Vraket Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Det kommer flere spill basert på Wheel of Time-serien til avdøde Robert Jordan. A Wheel of Time feature-film production is planned with Red Eagle Entertainment's executives Rick Selvage and Larry Mondragon as producers, and now Red Eagle is unveiling plans to bring Jordan's fantasy universe to life via two distinct lines of interactive entertainment. A line of stand-alone Wheel of Time games is planned for release on all major videogame platforms, including consoles, personal computers, handheld systems and wireless devices. In addition, Red Eagle will launch and operate a massively multiplayer online role-playing game encompassing the themes, characters and world of the Wheel of Time novels. Les mer på Mmorpg.com og på Gamasutra Har noen lest bøkene? Det planlegges nå tre filmer og blant annet et spill basert på hver film, pluss det store MMORPG-spillet. Hva tror dere om et slikt spill?
Fluffie Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Joess, skal de faktisk faa gjort filmer ut av serien endelig? Tre filmer blir ganske lite paa en saa stor serie, men bedre enn ingenting Jeg skal definitvt proeve ut et WoT MMORPG naar det evt. kommer ut (mener faktisk at WoT er et av de fantasyverkene som kan egne seg som MMO). Naa gjenstaar det jo bare aa se hvordan den siste boka blir. Har mine tvil paa kvaliteten siden RJ ikke skrev hele selv, og har med vilje ikke lest noen av Sandersons boeker siden jeg ikke oensker hverken daarlige eller gode forventninger basert paa hva han har skrevet tidligere. Jeg haaper at Harriet uansett soerger for at boka blir saa naert 'ekte' som mulig, samt at Sanderson har sagt han bruker saa mye som mulig av RJ's originale manuskript fremfor aa skrive alt selv.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er skeptisk.. Serien er jo grei, men som et mmorpg derimot, det vet jeg ikke helt...
Fluffie Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er skeptisk.. Serien er jo grei, men som et mmorpg derimot, det vet jeg ikke helt... Etter aa ha lest litt mer om dette blir jeg ogsaa litt skeptisk. Ikke til at WoT kunne egne seg som MMORPG, for det tror jeg kunne gaa ganske bra om spillet ble lagt til en annen era enn den serien foelger og man la litt energi inn i det aa balansere spillet litt. Det jeg er skeptisk til er selskapet som skal lage det. De har ikke en skikkelig nettside, saa noe sier meg at de ikke har laget (saa mange) spill foer. Med andre ord, de ser ut til aa vaere nye paa det med spill, og saa vidt jeg forstaar er menneskene som skal utvikle spillene relativt ukjente. Dette innebaerer en ganske stor risiko. Om de er heldige saa kan det at de er ferske faktisk vaere veldig positivt siden de ikke har noen gamle rutiner aa holde fast ved saa det kan vaere stoerre sjanse for at de kommer med noe nytt og interessant. Paa den annen side er det ogsaa ganske stor sannsynlighet for at de pga mangel paa erfaring ikke kjenner til fallgruvene som mer erfarne spillutviklere kjenner godt. Samt at de maa overkomme problemene som AoC bl.a. stoetet paa, og de maa imponere folk som er vant til slik WoW er naa (WoW var visst ogsaa ganske lusent som helt nytt, men det er ganske lenge siden, saa folk vil bedoemme utifra dagens WoW). Saa vidt jeg forstaar skal de lage vanlige spill til hver av filmene som kommer ut, paa diverse konsoller. Og MMOet ser ut til aa vaere noe de vil ha i tillegg... jaja, jeg skal teste spillene uansett, og blir det et MMO saa skal jeg teste det og, det er jo tross alt WoT og om de faar det til saa kan det bli et ganske heftig spill.
Gjest postsekk Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Hurra! Har ventet lenge på filmer, og jeg håper at de forholder seg til bare de tre første bøkene som det virker som de har tenkt. Er som andre litt mer skeptisk til et mmorpg (husker hvordan det første spillet var). Kan vel kanskje bli bra, men jeg tviler på at det vil klare å konkurrere med den nåværende kongen på haugen. Vil vel tro at både Warcraft og Conan hadde en større fanskare enn WoT har, og AoC hadde jo ikke så mye å stille opp med mot WoW. Tror kanskje et WoT mmorpg vil lide samme skjebne. Endret 4. desember 2008 av postsekk
Fluffie Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Vil vel tro at både Warcraft og Conan hadde en større fanskare enn WoT har, og AoC hadde jo ikke så mye å stille opp med mot WoW. Tror kanskje et WoT mmorpg vil lide samme skjebne. WoT har en ganske vanvittig stor fanskare, og den er ogsaa veldig dedikert og etablert, og boekene har solgt i over 44 millioner eksemplarer. Jeg fant ingen tall for Conan, saa vet ikke helt hvor stor fanskare som er der. For Warcraft vil jeg mene den etablerte fanskaren er ganske mye mindre enn antallet som spiller WoW, kanskje noen hundre tusen, og jeg vil anta at WoT sin er omtrent lik. Men en etablert fanskare og millioner av potensielle spillere er ikke nok, det ser vi jo av AoC, og jeg tror nok WoW har mye av skylda for at det gikk daarlig, fordi folk forventer noe paa lik linje med det WoW tilbyr per i dag. Naa var AoC ikke ment aa vaere et breddespill, de satset mer paa aa bli et nisjespill med en spillerbase som kan sammenliknes med MMOs med kanskje 1-2 mill spillere (f.eks. Guild Wars). Og hadde de hatt vett til aa drive marketing som stod i stil med meningen med produktet, saa hadde de kanskje ikke hatt de store probleme de fikk naar det viste seg at spillet ikke levde opp til forventningene som ble hypet opp. Og siden WoT naa da blir filmer og det hele, som Harry Potter og LotR, saa tror jeg faren er ganske stor for at omtrent samme feil blir gjort, men det avhenger av hva slags spill de satser paa: et nisjespill for et mindre tall dedikerte spillere, eller et breddespill som fenger veldig mange, paa linje med WoW?
Gjest postsekk Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Visste ikke at WoT var solgt i så store antall, men hvis man skal snakke om salgstall så må man ta i betraktning at det er en del bøker, så hvis salgstallet er på 44 millioner så er kanskje antall lesere 1/4 av det igjen, om ikke mindre? Ifølge denne artikkelen så solgte Warcraft II 2 millioner eksemplarer, og WC III 3M eksemplarer. Starcraft har solgt 9,5M, og begge Diablo også flere millioner. Mange av disse er selvfølgelig gjengangere, men jeg tror Blizzard som spillselskap har en minst like stor fanskare som WoT har. I tillegg var alle tilhengerne deres gamere allerede, så Blizzard hadde nok et bedre grunnlag for å komme seg inn på mmorpg-markedet. Uansett er jeg enig med det du sier. Synes fra teksten ts postet at det virker som Red Eagle Entertainment omtrent har tenkt å spy ut mest mulig WoT-spill så fort filmene kommer ut. Hadde jo vært gøy om de klarte å lage et gjennomført mmorpg i det minste, så håper jeg tar feil. Tenk så herlig det vil være å stå i Tar Valon idet en Aes Sedai kommer bort til deg og spør om "u wanna grind for angreals in blasted lands?". Eller når chatten blir fylt med "NEED RED OR GREEN AS FOR SHAYAL GUHL!!!11 [sic]". Får håpe de lager rp-servere.. Dét er noe jeg tror et WoT mmorpg vil ha mye bedre potensiale for enn WoW hvertfall.
Fluffie Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Visste ikke at WoT var solgt i så store antall, men hvis man skal snakke om salgstall så må man ta i betraktning at det er en del bøker, så hvis salgstallet er på 44 millioner så er kanskje antall lesere 1/4 av det igjen, om ikke mindre? Ifølge denne artikkelen så solgte Warcraft II 2 millioner eksemplarer, og WC III 3M eksemplarer. Starcraft har solgt 9,5M, og begge Diablo også flere millioner. Mange av disse er selvfølgelig gjengangere, men jeg tror Blizzard som spillselskap har en minst like stor fanskare som WoT har. I tillegg var alle tilhengerne deres gamere allerede, så Blizzard hadde nok et bedre grunnlag for å komme seg inn på mmorpg-markedet. Uansett er jeg enig med det du sier. Synes fra teksten ts postet at det virker som Red Eagle Entertainment omtrent har tenkt å spy ut mest mulig WoT-spill så fort filmene kommer ut. Hadde jo vært gøy om de klarte å lage et gjennomført mmorpg i det minste, så håper jeg tar feil. Tenk så herlig det vil være å stå i Tar Valon idet en Aes Sedai kommer bort til deg og spør om "u wanna grind for angreals in blasted lands?". Eller når chatten blir fylt med "NEED RED OR GREEN AS FOR SHAYAL GUHL!!!11 [sic]". Får håpe de lager rp-servere.. Dét er noe jeg tror et WoT mmorpg vil ha mye bedre potensiale for enn WoW hvertfall. Det var kjernen av fanskaren jeg snakket om, og der er jeg ganske sikker paa at WoT og Warcraft er sammenliknbart. Noen (ti)tusener fra eller til spiller ikke saa stor rolle. Hovedforskjellen er at vi vet Warcraft fansen er gamere, og selv om vi vet at mange av WoT fansen ogsaa er gamere, saa vet vi ikke hvor mange, og min erfaring fra miljoet i WoT fanbasen er at de fleste ikke er gamere, men mange spiller vanlige rollespill (D&D o.l.), de fleste leser bare fantasyboeker. Dette kan ha endret seg de siste par aarene, jeg ikke lenger er saa veldig aktiv der. Jeg kunne godt tenke meg et WoT MMO, og kan se for meg "LF Yellow AS for xxx!" Men som du sier, saa dette ut til aa vaere noe de gjoer for aa presse saa mye cash som mulig ut av greia, og det gjoer meg trist. Jeg tror ikke det er det forfatteren ville oensket.
Hanselot Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Det kommer flere spill basert på Wheel of Time-serien til avdøde Robert Jordan. Les mer på Mmorpg.com og på Gamasutra Har noen lest bøkene? Det planlegges nå tre filmer og blant annet et spill basert på hver film, pluss det store MMORPG-spillet. Hva tror dere om et slikt spill? Wow har vel vist seg å være veldig sterkt og har utkonkurrert både Conan og Warhammer Online og stort sett alt som er i nærheten. Jeg lurer nå fælt på når wow "blir kjedelig."
Gjest postsekk Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Er det ikke litt tidlig å si at det har utkonkurrert Warhammer? Ikke at jeg tviler på at de vil klare det, men det har jo ikke vært ute mer enn to måneder. Så lenge de klarer å komme med nytt innhold så vil det vel fortsatt være spennende for mange, selv om alle oppdragene er helt like. Se på Starcraft: Ikke noe nytt innhold på 9 år og fortsatt spilt av utrolig mange (selv om en stor andel er asiater).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå