Furstina Skrevet 19. juni 2003 #21 Del Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som har giftet seg innen 6-7 mnd etter forlovelsen? Holder det med tid til all plannlegging? Jodå... Vi förlovade oss 21 december 2001 men det var utan frieri och något bröllop tänkte varken han eller jag på särskilt djupare. I mitten på april 2002 kom ämnet upp och vi pratade om att gifta oss i augusti samma år - dagen efter friade han ordentligt och vi gifte oss 2 augusti 2002. Förlovning 21 december 2001 Frieri 15? april 2002 Vigsel 2 augusti 2001 Vi hade 3 ½ månads planering från frieri till giftemål och det var gott om tid. Nu hade vi ett litet borgerligt bröllop men det var i Norge och folk skulle resa dit, papper skulle ordnas (både i Sverige och Norge), mat, bröllopskläder etc. Att vi ville gifta oss utomhus i Norge var klart och semestern var redan bestämd så det blev så bråttom. Jag skulle inte velat vänta i 1½ år på att bli äkta man och fru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 19. juni 2003 #22 Del Skrevet 19. juni 2003 Vi forlovet oss 01.01.2001, men bestemte oss ikke for bryllupsdag før på forsommeren i fjor. Bryllupet ble det like før jul, så vi planla ca 6-7 måneder. Jeg kan absolutt anbefale vinterbryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 19. juni 2003 #23 Del Skrevet 19. juni 2003 Han fridde 6.september 02, og vi skulle gifte oss samme dag ett år etter.. Men vi måtte utsette det 2 uker fordi det fantes ikke selskapslokaler ledige....Og vi ringte maaaange! Utleid ett år før! Helt utrolig!! Vi fikk lokalene på en avbestilling, noen hadde ombestemt seg.. Vær tidlig ute er min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. juni 2003 #24 Del Skrevet 19. juni 2003 Förlovning 21 december 2001 Frieri 15? april 2002 Bare jeg som synes det er noe alvorlig feil her....???? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. juni 2003 #25 Del Skrevet 19. juni 2003 VI forlovet oss i 2001, men satt da dato for bryllup samtidig, opprinnelig 31.juli 2004, men pga flere årsaker har vi utsatt det til 14.august 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 20. juni 2003 #26 Del Skrevet 20. juni 2003 Han fridde til meg i august 2001, og vi gifter oss nå 12.juli Da har vi hatt neste 2 år å glede oss på, og det har gått kjempefort!! K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neta Skrevet 20. juni 2003 #27 Del Skrevet 20. juni 2003 Har vært forlovet i ti mnd når vi gifter oss neste uke, og planlagt dagen vår i omkring et halvt år..... Dvs... jobber best under press :oops: , så kjolevalget var klart for fire dager siden (men jeg leier da.....) Hadde nok klart det på myyye kortere tid.. (et vennepar hadde seks uker fra frieri til bryllup, og det ble kjempebra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #28 Del Skrevet 20. juni 2003 så kjolevalget var klart for fire dager siden Fire dager siden og du gifter deg neste uke?? Nerver av stål, du eller...?? :o Hadde ikke fått sove jeg, jeg bestilte kjolen min tretten måneder før, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neta Skrevet 20. juni 2003 #29 Del Skrevet 20. juni 2003 Fire dager siden og du gifter deg neste uke?? Nerver av stål, du eller...?? :o Hadde ikke fått sove jeg, jeg bestilte kjolen min tretten måneder før, jeg.... Hadde egentlig bestemt meg da..... men så skulle jeg bare se litt.... og falt så utrolig pladask for en kjole jeg prøvde (nestem mot min vilje da den ikke lignet den jeg hadde bestemt meg for laaang tid (for to uker siden) i forveien..... Har nok ikke nerver av stål, men takler ikke planlegge noe lang tid i forveien, da jeg ombestemmer meg sååå lett... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 20. juni 2003 #30 Del Skrevet 20. juni 2003 Vi hadde nesten to år til å kose oss med planleggingen! Men så har jeg en venninne som annonnserte bryllupet i påsken iår, og hun er gift alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #31 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei på deg, og alle dere andre her inne! Han fridde 24.12.2002 og vi gifter oss 02.08.20003. Dvs 7 måneder til å planlegge. Dette er i utgangspunktet nok tid. Vi ordnet kirken og lokale rett etter frieriet. Resten har blitt gjort innimellom. På grunn av et hektisk semester på skolen har faktisk det meste ventet til nå. Var heldige i forhold til både fotograf og frisør. Kjole var jeg og så på innimellom, men bestemte meg først i slutten av mai (rakk aldri å se ferdig før en ny eksamen var igang). Nå har jeg sittet og kost meg med forberedelsene i de siste fjorten dagene. Selv om det meste er greit, er det morsomt å titte litt likevel. Skjønner de som koser seg med det en stund, men av ulike årsaker ville vi gifte oss denne sommeren. Det har vært nok av tid for oss iallefall til å planlegge bryllupet. Håper du koser deg under forberedelsene, uansett hvor lang tid det blir på deg. Klem fra trønderbrud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. juni 2003 #32 Del Skrevet 22. juni 2003 Bare jeg som synes det er noe alvorlig feil her....???? :o Allvarligt fel? :o Alla gör inte saker i samma ordning. (eller är det det att jag inte kommer i håg exakt datum för frieriet?) Vi träffades i början på 2001 och på försommaren så pratade min man (då i ett mail) om att han tyckte "vi skulle förlova oss innan jul" för att vår kärlek var så stor och stark. När julen närmade sig kom frågan upp igen och för oss var det ett steg att bekräfta vår kärlek, ett tecken på att vi ville leva samman. Giftemål kändes lite tidigt att prata om just då - efter att bara ha bott 3-4 månader tillsammans. Vi har tagit saker ett steg i taget, även om det har varit ganska kort tid mellan stegen. Det finns de som lever samman i 6-7 år utan att vara förlovade, de som förlovar sig efter ett halvår för att inte sätta ett datum för vigsel eller ens prata vidare om det på många många år. Eller de som skaffar barn innan de gifter sig, eller de som skiljer sig för att sedan dejta samma person igen... Det finns de som gifter sig för festen och traditionens skull i stora fester, och de som gör det litet och intimt. En del gör det borgerligt, andra kyrkligt. Folk gör saker i lite olika ordning i dag, och av olika anledningar. En olik ordning behöver inte vara fel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #33 Del Skrevet 22. juni 2003 Dette har vi snakket om mange ganger før... En forlovelse er en avtale om ekteskapsinngåelse, altså kan man ikke først forlove seg og etterpå fri / bli fridd til..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. juni 2003 #34 Del Skrevet 22. juni 2003 Dette har vi snakket om mange ganger før... En forlovelse er en avtale om ekteskapsinngåelse, altså kan man ikke først forlove seg og etterpå fri / bli fridd til..... Jag håller med dig om att en förlovning är ett slags löfte om att ingå äktenskap, MEN det betyder inte att man måste sätta datum vid förlovningen - eller att man måste ha blivit friad till när man förlovar sig. En förlovning är ett löfte mellan två människor som inte har något juridiskt värde och i dag tror jag det är minst lika vanligt (om inte vanligare) att man förlovar sig utan att ha bestämt sig för att gifta sig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 22. juni 2003 #35 Del Skrevet 22. juni 2003 Vi har ventet en evigheeet. Vi forlovet oss i 1998 vi! Og vi gifter oss i 2005. Vi var 18 da vi forlovet oss, så det har kanskje noe med saken å gjøre. Vi venter til 2005, fordi jeg er student fram til da, og synes det er fint å gifte seg det året jeg er ferdig. Så vi har enda god tid til å planlegge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 23. juni 2003 #36 Del Skrevet 23. juni 2003 vi forlovet oss i 2000 og det blir bryllup enten til sommeren 2004 eller sommeren 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 23. juni 2003 #37 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi forlovet oss i april, og gifter oss i august. Vi er begge av den oppfatning at man burde gifte seg innen ett år etter forlovelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå