Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Ja, tittelen sier vel sitt. Hvem er dere mennesker som sitter på dass og driter, men ikke bruker dokosten for å fjerne "restene" fra doskålen? Ingen ber om å få se avføringen deres, vil ikke engang vite hvordan doen deres hjemme må se ut! Lurer bare på hvem i huleste dere er! Er dere menn, kvinner, late, generelt bare ekle, tenker ikke over det?!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Ja, tittelen sier vel sitt. Hvem er dere mennesker som sitter på dass og driter, men ikke bruker dokosten for å fjerne "restene" fra doskålen? Ingen ber om å få se avføringen deres, vil ikke engang vite hvordan doen deres hjemme må se ut! Lurer bare på hvem i huleste dere er! Er dere menn, kvinner, late, generelt bare ekle, tenker ikke over det?! Hm.. med hånda på hjertet må jeg vel si at jeg ikke alltid fjerner "restene" fra doskåla-- Jeg er kvinne. Kan vel tenkes at jeg er ganske lat... Det er klart om jeg ser at det er der så tar jeg det bort, men det er ikke alltid jeg husker å se etter. Da vasker jeg det når jeg ser det. Bor sammen med samboer. Han er likedan. Når jeg er på besøk hos noen gjør jeg det selvfølgelig.
Meaty Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Må si at dette er en av grunnene til at jeg må manne meg opp litt før jeg går inn på et offentlig toalett. Det er skikkelig ufyselig når doen er møkkete, så da går jeg heller inn i et annet avlukke eller holder meg til jeg finner et annet sted. Så ja, kvinner (i hvert fall de kvinnene som går på do før meg) er noen svin de også!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Dette spørsmålet har jeg stilt meg selv også. Det er helt ufyselig med mennesker som legger igjen store spor av avføring i det offentlige toalettet uten å ta det bort eller i det hele tatt gjøre et forsøk på å fjerne det. Skikkelig delikat å komme inn der etterpå da. Æsj, ekle mennesker!
Gjest ts Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er kvinne selv da, så vet at en god del jenter på jentetoalettene er skikkelig grisete:S Det er snakk om de fartsstripene nedover hele dassen. Æsj. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan noen kan la være å bry seg om gamle avføringsrester i doskålen når de først ser det. Og til dem som ikke vasker det bort, blir dere ikke flau over dere selv? Tenk, det første folk ser når de åpner dolokket er din brune bæsj? Står det dokost der så bruker man den om nødvendig, hvis ikke så kan jeg jo egentlig forstå det.. Men som oftest er det det! Kosten er der for å brukes! Man trenger ikke være renholdsarbeider for å bruke en sånn!
{Wilma} Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Det spørsmålet har jeg også stilt meg selv mange ganger, ja ! Det bor mange griser rundt omkring.
Rosalie Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Og vi som vaser rundt i våre egne tanker legger ikke merke til slikt, med mindre det er tisset eller bajset på doringen.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Kan ikke helt si meg enig i at en jente er grisete fordi det kommer bremsespor i potta når man har gjort nr 2. Å tisse på ringen er grisete, å ikke trekke ned er grisete, å hive dopapir på gulvet er grisete..men bremsespor? Det er jo ikke nok man kan styre akkurat. Nå kan jeg bare snakke for min egen del, men det er sjelden at det er så veldig mye igjen etter at jeg trukker ned. Isåfall trekker jeg ned en gang til. Jeg har aldri brukt dokosten på et offentlig toalett. Og ja, jeg kan nok ha etterlatt en liten stripe. Kan ikke si at det er spesielt mange ganger jeg har opplevd at det er mer enn en liten stripe uansett. Har mange ganger kommet etter folk som ikke har trukket ned, og det er guffent, men en liten stripe får man da overleve. Herre jemini for noen fisefine folk!
Fluffie Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Jeg sjekker alltid, og er det spor og det finnes boerste saa tar jeg det vekk.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Dette har jeg også tenkt på! Synes det er kjempeekkelt å skulle gå på en do som er full av bæsjerester! Jobber på et kontor med stort sett "fisefine" jenter, og stadig vekk er det rester nede i doen. Hadde liksom trodd at disse var såpass oppegående at de klarte å vaske etter seg. De har til og med hengt opp et skilt som oppfordrer til å bruke dobørste, men tydeligvis noen som ikke kan lese. Jeg tar det alltid vekk. Tenk hvis noen står i kø og skal inn i avlukket etter deg, da er det ganske flaut å ikke ha vasket opp etter seg.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Det er jo ikke nok man kan styre akkurat. Man kan styre det ved å vaske opp etter seg! Er det så vanskelig? Ser på det som normal folkeskikk.
Gjest StockDama Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Der jeg jobber er det visst mange med diare virker det som, for alle doene er det svære spor av diare i doen. Heldigvis har jeg kongeblære, så jeg klarer meg fint med å gå på do hjemme før og etter jobb x_x
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Der jeg jobber er det visst mange med diare virker det som, for alle doene er det svære spor av diare i doen. Heldigvis har jeg kongeblære, så jeg klarer meg fint med å gå på do hjemme før og etter jobb x_x
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Hmm, jeg har aldri det problemet jeg. Bryr meg ikke så mye om det er litt brunt i et offentlig do jeg er på. Og min do er aldri sånn, da jeg alltid legger papir ned i doen før jeg bajser. =)
wind-up bird Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Syns det er triveligst om det er rent og pent, men om det er litt merker nedi skålen når jeg kommer til et toalett, så klarer jeg helt fint å overse det.. Det er ikke noe man kommer i kontakt med tross alt, det bare ser lite pent ut. Vasker etter meg selv om nødvendig, uansett om jeg er hjemme eller andre steder. Verre var det den gangen jeg var på vei inn i et avlukke på et sykehustoalett, og før jeg fikk reagert på den utrolige vonde lukten, var jeg på vei til å løfte opp dolokket (noen hadde lagt det ned). Noen hadde tydligvis hatt en meget dårlig dag, for det var avføring over hele ringen og i hele skålen. Uff, blir dårlig av å tenke på det.. Endret 3. desember 2008 av wind-up bird
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 En bitteliten stripe langt nedi toalettet gjør ikke meg noe heller, men jeg har jo også sett "sprøytelakkerte" toaletter. Èn ting er at det er lite lekkert for den som kommer etter. Men at voksne kvinner ikke skjemmes over å overlate toalettet slik til nestemann, det forundrer meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 En bitteliten stripe langt nedi toalettet gjør ikke meg noe heller, men jeg har jo også sett "sprøytelakkerte" toaletter. Èn ting er at det er lite lekkert for den som kommer etter. Men at voksne kvinner ikke skjemmes over å overlate toalettet slik til nestemann, det forundrer meg. Godt sagt, og jeg er helt enig. Hvis det bare er noe såvidt synlig nederst i skålen er det ikke så nøye, men jeg har flere ganger (på skolen, Gardermoen, treningssenteret) sett gris overalt oppi doen. Hvordan de i det hele tatt klarer å få det til å se sånn ut er forsåvidt også forunderlig.
Adila Skrevet 3. desember 2008 #18 Skrevet 3. desember 2008 en gang jeg skulle på do på ikea fant jeg en som var klint inn med mensblod (mest sannsynlig) og bæsj. Dette må være mennesker som har en eller annen psykisk lidelse som klarer å gå fra et offentlig toalett på den måten. Selv klarer jeg ikke å bæsje på toaletter hvor det er sånne skillevegger, jeg får angst over at noen kan høre meg eller kjenne lukta Så bæsjing foregår hjemme.
Hinata Skrevet 3. desember 2008 #19 Skrevet 3. desember 2008 Syns ikke striper er såå ille, syns det er mye verre med de som bruker dobørsten og ikke skyller den etterpå Eller som bruker den før de har trukket ned første gang, noe som resulterer i lite innbydende dokost med rester av dopapir og det som verre er.. Forstår heller ikke de som klarer å gå fra et toalett med sprutbæsj oppetter veggene på klosettet, ikke noe hyggelig for nestemann eller den det måtte være som vasker der..
Gjest Pascale Skrevet 4. desember 2008 #20 Skrevet 4. desember 2008 Har vært på damedoer hvor det har ligget store klatter med avføring på gulvet(!), og hvor det har vært fullt(!) oppi doskålen! Og det er den eneste doen som er i området!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå