venninne skal ha koldtbord i deres bryllup, og for meg virker det veldig stressende der gjestene må gå rundt og forsyne seg selv. er det ikke vanlig at en serverer forrett, hovedrett og dessert? Virker så julebordaktig, men det er jo deres bryllup, men jeg har aldri hørt om det før. har dere?

Hun forklarte det med at de ville spare penger, for da behøvde de ikke så mange som serverte, og gjestene kunne spise det de ville, og likte. hva om noen ikke hadde likt det de hadde valgt til bryllupsmeny var hennes kommentar.

Det blir 40 gjester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi hadde koldtbord i vårt bryllup, og det gikk kjempefint. Kjempenydelig mat er det også og det er alltid noen alle liker.

Vi hadde bare 18 gjester da, men har hørt flere som har hatt koldtbord når det har vært mange gjester.

Det er bare å organisere litt i rekkefølge når folk skal forsyne seg.

Jeg synes personlig det høres helt flott ut med koldtbord. Vi må ikke henge oss opp så mye i det tradisjonelle og ha serveringsfolk som går rundt og servere, mens gjestene sitter stivt på plassen sin og venter på tur.

Koldtbord er kjempeflott!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest, vi skal også ha koldtbord i vårt bryllup, for vårt "folk" er det faktisk det beste alternativet! Men du har helt rett i at det er mest vanlig med en tre retters middag, og selvfølgelig blir det litt mer "urolig" med koldtbord i og med at gjestene forsyner seg selv. Min kommende svigerinne hadde også koldtbord i sitt bryllup (samme gjester der stort sett ikke sant :ler: ) og det fungerte veldig fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det passer så veldig godt med koldtbord i et bryllup, er helt enig i at det virker litt masete når alle gjestene går frem og tilbake og forsyner seg selv. Synes det blir mer høytidelighet over det når man får maten servert, for ikke å snakke om hvor vanskelig det er å føre en normal samtale rundt bordet når halvparten er oppe og går til enhver tid.

Dessuten, selv om det kan være mye god mat på et koldtbord, er det etter min mening mye bedre med en "ordentlig" middag.

Når det er sagt, tror jeg ikke det er helt uvanlig med koldtbord i bryllup. Jeg var nylig i et bryllup der det ble servert koldtbord, og selv om det var deilig mat og en virkelig koselig og artig fest, ble det ikke den høytidelige stemningen jeg forventer i et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha koldtbord i vårt bryllup,

eller rettere sagt buffet, der folk kan forsyne seg selv.

Jeg har aldri likt å få servert en kjøttflis med tilbehør,

så vi disker opp med alle slags retter i stedet,

så kan alle, inkl allergikere og vegetarianere velge selv hva de vil ha.

Og billigere- DET blir det ikke!!

Vi inviterer hundre gjester......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig med koldtbord i bryllup - da gjerne hos de som ønsker en litt mer uformell affære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg kom i et bryllup hvor det var koldtbord. Mye kjekkere å forsyne seg selv med det en vil ha av alle mulige lekkerbisker.

Kjøtt, saus og poteter er greit nok, men det er mye festsus over et pent dekket matbord hvor alt er dandert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi skal ha koldtbord vi. Synes det er så flott! Og ikke er det noe vi spiser annet enn til slike store dager heller, mens kjøtt, saus, poteter og grønnsaker kan vi lage når som helst. I tillegg slipper vi å lage nattmat, da vi bare setter det frem igjen da, skal bestille til en del personer ekstra, slik at kaffegjestene også får litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal også ha koldtbord i bryllupet vårt..

Og det i stor grad fordi vi ikke fant retter vi ville ha begge to :)

Dessuten har vi tenkt å legge opp til ett ikke altfor stivt bryllup,minimere taler og alt.

Det er vielsen som er VÅR fest,det at vi får hverandre..

Selskapet etterpå er for at de som står oss nær skal hygge seg,ikke en eviglang hyllest av oss.

Og jeg er sikker på at gjestene mine har næringsvett nok til å forsyne seg godt hver gang,så de rekker både å sitte og å snakke :wink:

Jamjam som ikke gadd å logge seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt å få servert en kjøttflis med tilbehør,

så vi disker opp med alle slags retter i stedet,

Det var jo en hyggelig måte å beskrive en hovedrett på... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en hyggelig måte å beskrive en hovedrett på...  :roll:

Jeg kan vel få ha min oppfatning,

-at jeg synes det er utrolig kjedelig å bli servert reke-coctail, reinsdyrstek (eller hva som helst) med poteter og stæsj pluss is til dessert.....

For meg vitner det om laber fantasi, eller rett og slett latskap....

Men vi er alle forskjellige, noen beskriver koldtbord som hotell-mat, så det er mange tanker ute og går...

Men jeg synes kjøttflis er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i bryllup med koldtbord, noe som fungerte helt fint. God mat var det også, men må si jeg gjerne ville ha hatt noen varmretter på bordet også, men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel få ha min oppfatning,

-at jeg synes det er utrolig kjedelig å bli servert reke-coctail, reinsdyrstek (eller hva som helst) med poteter og stæsj pluss is til dessert.....

For meg vitner det om laber fantasi, eller rett og slett latskap....

Men vi er alle forskjellige, noen beskriver koldtbord som hotell-mat, så det er mange tanker ute og går...

Men jeg synes kjøttflis er kjedelig.

Ja, alle må ha sin mening. Vil bare si at en 3-retters ikke nødvendigvis blir som du beskriver ovenfor...... Vi skal ha 3-retters og viker ganske mye fra beskrivelsen din.

Ellers synes jeg koldtbord også er en god idé da det kommer til å dekke enhvers smak, for ikke å snakke om allergikere etc.

Jeg for min del tåler ikke skalldyr (dessverre....) så rekecoctail er ikke akkurat noe for meg..........................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spennende tre-retters er noe helt annet enn kjøttflis og reke-coctail.

Hva skal dere ha, da??

* lurer....*

Ringblomst: Hvis man skal ha varmretter på et koldtbord heter det egentlig buffet, og det er det vi skal ha.

Vi har ikke tatt de endelige avgjørelsene ennå på nøyaktig hva vi skal ha, men jeg har en venninde som har super utdannelse fra de beste kokkeskoler i Sorbonne og Latvia, så vi gleder oss til å se hva hun skal friste med.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ha den såkalte fæle kombinasjonen-rekecoktail-viltstek og is-også har vi servitører som serverer. :(

Jeg vil heller ha det slik enn å ha koltbord.Koltbord synes ikke jeg noe omm i brullup. (Min mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spennende tre-retters er noe helt annet enn kjøttflis og reke-coctail.

Hva skal dere ha, da??

* lurer....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og problemet er....??

Lurer på hva du skal ha siden du ikke vil ha kjøttflis....?

Vet veeeldig godt at det finnes noe annet enn kjøttflis, synes bare det er så inderlig mange som velger nettopp- kjøttflis.

Så jeg tenkte kanskje du hadde klart å skrape sammen noe spennende.

Og hva i all verden har det med mine restaurant-besøk å gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig krass noen ganger Anitacath.... :roll:

Kan jo fortelle hva vi egentlig skulle ha.

Forrett: laksetartar

Hovedrett: helstekt indrefilet med rødvinssaus og fløtegratinerte poteter+ grønnsaker.

For min del karakterisere jeg ikke helstekt indrefilet som kjøttflis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...