Gjest mb Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hei! Jeg er veldig glad i gløgg, av alle typer egentlig. Men med rødvin er aller best Forsvinner ikke alkoholen når en koker opp gløggen, slik at det er ok å drikke?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Gløggen skal ikke koke da. Og tror du ikke du klarer deg uten rødvinen denne korte tiden det er snakk om? Jeg ville ikke drukket det..
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Hehe, klart jeg klarer meg uten! Men hvorfor la være å drikke noe uten alkohol som ikke kan skade? Derfor jeg spør..dersom alkoholen ikke forsvinner, så tar jeg selvsagt uten. "Tror du ikke at du klarer deg uten" er forresten en litt nedlatende måte å svare på, og jeg forstår ikke grunnen til at du sier det på denne måten. Det får meg til å føle at du sier noe a la "er du virkelig så avhengig av alkohol at du ikke klarer å ofre et glass gløgg for barnet ditt?". I og med at jeg drikker ett par glass vin omtrent 3-4 ganger i året, inkludert gløggen på lille julaften, så kjenner jeg at jeg blir litt fornærmet. Dersom du ikke mente det slik, så håper jeg du tar til deg dette her uansett, og tenker deg litt om neste gang du svarer noen Vi gravide er jo tross alt litt ekstra nærtagende, hehe..
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Nå tror jeg nok at det er hormonene som snakker litt her ja. Og jeg sns vel det er like frekt å påstå at jeg kommer med en frekk kommentar når det ikke er tilfellet..... Tror du skal lese setningen et par ganger til og kanskje prøve med en annen tone enn en nedlatende en... Og kanskje tenke deg om en gang til før du er så nærtakende igjen..
Gjest Gjest_Kitteh_* Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 For å være helt ærlig så oppfattet jeg det som frekt jeg også. Fult mulig at du ikke mente å være frekk, men som sagt jeg oppfattet det som en litt nedlatende "nei så dum du er"-kommentar.
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Ti stille, gjest. Og da mener jeg ikke den gjesten som er gravid. Gløgg Ta en titt på denne, trådstarter! Håper det er til hjelp. Lykke til med den lille!
Gjest imli Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Alkohol fordamper i alle fall ved 100 grader. Selv om gløgg egentlig ikke skal koke, er det vel ikke noen krise om den koker noen få sekunder? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Alkohol fordamper i alle fall ved 100 grader. Selv om gløgg egentlig ikke skal koke, er det vel ikke noen krise om den koker noen få sekunder? :klø: I følge denne siden tar det veldig lang tid før all alkoholen fordamper, så jeg ville holdt meg unna rødvinen.
Gjest Deception Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Jeg blir i hvertfall temmelig fnisete av et glass eller to med rødvinsgløgg, og det er vel en indikator på at alkoholen ikke er fordampet.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Ts her. Hm..tror jeg stoler på den kokke-sida, og dropper rødvinsgløgg i år Eller evt lager med alkoholfri rødvin..noen som har prøvd det? Har aldri smakt det, så aner ikke om det er noe godt..men oppi gløgg pleier det ikke ha så mye å si om en velger den billigvin, så det er kanskje ok med alkoholfri også? Ok, da var det ikke bare jeg som leste en litt ufin tone ut fra svaret til gjest Fint å vite..tror ikke h*n mente det, men jeg var nå bare ute etter et begrunnet svar på om det gikk greit eller ikke..
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Ikke bry deg om det. Jeg har blitt møtt av flere slike svar, kanskje verre, andre steder også. Det at du spør om det her, viser bare at du bryr deg om den lille! Hvor langt er du på vei?
Gjest ts Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 10+5 Så det blir klekking av nyhet rett før jul! Gleder oss! Du da sunglasses? Noen andre som må "forsake" noe snacks i jula? Jeg kommer til å savne fenalår og spekemat også..hehe.. Lurer på om det funker å fryse det? At det fortsatt smaker godt? Hm..trist med rømmegrøt uten, hehe.. Jaja, det kommer alltid en jul neste år!
Fakse Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Hva med å lage denne eller denne i stede, det er sikkert mye bedre enn kjip alkoholfri rødvin (det finnes ingen god alkoholfri rødvin..) i gløggen
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 10+5 Så det blir klekking av nyhet rett før jul! Gleder oss! Du da sunglasses? Noen andre som må "forsake" noe snacks i jula? Jeg kommer til å savne fenalår og spekemat også..hehe.. Lurer på om det funker å fryse det? At det fortsatt smaker godt? Hm..trist med rømmegrøt uten, hehe.. Jaja, det kommer alltid en jul neste år! Funker helt fint å fryse det, og det smaker akkurat like godt. Bare pass på at fryseren fryser kaldt nok (-18 hvertfall), og at det er gjennomfrosset i hvertfall et par døgn
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Gløggen skal ikke koke da. Og tror du ikke du klarer deg uten rødvinen denne korte tiden det er snakk om? Jeg ville ikke drukket det.. Jeg oppfattet dette som frekt.. Uansett. Jeg ville holdt meg unna rødvin. Og jeg tror jeg ville vært skeptisk til alkoholfri.. Men det er meg da. Hvis du sjekker det nøye og det er ok, så kos deg masse God jul
Mamma1 Skrevet 4. desember 2008 #16 Skrevet 4. desember 2008 Hadde kokt den en stund, eller holdt meg unna. Har aldri smakt gløgg med alkohol uansett jeg da. Oppfattet også innlegg nr 2 som frekt.
Gjest Revenka Skrevet 4. desember 2008 #17 Skrevet 4. desember 2008 Etanol fordamper ved 78 grader. Hvor lang tid det tar er jeg usikker på. Tar nok noe tid.
Fakse Skrevet 4. desember 2008 #18 Skrevet 4. desember 2008 Etanol fordamper ved 78 grader. Hvor lang tid det tar er jeg usikker på. Tar nok noe tid. Om du kikker på linken i innlegg 8 så ser du at det faktisk tar flere timer før mesteparten av alkoholen er fordampet. Jeg ble litt overrasket, men den virker seriøs, så det er nok ingen grunn til ikke å tro på det.
Gjest ts Skrevet 4. desember 2008 #19 Skrevet 4. desember 2008 Tror nok det blir "barnegløgg" (med saft) og frosset fenalår for meg på lillaften! Så lenge jeg finner en kald nok frys da..hehe.. ikke sjekket det enda. Takk for svar allesammen
Gjest AnneShirley Skrevet 4. desember 2008 #20 Skrevet 4. desember 2008 Alkoholfri gløgg er helt ok, synes jeg. Innlegg nr 2 i denne tråden synes jeg derimot var lite hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå