Gå til innhold

har fått innvilget ungufør

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

ringte nav idag og spurte hvordan saken lå an. hun sa den ser ferdig behandlet ut , jeg sa : så den er invilget? ja det ser slik ut sa hun. den ble vedtatt 24/11.

har ikke motatt noe brev eller noe så fikk snakke med en av skjefene og han kunne ikke si så veldig mye men han sa at den låg hos de som betaler ut pensjons etterlerannet kaldte han det og det ble ikke gjort noe før 15/12 pga nytt system. noen her som vet om jeg da vil få utbetalt penger denne mnd her? eller har jeg misforstått han? og får jeg etterbetalt fra jeg søkte? mellomlegge fra attføring til ufør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får som regel etterbetalt fra og med den datoen man fikk det innvilget.

Blir selv irritert over at folk ikke kan gi et skikkelig svar "Ja tror det" kan tolkes på flere måter - at han ikke er sikker, ja helt garantert m.f.

Jeg ville iallefall tolket det som at du har fått ung ufør, og at du får første betaling 15. december (da får du penger for perioden 24, november og frem til nå)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Jeg har revmatisme og ønsker å søke om støtte da jeg har store problemer med å klare meg i arbeidslivet. Hvordan søkte du ? Og kan jeg spørre deg hvorfor du fikk innvilget ( sykdom, trafikkskade etc.. )

Takk for svar!

ringte nav idag og spurte hvordan saken lå an. hun sa den ser ferdig behandlet ut , jeg sa : så den er invilget? ja det ser slik ut sa hun. den ble vedtatt 24/11.

har ikke motatt noe brev eller noe så fikk snakke med en av skjefene og han kunne ikke si så veldig mye men han sa at den låg hos de som betaler ut pensjons etterlerannet kaldte han det og det ble ikke gjort noe før 15/12 pga nytt system. noen her som vet om jeg da vil få utbetalt penger denne mnd her? eller har jeg misforstått han? og får jeg etterbetalt fra jeg søkte? mellomlegge fra attføring til ufør?

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

jeg har gått på attføring i 3år og prøvd og jobbe men jeg sliter med angst og depr. og det og forholdte meg til masse folk osv. så det funkerte bare ikke. uansett hvor mye jeg ville det . det var saksbehandleren min på nav som anbefalte meg og søke og min mor fylte ut skjema og hjalp til. hadde ikke klart og gå gjennom nav systemet og søke osv hadde det ikke vært for min mor som har stått på og hjulpet meg.

Gjest Heisaria
Skrevet
får jeg etterbetalt fra jeg søkte?

Ja du får etterbetalt fra da du søkte. Men hvis du har mottatt annen støtte, f.eks attføring, mens søknaden ble behandlet, så får du ikke etterbetalt noe for den perioden du mottok attføring. Slik var iallfall reglene når jeg gikk gjennom systemet for noen år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...