MissStiles Skrevet 6. desember 2008 #21 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er 26 år og dette er første året jeg ikke fikk det av mamma. Men det har kanskje noe å gjøre med at jeg fikk det av ei venninne. Kan ikke ha 2. men mamma sier hvert år at dette er siste gang. hehe
Kraistin Skrevet 6. desember 2008 #22 Skrevet 6. desember 2008 Jeg sluttet ganske tidlig med det. Var vel under 10 år, når moren min spurte om jeg og brodern heller ville ha litt ekstra penger å kjøpe julegaver for. Hadde ingen problemer med det. Her i huset fikk vi gave annenhver dag, det var vel noen småtterier. Men moren min var egentlig imot å gi gaver før jul:P Men når foreldrene mine skilte seg var det stas med to sjokoladekalendre, slik at når jeg kom til den ene forelderen etter en uke var det 7 uåpnede luker XD Også lagde ei venninne til meg for noen år siden, som jeg kjøpte. Men generelt har aldri gavekalender vært så viktig. Det er heller det å åpne en luke og være en dag nærmere jul.
Gjest Always Skrevet 6. desember 2008 #23 Skrevet 6. desember 2008 Kjøpte flax julekalender til meg og samboer og laget en adventsgave til han som var et fenalår, klementiner, kiwi og en brokkoli Ja, han er sær og han elsker det, spesielt ukokt brokkoli. Dessuten kunne jeg ikke gi han godteri for det ville jeg bare spist opp selv. Men neste år skal jeg hinte om å få gavekalender av han :D Jeg var vel 17 el 18 år sist jeg fikk gavekalender av mamma, men vi hadde sjokoladekalender i mange år først.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #24 Skrevet 6. desember 2008 Kjøpte flax julekalender til meg og samboer og laget en adventsgave til han som var et fenalår, klementiner, kiwi og en brokkoli Ja, han er sær og han elsker det, spesielt ukokt brokkoli. Dessuten kunne jeg ikke gi han godteri for det ville jeg bare spist opp selv. Men neste år skal jeg hinte om å få gavekalender av han :D Jeg var vel 17 el 18 år sist jeg fikk gavekalender av mamma, men vi hadde sjokoladekalender i mange år først. Jeg husker at jeg hadde kalender med kun bilde i......på 70-tallet
Gjest Glør Skrevet 7. desember 2008 #25 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har bare vært hjemme annethvert år de siste julene, men fikk gave i pakkekalenderen fra jeg kom hjem i jula, helt frem til lillebroren min sluttet med kalender, da han var 19 og jeg 27. Siden de vanligvis gir små gaver var det vel ikke noe ekstra bry for dem å kjøpe inn dobbelt de siste 4-5 dagene før jul. Julestrømpe har de fortsatt med, som vanligvis fylles med godteri og ett julehefte. Pakkekalender etter at jeg flyttet hjemmefra ville jeg aldri forventet, og det ville jo vært i overkant upraktisk, siden jeg bor så langt hjemmefra.
Gul Nonstop Skrevet 7. desember 2008 #26 Skrevet 7. desember 2008 Min datter er 8, og har ingen planer om å slutte med pakkekalender ENDA. Hun kommer nok til å få så lenge hun bor hjemme. Selv fikk jeg pakkekalender av min mor frem til jeg var rundt 18-19 år. Det syns jeg var en ok tid å slutte på, men det hadde SELVFØLGELIG ikke vært meg i mot å fått i år...
Rosalie Skrevet 7. desember 2008 #27 Skrevet 7. desember 2008 HVerken jeg eller min bror har noensinne fått pakkekalendere, men vi hadde sjokoladekalendre fram til vi flyttet hjemmefra. Deretter har det kommet Flax-kalender i posten hvert år, frem til jeg var ferdig med å studere. Nå kjøper jeg og samboer oss to Flax-kalendre på deling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå