philippa starck Skrevet 19. juni 2003 #1 Skrevet 19. juni 2003 Hvor mye bruker dere i mnd på *bensin *mat *klær *restaurant/uteliv *telefon *og hvor mye bare "forsvinner" ut i løse luften på en merkelig og mystisk måte...?
Gjest lmari Skrevet 19. juni 2003 #2 Skrevet 19. juni 2003 Oj - den var kinkig... Bensin: Vi har bil, men det er samboer som bruker den i jobben. Jeg får nesten ikke låne den engang.. :-? Ikke det at jeg trenger den heller, da.. Men bruker 375 på månedskort - har fått studentrabatt, men til høsten må jeg vel betale full pris... Mat: Vi har egentlig en avtale om å betale inn 1500 kroner hver til en matkonto hver måned. Tipper vi bruker litt mer enn det (altså 3000 kroner pluss pluss) Klær: Kanskje en tusenlapp? Eller to? Ikke noe mer enn det. Og noen måneder bruker jeg kanskje ingenting. Restaurant/uteliv: Går nok fort en tusenlapp eller to her også... Telefon: Har bare mobiltelefoner - min regning pleier å ligge på 700 kroner, cirka. Samboer ringer en del i jobben, så hans ligger litt høyere. Og hvor mye som brukes på fjas og kjas? Tja, resten??? Pengene blir på et mystisk vis borte! Bruker en del på cd-er, bøker, litt frimerker, gaver, vin, taxi, friske blomster osv... Borte blir de i hvert fall!!
Rapitap Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 Den var så kinkig at jeg ikke tørr å regne etter......jeg bruker nok alllllt for mye, desverre........
Retz Skrevet 19. juni 2003 #4 Skrevet 19. juni 2003 *bensin = ca 400 kr *mat = ca 4500 kr (tre voksne) *klær = 2-300 kr i snitt kanskje? *restaurant/uteliv = 0 *telefon = ca 3-400 kr *og hvor mye bare "forsvinner" ut i løse luften på en merkelig og mystisk måte...? Ingenting.
Gjest Zalomine Skrevet 19. juni 2003 #5 Skrevet 19. juni 2003 Bensin: ikke et rødt øre, men 660 i månedskort på bussen betaler jeg. Sambo tar baer bussen helt unntaksvis. Mat : Jeg antar ca 3000, men er ikke helt sikker. Klær: Har ikke brukt penger på klær mer enn en gang i år (98 kroner) Restaurant/uteliv: Ikke-eksisterende i vårt liv. Telefon: Jeg har nettopp byttet abbonement, og ebnder da opp med mobilregning på ca 60 kroner. Sambo betaler vel et par hundre, i tillegg fast-telefon, så ligger vi vel på 4-500 kroner. ( tillegg 400 i internett, bredbånd) Og hvor mye bare "forsvinner" ut i løse luften på en merkelig og mystisk måte...? Minimalt. Jeg krever kvitteringer for ALT, så "merkelig og mystisk" er det ikke. Vel, det er lotto da hver uke. Men penger kan ikke forsvinne mystisk for oss, nemlig så er der ikke mer penger enn vi absolutt trenger, dessverre (vel, vi har litt "luksus" da, nemlig lotto og et fjernadoptert barn, samt at vi altså unner oss bredbånd, har hver vår mobil, og spiser middag hver dag, selv om det er mat fra Rema altså. Forbruket tilpasser seg vel økonomien. Når vi får mer penger, da er det en del ting som står på ønskelista mi. Frisørbesøk og nye sokker er noe jeg kanskje kan få oppfylt i sommer, klesskap må nok vente en stund...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå