Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har hatt et oppskriftshefte fra Gilde hvor de på slutten har oppskrifter på tilbehør..her var det en oppskrift på potetsalat som er blitt min beste oppskrift syns jeg:) Men jeg har mistet heftet! Denne oppskriften ligger ikke på deres internettsider.. Noen som har dete oppskriftsheftet eller husker oppskriften?? TAKK!
*Enigma* Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 (endret) :oops: Så nå at du hadde sjekket sidene deres, beklager. Endret 3. desember 2008 av *Enigma*
NullHull Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Har du sjekket Matprat-sidene (som er Opplysningskontoret for kjøtt sine sider)?
Fakse Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har sjekket i hylla, men har ingen hefter fra Gilde, enda jeg er bortimot kleptoman når det kommer til dennslags . Du er sikker på at det ikke er et hefte fra opplysningskontoret fra kjøtt du tenker på? Husker du eventuelt noen flere detaljer om hva som er i potetsalaten eller hvordan den er (varm/kald?) så er det lettere å sjekke
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Så skjønne dere er! :-D Kjempe snille som hjelper meg:) Hm..kan det ha vært Opplysningskontoret for kjøtt? mulig det! Men sjekket der nå, og de har den ikke på sidene deres tror jeg? husker så godt at det var bakerst i bladet i hvert fall! med flere andre tilbehørsretter. Den er kald..og har i hvert fall følgende i seg: * majones * sylteagurk og saften fra den * purreløk * EPLE??
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har sjekket i hylla, men har ingen hefter fra Gilde, enda jeg er bortimot kleptoman når det kommer til dennslags . Du er sikker på at det ikke er et hefte fra opplysningskontoret fra kjøtt du tenker på? Husker du eventuelt noen flere detaljer om hva som er i potetsalaten eller hvordan den er (varm/kald?) så er det lettere å sjekke Me too
Elbereth Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Skal sjekke kokebokhylla når jeg kommer hjem i dag. Har en del sånne hefter...
Fakse Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Kan det være denne: 8-10 kokte poteter 1 purreløk i ringer 2 epler i terninger 2 hakkede sylteagurker 1/2 dl agurklake 2 1/2 del rømme 4 ss majones pepper salt Bland rømme med majones og sylteagurklake. Smak til med salt og pepper. Ha potet, eple, purre og sylteagurk i en bolle. Hell over sausen og rør den forsiktig inn.
Elbereth Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 (endret) 40 g kapers ½ stk slangeagurk 4 ½ ss matyoghurt 1 stk liten bunt fersk dill ½ stk sitron (saft fra sitron) 450 g små poteter 350 g mandelpotet 4 stk bunter vårløk 3 ss grov dijonsennep 3 ss hvitvinseddik 1 dl god olivenolje 1 stk sitron 4 stk store sjalottløk I det heftet jeg har står bare disse to oppskriftene, dessverre. Tror kanskje Fakse har den du leter etter. Edit: Skrivefeil Endret 5. desember 2008 av Elbereth
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Kan det være denne: 8-10 kokte poteter 1 purreløk i ringer 2 epler i terninger 2 hakkede sylteagurker 1/2 dl agurklake 2 1/2 del rømme 4 ss majones pepper salt Bland rømme med majones og sylteagurklake. Smak til med salt og pepper. Ha potet, eple, purre og sylteagurk i en bolle. Hell over sausen og rør den forsiktig inn. Det var denne!! :-D tusen tusen takk til deg Fakse :-) Og takk til dere andre og, hva skulle man gjort uten KG :-D Ha en fin helg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå