Gjest Utro Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Hei, Er i et forhold nå som jeg egentlig ikke bryr meg så veldig mye om. Slik er det som regel med de fleste forhold jeg har vært i etter en stund. Det begynner som regel ganske bra, der jeg liker henne og hun liker meg, men jeg mister interessen såpass kjapt at jeg begynner å søke spenning ved utroskap. Jeg vil ikke såre henne direkte, men samtidig så er det noe inni meg som vil at hun skal få vite det slik at det skjer noe i hverdagen utover det vanlige. Her om dagen var det julebord, å jeg ringte samboeren å spurte om hun var hjemme, noe hun svarte nei til, så da tok jeg med meg hjem en arbeidskollega som ville ha sex. Ingen følelser utenom det å bare ha seg et ligg... Når det steget er tatt, ønsker jeg å dra det enda lengre. Er jeg helt blottet for en viss empati når jeg kjeder meg i et forhold? Jeg vet jo at dette er destruktivt å holde på med, men det er ingen varselfølelser inni meg som våkner uansett hva jeg tenker og gjør. Er bare helt i starten jeg klarer å føle genuin glede og kanskje litt forelskelse, men så fort det er ute av kroppen blir kjæresten mer som et objekt og et prosjekt jeg holder på med. Burde jeg bare holde meg vekke fra forhold? Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre meg selv på akkurat dette området? Skjønner drittsekk stemplet jeg vil få av dere, men prøv å svar uten å legge så mye følelser i det.
Bellatrix Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Burde jeg bare holde meg vekke fra forhold? Ja. I hvert fall til du føler du klarer å være i et forhold selv om det ikke gnistrer av fyrverkeri hele tiden. Hvis du kjeder deg og vil ha spenning får du begynne å hoppe fallskjerm.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 enig, fallskjerm kurs høres ut som det rett for deg!
Gjest WildRider Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Burde jeg bare holde meg vekke fra forhold? Ja, det syns jeg du burde. Bare sprett rundt og vær en fri elsker, ikke dra med deg jenter inn i forhold for så å være utro mot dem. Og slå opp med den jenta du er sammen med nå, ikke la henne oppleve hvor vondt det er med utroskap. Endret 3. desember 2008 av mrs_bond
Jigva Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Ja, ikke vær i forhold. du vet ikke hvordan en slik ting kan påvirke denne jenta resten av hennes liv. Slutt å være egoistisk og la henne gå, ikke si noe om hva du har gjort mot henne! Hva med å få litt profesjonell hjelp? Det høres jo ikke helt godt ut å ha det slik du har det. Uansett så ikke dra andre inn i denne situasjonen sammen med deg. Ikke la det gå ut over andre enn deg selv.
{Wilma} Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Du har ingenting i et normalt, monogamt forhold å gjøre, isåfall må du finne deg ei som er interessert i åpent forhold, men da blir kanskje spenningen borte, når du får lov ?
Gjest adriana27 Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Synes du kan finne deg ei som har samme behov for spenning, jeg! Hadde du taklet det?
Sarah_83 Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Ja du får se hvor spennende utroskap er, den dagen du drar på deg en kjønnsykdom. haha!!
Gjest WildRider Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Ja du får se hvor spennende utroskap er, den dagen du drar på deg en kjønnsykdom. haha!!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hvorfor er du i et forhold med en du åpenbart ikke elsker? Er du psykopat, siden du tydeligvis ikke er i stand til å føle empati? Eller er du bare en umoden, egoistisk drittsekk? Jeg synes utrolig synd på de jentene du har vært i/kommer til å være i forhold med. Jeg vet ikke om problemet ditt er at du ikke forstår, eller at du rett og slett ikke bryr deg om, smerten du kan påføre hun som elsker deg dersom hun finner ut at du egentlig er en svikefull, kald jævel, og jeg bryr meg egentlig ikke hva grunnen din er. Synes bare du burde gro en ryggrad og bli voksen nok til å forstå at du bør komme deg ut av forholdet, og ikke inngå et nytt forhold. Kanskje du en vakker dag vokser opp, og blir i stand til å føle empati og kjærlighet. Før den dagen: Hold deg unna forhold. Endret 3. desember 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Jeg tror du ikke har funnet den rette jeg sidne du føler litt forelskelse i begynneslen som du sier. Om man er sammen med den rette ønsker man rett og slett ikke å være sammen med andre enn den personen, fordi det er ikke verdt å ødelegge noe så fint. Så syns jeg du bør tenke på at du faktisk ødelegger ganske mye i jenta du er utro mot sånn følelsesmessig sett.... Det kan være veldig vanskelig å stole på noen etter å ha blitt utsatt for utroskap. Og det vil også gå ut over gutten janta til slutt faller til ro med i form av sjalusi og så videre. Dine handlinger får større konsekvenser enn det du kanskje er klar over. Er det verdt det ? For et ligg? begynn å hopp i fallskjerm er vel mitt råd også. Og ikke involver deg seiøst med noen før du finner den du virkelig vil ha...
Gjest Utro Gjest Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Hei igjen, Vil svare på noen av kommentarene. Slutt å være egoistisk og la henne gå, ikke si noe om hva du har gjort mot henne! Mener du da at jeg burde gjøre det slutt, uten å gi den egentlig grunnen? Skåne henne? Du har ingenting i et normalt, monogamt forhold å gjøre, isåfall må du finne deg ei som er interessert i åpent forhold, men da blir kanskje spenningen borte, når du får lov ? Det kan hende at spenningen hadde blitt borte, men jeg kunne gjerne tenkt meg å ha et åpent forhold, der begge var fri til å gjøre det de ville. Synes du kan finne deg ei som har samme behov for spenning, jeg! Hadde du taklet det? Det hadde jeg taklet helt fint. Ja du får se hvor spennende utroskap er, den dagen du drar på deg en kjønnsykdom. haha!! Bruker beskyttelse. Er vel ikke mer utsatt enn de som har one night stands på byen. Hvorfor er du i et forhold med en du åpenbart ikke elsker? Er du psykopat, siden du tydeligvis ikke er i stand til å føle empati? Eller er du bare en umoden, egoistisk drittsekk? Jeg synes utrolig synd på de jentene du har vært i/kommer til å være i forhold med. Jeg vet ikke om problemet ditt er at du ikke forstår, eller at du rett og slett ikke bryr deg om, smerten du kan påføre hun som elsker deg dersom hun finner ut at du egentlig er en svikefull, kald jævel, og jeg bryr meg egentlig ikke hva grunnen din er. Synes bare du burde gro en ryggrad og bli voksen nok til å forstå at du bør komme deg ut av forholdet, og ikke inngå et nytt forhold. Kanskje du en vakker dag vokser opp, og blir i stand til å føle empati og kjærlighet. Før den dagen: Hold deg unna forhold. Her var det mye følelser. Jeg har mange av personlighetstrekkene til en psykopat, sett bort fra aggresjonsproblemer, men har aldri tatt en test administrert av en person med utdanning rundt området. Det er kanskje noe jeg burde gjøre? Jeg føler empati og litt kjærlighet helt i begynnelsen av nye forhold, men de varer aldri. Derfor er det veldig vanskelig å vite om dette på nytt blir ei jente som jeg ender opp med å ikke bry meg noe om, eller om det faktisk kan skje noe mer. Takker for svarene så langt.
Gjest Gjest_Perhaps_* Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 Jeg føler empati og litt kjærlighet helt i begynnelsen av nye forhold, men de varer aldri. Derfor er det veldig vanskelig å vite om dette på nytt blir ei jente som jeg ender opp med å ikke bry meg noe om, eller om det faktisk kan skje noe mer. Takker for svarene så langt. Hvorfor ikke bruke litt tid på å finne ut om dette er en jente du bryr deg om eller ikke? Hvis du ikke gjør det, er det ikke da realt å gjøre det slutt?
Gjest m Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor ikke bruke litt tid på å finne ut om dette er en jente du bryr deg om eller ikke? Hvis du ikke gjør det, er det ikke da realt å gjøre det slutt? Enig her. Bruk lenger tid, ikke flytt sammen med en gang. Det vil nok både du og jentene tjene på, man må ikke flytte sammen med en gang fordi om man er kjærester.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #16 Skrevet 4. desember 2008 Dette er noe av det verste jeg har lest. Det du nå må gjøre er å slå opp med jenta og ikke fortell noe som helst. Du er NØDT til å skåne henne for det. Deretter får du leve livet som en bachelor som ender opp som 60 år gammel desperat mann. Tror det er det du fortjener. Og ja, jeg er også en mann og dette hadde aldri kunne falt meg inn.
Pingting Skrevet 4. desember 2008 #17 Skrevet 4. desember 2008 Hei, Er i et forhold nå som jeg egentlig ikke bryr meg så veldig mye om. Slik er det som regel med de fleste forhold jeg har vært i etter en stund. Det begynner som regel ganske bra, der jeg liker henne og hun liker meg, men jeg mister interessen såpass kjapt at jeg begynner å søke spenning ved utroskap. Jeg vil ikke såre henne direkte, men samtidig så er det noe inni meg som vil at hun skal få vite det slik at det skjer noe i hverdagen utover det vanlige. Her om dagen var det julebord, å jeg ringte samboeren å spurte om hun var hjemme, noe hun svarte nei til, så da tok jeg med meg hjem en arbeidskollega som ville ha sex. Ingen følelser utenom det å bare ha seg et ligg... Når det steget er tatt, ønsker jeg å dra det enda lengre. Er jeg helt blottet for en viss empati når jeg kjeder meg i et forhold? Jeg vet jo at dette er destruktivt å holde på med, men det er ingen varselfølelser inni meg som våkner uansett hva jeg tenker og gjør. Er bare helt i starten jeg klarer å føle genuin glede og kanskje litt forelskelse, men så fort det er ute av kroppen blir kjæresten mer som et objekt og et prosjekt jeg holder på med. Burde jeg bare holde meg vekke fra forhold? Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre meg selv på akkurat dette området? Skjønner drittsekk stemplet jeg vil få av dere, men prøv å svar uten å legge så mye følelser i det. Jeg synes ikke du burde vaere i et normalt forhold, nei. Da ender med at jenta du er sammen med blir saara, og du "kjeder deg" som du sier. Ikke bra. Jeg lurer litt paa hvorfor du blir i forholdet naar du kjeder deg? Er det av vane? trygghet? haaper du foelelsene skal komme tilbake? Det beste hadde jo vaert om du hadde funnet ei jente som hadde akkurat samme behov som deg. da har dere en gjensidig forstaaelse for at dette er greit.
Gjest Utro Gjest Skrevet 4. desember 2008 #19 Skrevet 4. desember 2008 Jeg skal prøve å oppsøke hjelp, men er usikker på hvordan jeg skal gå fram. Kanskje det ikke er noe hjelp å få? Tenkte jeg skulle lufte ideen til dama om vi kanskje skulle ha litt fri tøyler i forholdet. Hvordan hadde dere reagert på dette? Om hun er helt imot får jeg heller bare si takk for meg.
Jigva Skrevet 4. desember 2008 #20 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jeg skal prøve å oppsøke hjelp, men er usikker på hvordan jeg skal gå fram. Kanskje det ikke er noe hjelp å få? Tenkte jeg skulle lufte ideen til dama om vi kanskje skulle ha litt fri tøyler i forholdet. Hvordan hadde dere reagert på dette? Om hun er helt imot får jeg heller bare si takk for meg. Om du ønsker å oppsøke hjelp så dra til fastlegen din, fortell om ditt kvinnesyn og hvordan du oppfører deg i et forhold. Si at du tror du trenger hjelp og at du trenger en rekvisisjon til psykolog. Luft det gjerne for dama. Vil hun ikke det så passer dere ikke sammen. I tilfelle er du nødt til å være bestemt og gå fra henne. Mange damer kan gjøre de merkeligste ting fordi de fortsatt har følelser for drittsekken de er sammen med og ikke ønsker at forholdet skal ta slutt. Ikke fortsett å styre på slik du gjør bak ryggen hennes. La henne i tilfelle få en mann hun fortjener. Endret 4. desember 2008 av Jigva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå