Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan ta tidlig ultralyd i kristiansandsområdet og hva det koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan ta tidlig ultralyd i kristiansandsområdet og hva det koster?

[/quote

http://www.gynekolog-kristiansand.no/

Hvis du ser på denne linken vil du se at en av disse gynekolgene tar i mot uten henvisning. HVa det koster vet jeg ikke, men vil tro du må regne med i hvertfall 1000 kroner.

Selv bruker jeg Bønnelykke, og vil bare anbefale henne på det sterkeste. Men om hun tar i mot uten henvisning vet jeg ikke.

Skrevet

Bønnelykke er det hun som holder til under elvebredden legesenter i kristiansand?

Skrevet

Hun holder til i samme bygget som Slottet. Hvor likningskontoret var. 3 etage.

Skrevet

Jeg gikk på elvebredden der..veldig fornøyd! Husker ikke helt hva jeg betalte men innbiller meg 500 kr..... men er jo bare å ringe å spørre..

Gjest Hegepege
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste anbefalde nordland og faber svendsson :jepp:

Jeg går til nordland og han er altså helt utrolig fantastisk, får ikke skrytt nok av han. Dettar heller ikke så lang tid å få time, ringer du på en fredag så får du time på onsdag :)

Skrevet
Jeg vil på det sterkeste anbefalde nordland og faber svendsson :jepp:

Jeg går til nordland og han er altså helt utrolig fantastisk, får ikke skrytt nok av han. Dettar heller ikke så lang tid å få time, ringer du på en fredag så får du time på onsdag :)

Har ikke helt de samme erfaringene som deg.. Nordland er kjempeflink og veldig hyggelig, og stort sett har jeg fått time når jeg trenger det. Men da jeg måtte ha tidlig UL (obligatorisk ved IVF), så hadde han ikke tid til å ta meg inn! Gjett om jeg ble skuffet.. Sekretæren gav meg nr til Elvebredden, men der tar de 800 kr for en UL, og det ville jo ikke jeg betale for en UL som var medisinsk nødvendig..

Gjest Hegepege
Skrevet
Har ikke helt de samme erfaringene som deg.. Nordland er kjempeflink og veldig hyggelig, og stort sett har jeg fått time når jeg trenger det. Men da jeg måtte ha tidlig UL (obligatorisk ved IVF), så hadde han ikke tid til å ta meg inn! Gjett om jeg ble skuffet.. Sekretæren gav meg nr til Elvebredden, men der tar de 800 kr for en UL, og det ville jo ikke jeg betale for en UL som var medisinsk nødvendig..

Ja, tror nok det er forskjellige opplevelser for alle! Her skal hun jo bare ha en tidlig ultralyd, og jeg ville ha ringt nordland. Det er jo ikke han sin feil om det er travelt noen dager :)

Får hun først time så er de helt topp, og jeg har iallefall ikke slitt med å få time. Ringte på tirsdag denne uka, og fikk time i går :) Skal dit igjen den 22 desember..

Skrevet

Neida, det er jo ikke hans feil at han har det travelt, men i mitt tilfelle så skulle han ha presset meg inn uansett siden han samarbeider med klinikken der jeg tok forsøkene.

Men TS må ha henvisning fra lege for å komme inn til Nordland?

Skrevet

Noen som vet om jeg må ha henvisning for å komme til nordland? Vet at jeg ikke trenger det på elvebredden.....noen som eventuelt vet om jeg trenger henvisning for å få time hos bønnelykke?

Skrevet
Noen som vet om jeg må ha henvisning for å komme til nordland? Vet at jeg ikke trenger det på elvebredden.....noen som eventuelt vet om jeg trenger henvisning for å få time hos bønnelykke?

Er 99% sikker på at du må ha henvisning til både Nordland og Bønnelykke. Grunnen til dette er at de har avtale med det offentlige. Det har ikke Elvebredden. Den ene gynekologen driver helprivat, derfor trenger du ikke henvisning der.

Skrevet

OK, da får jeg ringe til elvebredden på mandag, må høre hvor tidlig de kan høre hjerterytmen til min lille spire, er bare i 7 uke nå, men hadde vært veldig godt hvis jeg kunne få en bekreftelse på at det var liv, da kunne jeg sannsynligvis senke skuldrene litt.....

Skrevet

Det er nok for tidlig å høre hjertelyd, men man kan se fosteret på innvendig UL i uke 7. Lykke til da!

Skrevet

Tusen takk:-) må bare prøve å finne ut hvor tidlig de kan høre hjertet slå:-)

Skrevet
Tusen takk:-) må bare prøve å finne ut hvor tidlig de kan høre hjertet slå:-)

Hos jordmor kan man i hvertfall ikke høre hjertelyd før tidligst uke 13. Men ved UL uke 7 og etter kan man se hjertet slå.

Gjest Hegepege
Skrevet

Er ikke sikker på om du kan dra dit uten henvisning, det vet jeg ikke. Jeghadde henvisning første gangen, men har ikke hatt det etterpå iallefall! Når det gjelder hjertelyden så hører du den jo når de tar ultralyd, om du er akkurat i uke 7 så skal de kunne høre den, gjorde det vi iallefall, men ikke før uke 7 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...