Gå til innhold

Øyebetennelse. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått øyebetennelse på det ene øye, det er en liten rosa betent klump under øyet. Noen som har noe råd, for å bli kvitt dette? :)

Skrevet

ville gått til legen jeg så får du resept på noe salve eller øyedråper :) pleier alltid å funke :)

så må du ikke ta så mye på det, selv om det klør eller gjør vondt.

ikke bruk sminke (det irriterer øyet bare enda mer)

vask hender ofte :)

lykke til :)

Skrevet

Har du øyebetennelse så er det vanlig å gå til elgen og få en krem/salve som man smører på. Men om du har en klump under øyet så er det gjerne noe annet. Jeg ville nok gått til legen og hørt uansett om det er veldig plagsomt og ikke forsvinner tror jeg.

Gjest Gjest_ingrid_*
Skrevet

Viss det er en klump på nedre øyelokk, er det godt mulig det er en "sti". Da kan du varme opp klumpen ved å legge på en varm klut el., og forhåpentligvis tømmer den seg - pass da på med en q-tips el og ta all drittet med! alle de bakteriene vil du ikke ha i øyet ditt. Sti kommer på grunn av en tett fettproduserende kjertel, som finnes på øvre og nedre øyelokk. Det er ikke farlig:)

Hvis det er noe alvorlig, bør du evt komme deg til legen. Om du ikke gidder det, er det alltid mulig å snike seg inn til en optiker å spør om de kan se raskt på det (de gjør ofte det gratis..), og evt gi noen råd.

Skrevet

Jeg har bare ventet jeg, og smurt med tea-tre olje under øyet (aldri få det innpå!)

Skrevet
Har du øyebetennelse så er det vanlig å gå til elgen og få en krem/salve som man smører på. Men om du har en klump under øyet så er det gjerne noe annet. Jeg ville nok gått til legen og hørt uansett om det er veldig plagsomt og ikke forsvinner tror jeg.

hehe unnskyld men holdt på å le meg ihjel da jeg leste at hun måtte komme seg til elgen! hehe ;)

(jada jeg vet jeg er overtrøtt) ;)

Skrevet
hehe unnskyld men holdt på å le meg ihjel da jeg leste at hun måtte komme seg til elgen! hehe ;)

(jada jeg vet jeg er overtrøtt) ;)

Går litt fort på tastaturet i blant og 50% av de gangene jeg skal skrive lege så blir det elg :ler:

Skrevet

Skal til fastelgen min i morgen jeg.. Humre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...