Gjest ssj Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Kjæresten og jeg har vært sammen i over ett år, og på den tid har vi vært gjennom utrolig mye, men alltid holdt sammen fordi vi føler så sterkt for hverandre. Nå er han i militæret, og er borte åtte uker av gangen, og nå når han kom hjem så slo han opp uten forvarsel, det kom som et stort sjokk for han har selv sagt hver dag at han gleder seg til å komme seg hjem til jenta si. Det hele kommer av at foreldrene hans vil at han skal velge utdannelsen fremfor kjæreste, og presset han med en gang han kom hjem til å ta et valg. Han ba meg gi han tid (han skulle være hjemme i tre uker), og i går (etter to uker) så hadde han tenkt til å invitere meg over for å prate ut, men da nektet faren og ville ikke ha meg i deres hus. Da sa han at jeg bare må la han gå fordi han har så fucked up familie og at dette ikke vil løse seg med en gang. Det som plager meg er at han gir opp så lett, hvis det hadde vært meg hadde jeg kjempet for å ordne dette. Det som plager meg mest, er at han sier han VET jeg er den rette og at om ett år så kan vi gifte oss, men at dette ikke er tiden fordi foreldrene ikke godkjenner meg og at han er en familiemann så han kan ikke bare gi faen i hva de sier på grunn av familien står så sterkt i den muslimske kulturen. Dette er veldig kort fortalt, men de har aldri gitt meg en sjanse eller prøvd å bli kjent med meg. Vi bestemte oss i går for å prøve å få det til å funke igjen, men hva skal vi gjøre med foreldresituasjonen? Det ødelegger forholdet vårt, for han klarer ikke gå mot sine foreldre og han har det virkelig vondt med dette, det ser jeg. Vi er forresten 21 og 22, og han får ikke lov til å overnatte hos meg og hvis han er hos meg ringer de veldig mange ganger. Jeg vet de krangler mye om meg hjemme hos han, og det ødelegger han. Jeg vil være sammen med han, men jeg føler at nå kjemper jeg alene...jeg vil at han skal støtte meg og få de til å godta meg sammen.
Gjest Farge Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Det høres ut som om han blir nødt til å velge mellom familien og deg. Du må spørre deg selv hvor lang tid du er villig til å vente på at han tar det valget, og deretter kommunisere det til han.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Det høres ut som om han blir nødt til å velge mellom familien og deg. Du må spørre deg selv hvor lang tid du er villig til å vente på at han tar det valget, og deretter kommunisere det til han. Aksom jehovas vitner
{Wilma} Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Han er over myndighetsalder og gjør som han selv vil, foreldrene har tydeligvis et tak på han som han ikke klarer å gjøre seg fri fra.
Gjest Gjest_tussa_* Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 jeg har ingen fordommer. Men jeg var sammen med en muslim i 4 år. Hvem gjorde det slutt ? jo det var det foreldrene som satte ultimatum for. ut av huset og ikke se deg tilbake , eller bli i familien.Den dag i dag er jeg glad for at det gikk som det gikk, makan til tull hadde du opplevd gjennom hele livet ditt med han og du hadde aldri fått roen....
Jade Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Er du også muslim, eller er det derfor du ikke blir godtatt? De vil vel ikke godta deg senere heller da? Hva mener han med å prøve igjen? Prøve hvor lenge han klarer å motstå foreldrenes krav før han dumper deg og gifter seg med noen som er verdig i følge foreldrene? Han har jo allerede vist at foreldrene bestemmer over han, ved å dumpe deg en gang før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå