cappocino Skrevet 19. juni 2003 #1 Skrevet 19. juni 2003 Hei alle dere som skal gifte seg eller har giftet seg. Hvor lenge etter forlovelsen stod dere foran alteret? Tenker på hvor lang tid dere hadde på bryllupsforberedelsene?
minniepus Skrevet 19. juni 2003 #2 Skrevet 19. juni 2003 Vi forlovet oss sist uke, og planlegger bryllup neste år. (sommer, har ikke satt dato).
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 vi forlovet oss for 3 år siden, og skal gifte oss om 2 år når vi begge er ferdig utdannet. Hvor lenge en skal være forlovet er opp til hver og en, noen gifter seg rakst etter forlovelsen og andre er forlovet resten av livet uten å gifte seg. Det må en finne ut av selv
Pusekatt Skrevet 19. juni 2003 #4 Skrevet 19. juni 2003 Vi ble enige om i fjor sommer at vi kunne tenke oss å tilbringe resten av livet sammen, og så har vi så smått planlagt bryllup siden da. Dvs; vi begynte ikke med noe særlig av planlegging før i januar i år. Da bestemte vi sted, jeg begynte å se på kjole, vi bestilte tur osv (gifter oss i USA). Nå er vi helt i rute. Jeg mangler kjolepose og leppestift, min tilkommende må finne seg et antrekk (hvis han ikke har gjort det allerede). Og så må vi bestille en liten bryllupskake Gjett om vi gleder oss!
cappocino Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som har giftet seg innen 6-7 mnd etter forlovelsen? Holder det med tid til all plannlegging?
Pusekatt Skrevet 19. juni 2003 #6 Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som har giftet seg innen 6-7 mnd etter forlovelsen? Holder det med tid til all plannlegging? Du kan vel si vi er i ferd med å gjøre det. Begynte planleggingen i januar i år. Det kommer jo litt an på hva slags bryllup man skal ha, hvor stort, hvor mye servering osv. Det man hvertfall bør gjøre, er å finne seg en god bryllupsplanlegger (har vært link til sånt her inne tidligere - evt i Bryllupsmagasinet/Ditt Bryllup). Og så bør man gjøre unna de viktige tingene veldig fort: -finne festlokale og booke -booke fotograf -booke kirke I tillegg bør man ut og finne kjole ganske så fort! Kan være lang leveringstid på disse. Men tja, hvis man står på litt, og jobber organisert, og kanskje er flinke til å delegere oppgaver til familie og venner, vil jeg nok si at det vil holde med 6-7 mnd.
hallingbrud Skrevet 19. juni 2003 #7 Skrevet 19. juni 2003 Han fridde i påska, og neste sommer gifter vi oss. Vi har ikke satt noen dato ennå, men det blir sannsynligvis i begynnelsen av august. Vi har planlagt siden da. Jeg hadde ikke trodd at noen av oss skulle bli så oppslukt av det kommende bryllupet som vi har blitt, og ikke blir det bedre av at ingen av oss bremser den andre :D Roer vi oss ikke ned er vi vel ferdige med planleggingen lenge før bryllupet...
Gjest Tex Skrevet 19. juni 2003 #8 Skrevet 19. juni 2003 Jeg har alltid sagt at jeg skal ha halvannet år å glede meg på og det får jeg. Vi forlovet oss julaften -02 og gifter oss 29.mai -04. Det går sikkert helt fint å planlegge på kortere tid, men jeg ville at denne mellomtiden skulle vare riktig lenge slik at jeg kunne kooose meg ordentlig uten stress og mas......
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 19. juni 2003 #9 Skrevet 19. juni 2003 Når vi gifter oss neste år har vi vært forlovet i over 4 år. Skulle egentlig gifte oss i år da.. Men har ikke planlagt så lenge nei! Har kanskje tenkt sånn smått på bryllup de siste to årene. Planlagt i et år, men så ble jo alt utsatt da... Så nå begynner vi helt på nytt igjen!
Nikki Skrevet 19. juni 2003 #10 Skrevet 19. juni 2003 Han fridde til meg på Valentine i 2002 og vi gifter oss 2 august i år... Jeg har et vennepar som bestemte seg i jenuar i fjor at de skulle gifte seg og de giftet seg i midten av Mai samme år. De var 60 gjester. Og det ble et bra bryllup. De fikk en del hjelp av venner og familie og da er det utrolighva som går.
Tvilling76 Skrevet 19. juni 2003 #11 Skrevet 19. juni 2003 13 mnd på dagen. Skulle egentlig gjort det innen 1 år, men pga jobb og ferie lot det seg ikke gjøre. Vi gifter oss 9. august 2003 :D
Augustbrud02 Skrevet 19. juni 2003 #12 Skrevet 19. juni 2003 Vi forlovet oss 25.12.01 og giftet oss 10.08.02. Vi hadde altså ca 8 mnd på alle forberedelser. Det var akkurat passe med tid. Det eneste som var litt synd er at jeg måtte bestemme kjolen min i full fart. Hadde vi skullet gifte oss i år hadde jeg nok hatt flere tanker om kjolen og bestemt meg for en helt annen kjole...
Gjest Helenius Skrevet 19. juni 2003 #13 Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som har giftet seg innen 6-7 mnd etter forlovelsen? Holder det med tid til all plannlegging? Det holder i massevis!!! Jeg har aldri skjønt den greia med å være forlovet i årevis. Han fridde i januar, og vi gifter oss 16. august. Det er mer enn lenge nok! Det eneste som man virkelig bør ta seg av en stund i forveien, er kirke og selskapslokale, evt. fotograf. Noen steder blir opptatt et år i forveien. Brudekjole kan også ta rundt 4 mnd å få. Ellers holder 6-7 måneder i massevis, tro meg!!! Da han fridde, var vi enige om at siden jeg ønsket sommerbryllup, måtte det bli i sommer - vi hadde aldri orket å vente lenger enn det!
hegehi Skrevet 19. juni 2003 #14 Skrevet 19. juni 2003 Mannen min fridde 28/2-2002, og 17/8-2002 giftet vi oss. Hadde god tid til å ordne det meste, eneste problem var at vi ikke fikk tidspunktet vi ønsket oss i kirken (måtte ha vielsen tidligere på dagen). Så vet du med sikkerhet at du kan få fikset kirke, lokaler og fotograf, så går det helt fint på noen få måneder :D
Kaktus Skrevet 19. juni 2003 #15 Skrevet 19. juni 2003 Vi forlovet oss i 15.12 2001 og giftet oss 10.05 2003. Massevis av tid, men jeg ville ha ca. et år på meg til planlegging.
cappocino Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #16 Skrevet 19. juni 2003 Det høres bra ut nå har han ikke fridd enda da.. men har hintet til bryllup neste år.. så da må jo få ut fingeren snart.... (utålmodig jeg? neeei....) Frir han i sommer så blir det vinterbryllup
Gjest Jamila Skrevet 19. juni 2003 #17 Skrevet 19. juni 2003 Han fridde i februar 2002, og vi giftet oss 23. august 2002. 6 mnd var nok tid til forberedelser! :D Når vi først hadde bestemt oss for at det skulle bli oss for alltid var det ingen vits i å utsette det et helt år.... :oops:
Augustbrud02 Skrevet 19. juni 2003 #18 Skrevet 19. juni 2003 Når vi først hadde bestemt oss for at det skulle bli oss for alltid var det ingen vits i å utsette det et helt år.... Veldig bra sagt og beskrevet! Vi ville også gifte oss med en gang, synes det er litt av "sjarmen" med en forlovelse...
'Lilly' Skrevet 19. juni 2003 #20 Skrevet 19. juni 2003 Vi forlovet oss 24. november 2001 og gifter oss nå 5. juli (2003) Bestemte da vi forlovet oss at vi skulle gifte oss sommeren 2003.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå