Gjest Silje Skrevet 14. april 2002 #1 Skrevet 14. april 2002 Noen som har god peiling på biler her? Mine besteforeldre skal kjøpe seg ny bil i morgen, jeg har i den anledning vært med og prøvekjørt to aktuelle biler. Valget er vanskelig, det blir nesten slik at en må kaste krone og mynt om dette. Det er altså to alternativ: 1. Chrysler Stratus 95 modell, personbil - Kjempelekker bil, nesten "sportsbil" - vært toppen for meg å kunne låne *ssss* Meget god å kjøre. 2. Ford Focus 99 modell, Stasjonsvogn. -helt grei utseendemessig, litt kjedelig etter vår smak (meg, min bror og min bestemor). Utrolig god kjørekomfort - topp utstyrt innvendig. De har hatt en stasjonsvogn i alle de år, derfor hadde de i utgangspunktet tenkt seg en personbil. Men nå står de altså ovenfor et vanskelig valg. begge er gode biler å kjøre, selv om focusen går av med seieren for komfort. Problemet er vel egentlig at Chrysleren er så gammel. De har begge kjørt like langt. Forden koster omtrent 40 000 dyrere. Noen anbefalninger, noen som har erfaringer fra disse bilene?12
Gjest Silje Skrevet 14. april 2002 #2 Skrevet 14. april 2002 uff da, postet feil. kan moderator flytte denne til "generel debatt"?
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #3 Skrevet 14. april 2002 Focus er den beste bilen jeg har kjørt i sin klasse. Kommer veldig godt ut i tester også...
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #4 Skrevet 15. april 2002 Kan ikke dine besteforeldre bestemme selv hva de vil ha? Er det ikke flere alternativer? Focus er utvilsomt det mest "fornuftige" valget, men behøver man å være fornuftig når man er på sine eldre dager? Amerikanske biler har som regel automatgir og god komfort. Følgelig bør det være det naturlige valget etter de opplysninger du gir. Selv ville jeg kjøpt Volvo med automatgir.
Moonbird Skrevet 15. april 2002 #5 Skrevet 15. april 2002 Jeg hadde kjøpt meg en brukt Mercedes stasjonsvogn med automat... Men så er jeg litt belasta på grunn av samboeren som holder på med Mercedes. Chrysler sliter visstnok med feil på alle sine modeller, og det gjør Ford også... Ikke at jeg kan si akkurat hva som er feil med de. 12
Cobra Skrevet 15. april 2002 #6 Skrevet 15. april 2002 Hei. Kjøp Toyota, driftssikker og en god bil. Har kommet veldig godt ut på tester.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Cobra skrev (På 15.4.2002 den 18.24): Hei. Kjøp Toyota, driftssikker og en god bil. Har kommet veldig godt ut på tester. Godt å se ikke alle BARE skal ha EL bil! Vibrator batteri som vi (jeg) kaller det. Varm DIESEL bil! Anonymkode: 55d21...71b
Illuminatum Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt å se ikke alle BARE skal ha EL bil! Vibrator batteri som vi (jeg) kaller det. Varm DIESEL bil! Anonymkode: 55d21...71b Det var vel ikke så mange som kjøpte elbil i 2002? Det har skjedd mye på 19 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå