Susa Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Jeg simpelten bare elsker pai :gjeiper: Så derfor lurer jeg på om noen av dere kan dele paioppskriftene deres med meg.... Leste et setd her om pai med kremet kylling og purrefyll, noen som har oppskriften på dn???
cilipili Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er mest glad i pai med purre og poteter. Evnt. med tomater i tillegg. Legger i poteter i skiver og heller over ne blanding av egg, fløte, hvitløk, salt, pepper og purre. Topper det med ost. Baker ofte grove rundstykker i tillegg, og har en grønn salat med sukkererter, squash og rista pinjekjerner til.
Gjest Golden Girl Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Jeg pleier å bruke maizenna sin paideig, den blir bra. Grunnoppskrift på fyll er 3 egg, 3 dl melk inkl en god fløteskvett, salt, hvit pepper. Trykker ut paideigen i formen. Legger oppi det jeg har lyst på eller har for øyeblikket. Feks stekt kyllingfilet i biter, broccoli og løk, eller skinke og vårløk. Strør så over en god neve revet jarlsberg. Tilslutt heller jeg over eggeblandingen. Stekes - det står på pakken hvor lenge, jeg husker ikke.. Blir alltid godt!
Gjest Skya Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har en tacopai som jeg synes er god, og så er den i tillegg enkel å lage. Jeg pleier å bruke Maizena sin 123-pakke til å lage bunn, synes den er god. Den fyller jeg med 4-500g kjøttdeig som er stekt og blandet med tacokrydder, skivede tomater, mais, to pakker creme fraiche og så strør jeg ost på toppen. Serveres med tacosaus og en enkel salat. Nam!
Baillie Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Jeg lager bunnen selv, halvt med hvetemel og grovsammalt hvetemel. Synes det er best når den er litt grov når det middagspai. Kjapt å lage og. Som fyll er favoritten bacon, brokkoli og litt tomater og heller over eggesaus. Til slutt ost. Nam Serveres med en god salat ved siden av, hvis jeg husker det da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå