Gå til innhold

trådløsen virker plutselig ikke(ja..naboens)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

pga ombygging i huset her de 3 siste ukene har jeg vært nødt til å bruke naboens trådløse nettvekr..og det har funket kjempefint.

På søndag forsvang plutselig "navnet" fra lista og jeg kom meg ikke på nett.

Feks: var logget på gjennom "homesweet" , og nå er den borte fra hele listen..

Prøver å logge meg på andre nettverker, men kommer meg ikke på internett...

har skjedd en gang tidligere..men da ordnet det seg automatisk etter noen dager..

hjelp?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ha slått det av eller byttet navn (og lukket det) f.eks. Fint lite å gjøre med det, skal du være sikker på å komme deg på nett må du nesten betale selv.

Gjest StockDama
Skrevet

Dakar, da må du vel kanskje begynne å betale selv for tjenesten du snylter av ;)

Skrevet

Du kan vel banke på og gjøre dem oppmerksom på at nettet deres er nede?

Skrevet

tror ikke mange av dere skjønte innlegget mitt. Vi betaler for internetten selv, men pga ombygging hjemme er alle ledningene og alt tatt ut..vi har bare kjøkken, ene badet og soverommet til disposisjonen i den perioden.

dette er en midlertidig løsning...

takk til de som rpøvde

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

spørsmålet mitt er: hvorfor får jeg ikke logget på nettet selvom det står at jeg er pålogget og signalstyrken er bra?

Skrevet
tror ikke mange av dere skjønte innlegget mitt. Vi betaler for internetten selv, men pga ombygging hjemme er alle ledningene og alt tatt ut..vi har bare kjøkken, ene badet og soverommet til disposisjonen i den perioden.

dette er en midlertidig løsning...

takk til de som rpøvde

Dere betaler for nettet til naboen?

Skrevet (endret)
spørsmålet mitt er: hvorfor får jeg ikke logget på nettet selvom det står at jeg er pålogget og signalstyrken er bra?

Dette er igjen snakk om noen andres nett? I såfall kan det hende de har godkjenning på macadresser, dvs at kun maskiner de har lagt inn selv faktisk kan bruke nettet, selv om det ser ut som et åpent nett.

Endret av Lady Lovelace
Skrevet
Dette er igjen snakk om noen andres nett? I såfall kan det hende de har godkjenning på macadresser, dvs at kun maskiner de har lagt inn selv faktisk kan bruke nettet, selv om det ser ut som et åpent nett.
vi har trådløs selv, men pga ombygging har vi tatt alt av lednnger og bokser ned!!! Har alle forstått det nå?:)

Så vi betaler for internett selv, er ikke sånn at vi snylter på andre.

Men denne måneden da vi ikke har vår(vi betaler for måneden...for de nysgjerrige), så prøvde jeg å logge på "naboens" og det funket...

men plutselig vil den ikke mer..

selvom det står tilkoblet..

Skrevet

Så fordi deres nett er nede bruker du naboen sitt? Og naboen er klar over det?

Da kan du bare gå å snakke med h*n.

Om h*n ikke vet at du snylter på h*ns nett kan du egentlig bare ha det så godt.

Selv om du betaler ditt eget nett og det er nede, er det ikke greit å snylte på naboen sitt.

Riktignok dum nabo som sitter med åpent trådløst nettverk når de bor så tett at naboen får det inn..

Skrevet
vi har trådløs selv, men pga ombygging har vi tatt alt av lednnger og bokser ned!!! Har alle forstått det nå?:)

Så vi betaler for internett selv, er ikke sånn at vi snylter på andre.

Men denne måneden da vi ikke har vår(vi betaler for måneden...for de nysgjerrige), så prøvde jeg å logge på "naboens" og det funket...

men plutselig vil den ikke mer..

selvom det står tilkoblet..

Da betaler du jo ikke for den internetten du bruker ;)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg hadde naboer som snylta på trådløsen min (ikke åpent, de hacka koden). Det jeg gjorde var å dra ut nettverkskoblinga fra ruteren og gikk over på å bruke ledning selv. Ergo står det trådølse signalet og sender, så naboen får koblet seg til ruteren, men får ikke kommet seg på nett. Kommer opp som vanlig nettverk, men bare med lokal forbindelse. Kanskje naboen din har gjort det samme?

Skrevet
Jeg hadde naboer som snylta på trådløsen min (ikke åpent, de hacka koden). Det jeg gjorde var å dra ut nettverkskoblinga fra ruteren og gikk over på å bruke ledning selv. Ergo står det trådølse signalet og sender, så naboen får koblet seg til ruteren, men får ikke kommet seg på nett. Kommer opp som vanlig nettverk, men bare med lokal forbindelse. Kanskje naboen din har gjort det samme?

ødelegger det for naboen at jeg bruker nettet hans? Vil det gå tregere for han?isåfall har jeg forståelse for det..er ikke så teknisk av meg. Så er absolutt ikke meningen å snylte.

Skrevet

er litt vanskelig å snakke med naboen...vi bor i enebolig..og nærmeste nabo er ikke akkurat rett ved siden av..og de nærmeste..da er det ikke snakk om en familie...så må isåfall ta hele runden...

tror jeg får klare meg med nett på mobilen og jobben så lenge:)

Skrevet (endret)
ødelegger det for naboen at jeg bruker nettet hans? Vil det gå tregere for han?isåfall har jeg forståelse for det..er ikke så teknisk av meg. Så er absolutt ikke meningen å snylte.

Ja, du stjeler naboens båndbredde så det går tregere for han å surfe.

Tenk deg at to stykker skal gå gjennom en trang dør samtidig; Det blir vanskelig og tar lang tid. Evt at du må dele en vannstråle i to. Den blir tynnere og får mindre kraft.

Endret av Sunshine
Skrevet

Såvidt jeg har forstått har det noe med sikkerhet å gjøre og jeg hadde ikke likt at naboen min brukte mitt nett.

Men uansett så er det litt rart av deg å legge inn her. Det er jo ikke akkurat sånn at vi kan hjelpe naboen din til å dele sitt nett med deg. Om du ønsker å bruke det, bør du faktisk gå bort og spørre pent om lov.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er nok like greit du greier seg med jobben sitt nett inntil videre. Kommer an på hvor mye bredde du tar, men det kan gå veldig mye treigere for naboen hvis du laster ned ting og sånn.

Ellers så er det en mulighet å banke på til nærmeste nabo, forklare om ombyggingssituasjonen deres og høre om du kan dele nett med han en liten periode, så kan du jo tilby deg å betale noen kroner for det..

Håper nettet ditt hjemme fikser seg snart :)

Skrevet

Det er strengt tatt ikke lovlig å benytte naboens nett på den måten du gjør, med mindre du har snakket med han først. Det er nok mange som gjør det, og det kan være vanskelig å oppdage for naboen om han ikke har god peiling.

Potensielt vil det du gjør også kunne føre til ulempe og problemer for naboen, både med tanke på båndbredde og sikkerhet. Men det er jo mulig naboen med overlegg har latt nettet sitt være åpent, det er de som gjør det også...

Skrevet

til dere som spør hvorfor jeg i det hele tatt la inn tråden..

Ærligtalt? Var jo fordi jeg ikke visste? Jeg har ikke greie på nett..synes mange av dere er veldig dømmende...og overdriver til de grader.

Har skjønt poenget...er ikke vits med 30 like innlegg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...