Rosalie Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=544840 - Vi vurderte lenge om vi skulle kjøpe først og selge etterpå, men fant drømmehuset og tenkte at så vanskelig kan det vel ikke være. Hvorfor står man fram i avisen og sutrer og klager når man selv har valgt å ta sjansen på å bli sittende med to boliger? Og hvorfor sutre over at man må finne ny megler fordi Notar-kontoret er konkurs? Notar tar jo uansett ikke betalt før boligen er solgt, så de har jo ikke tapt noen penger på konkursen... Agurk-sak.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 kan ikke si at jeg har så mye sympati til folk som det.At de står fremi avisen med det for å fortelle hele norge hvor dumme de har vært sier jo litt om dem
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Akkurat som den grådige sykepleieren som sitter med 4.6 mill som skal betjenes.... Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme. En trenger ikke å være særlig oppegående eller å ha fulgt særlig godt med i media for å ha fått med seg at økonominen har vært nedadgående i alle fall i et drøyt år her i Norge. Boligmarkedet har også vært urolig det siste året. Og om en leser noe annet enn VG og dermed får med seg hva som skjer i verden så er det rart at ikke ballongen sprakk for en god stund siden. Amen, lenge leve uvitende, grådige nordmenn!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Latterlig. Notar-konkursen har da ikke gitt dem de problemene de sitter med nå. Synes det er flere og flere som står frem i avisen med diverse agurknyheter for å få fjeset sitt på trykk. Merkelig at avisene slipper dem til.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Må forøvrig legge til at hvis de etter seks visninger ikke har fått NOEN interesserte, er det garantert ingen krise at de sitter uten megler de siste tre ukene før jul. De hadde neppe fått solgt i den perioden allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Forøvrig ikke bare fianskrisen som gir agurk nyheter. Leser i aftenposten om skandalen at pasienter får nei, dette har alltid vært en del av hverdagen. En kan jo begynne å lure på om ikke mediene har noe viktigere å fortelle om... Men selg først og kjøp etterpå!!! Det burde jo ALLE vite!
hjertesukka Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Fatter ikke at folk er så naive og tar sjansen på å selge FØR de kjøper. Og noen liker tydeligvis å framstå som "offer" i tabloidpressen, se på meg, det er synd i meg. DET er det ikke! (Forøvrig er jeg motstander av at folk står fram i media som stakkarsmeg-offer, med noen få enkle unntak.)
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er enig i at dette er dumt gjort og at saken er en agurknyhet. Men jeg har ikke problemer med å synes synd på de, enkelte vet rett og slett ikke bedre.
Gjest synd på barna Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er enig i at dette er dumt gjort og at saken er en agurknyhet. Men jeg har ikke problemer med å synes synd på de, enkelte vet rett og slett ikke bedre. Jeg synes synd på barna som har så dumme foreldre. Hvordan skal disse kunne følge opp barna?
Tussi! Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Også sitter de og klager på at banken gir de for stort lån Man er jo ikke mennesker med egne meninger, som selv går i banken og søker om lån.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Det er litt sært at de har bestemt seg for at det ikke går an å finne en ny megler fordi det er 3 uker til jul. Meglere opererer ikke akkurat med ventelister om dagen, og arbeidsdagene i desember er da som arbeidsdager flest stort sett. Hva tror de meglerne gjør, sitter og spiser pepperkaker og nekter å ta på seg jobb?
Rosenrød Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Merkelige mennesker... Og jeg må si at jeg har vanskelig for å synes synd på folk (les: sykepleieren) som takket nei til et bud som var på nesten en million mer enn hun selv betalte for leiligheten, og det i september..... Ærlig talt.
Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=544717 Der er artikkelen om sykepleieren som sitter med to bosteder. Jeg skumleste første gang og så ikke at hun hadde takket nei til et bud på over en million mer enn hun selv ga. Da er det iallfall ingen tvil: Hun har seg selv å takke og får ingen medlidenhet fra meg overhodet. Hva er det hun håper skal skje når hun står frem? At en eller annen mangemillionær skal forbarme seg over henne? Eller er det bare for å få vist frem fjeset sitt i avisen?
Gjest fisk Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Selvsagt bør en selge først, men det kan være menge grunner til å gjøre noe annet. Drømmehuset kan dukke opp, rett og slett eller en kan ha et sterkt ønske om å bo i et spesielt strøk der lite legges ut for salg. vi var i samme situasjon for mange år siden under forrige finanskrise. Vi var anbefalt å selge først, nølte litt da vi trivdest veldig godt i strøket og ønsket å bo der videre. Det var et populært strøk der lite ble lagt ut for salg. Plutselig skjedde alt veldig fort. Vi kjøpte og solgte og alt gikk bra. Noen år senere var det den vanlige varianten. Folk kjøpte før de solgte. Men så plutselig snur det, og de som sitter med TO HUS er over måte DUMME.Jeg er ikke sikker på om de er dummere enn dem som kjøpte først og så solgte i fjor. De er bare mer uheldige. EN annen sak er å jamre i avisene. Det er forkastelig
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Selvsagt bør en selge først, men det kan være menge grunner til å gjøre noe annet. Drømmehuset kan dukke opp, rett og slett eller en kan ha et sterkt ønske om å bo i et spesielt strøk der lite legges ut for salg. På generelt grunnlag kan jeg være enig med det. Dama i artikkelen over her fikk imidlertid bud på 1 million mer enn hun kjøpte den første leiligheten sin for i SEPTEMBER! Da var vel finanskrisen allerede i gang, og boligmarkedet på vei ned. Da er det helt utrolig å tviholde på leiligheten og håpe at man får enda mer! Ren idioti vil jeg påstå. Håper hun ikke får solgt på lenge.
Gjest tulling? Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 Hei Jeg er enig at det blir litt søkt å stå frem i media å klage... Men uansett så er jeg en av de som dere andre kaller uansvarlig og dum! Vi kjøpte først og solgte etterpå, det har vært en prøvelse, men vi var fullstendig klar over at det ville ta lenger tid å selge nå enn det det ville gjort for et år siden. Vi ønsket å flytte grunnet jobb situasjon, og har lett etter et sted å bo i over et år uten å finne noe som passet. Skal man kjøpe noe er det viktig å finne et sted som har det man trenger, ikke bare for dagen situasjon, men også i fremtiden, skal tross alt bo her i flere år. I sommer fant vi endelig drømmehuset, vi diskuterte både med meglere og banken før vi tok valget om å kjøpe først og selge etterpå. Vel vitende om at det kunne ta lang tid å selge hadde vi ikke gjort det dersom vi ikke hadde hatt råd til å sitte med 2 boliger en periode. Nå er vår gamle bolig solgt 100.000 under takst, men ingen sutring her av den grunn. Jeg vil ha meg frabedt at folk her stempler alle som kjøper først og selger etterpå som dumme, uansvarlige mennesker som ikke burde ha ansvar for barn!!! Noen av oss vet faktisk hva vi gjør og tar situasjonen med i betrakningen!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 Hei Jeg er enig at det blir litt søkt å stå frem i media å klage... Men uansett så er jeg en av de som dere andre kaller uansvarlig og dum! Vi kjøpte først og solgte etterpå, det har vært en prøvelse, men vi var fullstendig klar over at det ville ta lenger tid å selge nå enn det det ville gjort for et år siden. Vi ønsket å flytte grunnet jobb situasjon, og har lett etter et sted å bo i over et år uten å finne noe som passet. Skal man kjøpe noe er det viktig å finne et sted som har det man trenger, ikke bare for dagen situasjon, men også i fremtiden, skal tross alt bo her i flere år. I sommer fant vi endelig drømmehuset, vi diskuterte både med meglere og banken før vi tok valget om å kjøpe først og selge etterpå. Vel vitende om at det kunne ta lang tid å selge hadde vi ikke gjort det dersom vi ikke hadde hatt råd til å sitte med 2 boliger en periode. Nå er vår gamle bolig solgt 100.000 under takst, men ingen sutring her av den grunn. Jeg vil ha meg frabedt at folk her stempler alle som kjøper først og selger etterpå som dumme, uansvarlige mennesker som ikke burde ha ansvar for barn!!! Noen av oss vet faktisk hva vi gjør og tar situasjonen med i betrakningen! Problemet er når de som ikke har økonomi til å sitte på to boliger kjøper før de selger. De som kan betjene to boliglån irriterer vel de færreste. Sykepleierens historie forbløffer meg noe voldsomt. Hun hadde hatt leiligheten ute for salg siden april, og takket nei til et godt bud (dagens marked tatt i betraktning) fem måneder senere. Det var jo akkurat på den tiden media virkelig startet med skremselspropagandaen om krakk i boligmarkedet. Det glade vanvidd å takke nei til et bud på det tidspunktet, et bud hun faktisk ville ha tjent 1 mill. på...
Gjest AnneShirley Skrevet 4. desember 2008 #18 Skrevet 4. desember 2008 Så lenge man skal bo på samme sted er jeg enig i "regelen" om å selge først og kjøpe etterpå. Vi fikk til å gjøre det på denne måte også når vi flyttet til et nytt sted. MEN dersom man skal flytte til en annen del av landet så må man jo ha et sted å bo der også. Og problemet med at man ikke får solgt boligen på det forrige bostedet er vel i grunnen omtrent like stort enten man leier eller eier på stedet man har flyttet til? Så virkeligheten er ikke fult så enkel som det fremstilles her. Men for all del: det er nok mange som eier to boliger i samme by og da er jeg 100% enig.
gullet76 Skrevet 4. desember 2008 #19 Skrevet 4. desember 2008 Bare dumt å klage når man har satt seg selv i den situasjonen. Man kan ikke skylde på banken... Og hun sykepleieren som sa nei til å selge med 1 mill fortjeneste - grådig (mye vil ha mer) og dumt. Vi er i samme situasjon, vi har kjøpt og får ikke solgt. Men vi er ikke dumme av den grunn, eller uansvarlige. Klager ikke, og kommer heller ikke til å klage på at vi sitter med tre boliger fra februar neste år. For realiteten er at sjansen for at vi får solgt boligene våre, for å flytte sammen i den vi har kjøpt - er relativt liten. Positive er at leiemarkedet er bra om dagen. Så har ingen grunn til å klage, selv om vi sitter med 6,5 mill i lån fordelt på tre boliger.
Gjest Gjest_bille_* Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 Bare dumt å klage når man har satt seg selv i den situasjonen. Man kan ikke skylde på banken... Og hun sykepleieren som sa nei til å selge med 1 mill fortjeneste - grådig (mye vil ha mer) og dumt. Vi er i samme situasjon, vi har kjøpt og får ikke solgt. Men vi er ikke dumme av den grunn, eller uansvarlige. Klager ikke, og kommer heller ikke til å klage på at vi sitter med tre boliger fra februar neste år. For realiteten er at sjansen for at vi får solgt boligene våre, for å flytte sammen i den vi har kjøpt - er relativt liten. Positive er at leiemarkedet er bra om dagen. Så har ingen grunn til å klage, selv om vi sitter med 6,5 mill i lån fordelt på tre boliger. Hjelpes, da hadde ikke jeg fått sove om natten i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå