Gå til innhold

A-mennesker!

Gjest B-menneske

Anbefalte innlegg

Gjest B-menneske

Jeg er et utpreget b-menneske. Dette preger hverdagen min, og spesielt helger og ferier. Jeg opplever ofte at A-mennesker ser ned på meg. De har gjort alt mulig rart før kl. 12 og synes jeg er lat siden jeg ikke har gjort noe. Jeg får gjerne kommentarer slengt etter meg når jeg endelig spiser frokost, og noen ganger brukes det som personangrep. Jeg vil sannsynligvis ha vanskeligere for å finne en jobb jeg trives med når jeg må stå opp kl 7 om morgenen. Jeg gruer meg til jul for da kommer hele familien, og jeg kommer daglig til å få kommentarer fordi jeg ikke står opp før 12.

Er virkelig A-mennesker så mye bedre enn B-mennesker? Hvorfor ser dere ned på oss som ikke trives med å legge oss tidlig og stå opp tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er et utpreget b-menneske. Dette preger hverdagen min, og spesielt helger og ferier. Jeg opplever ofte at A-mennesker ser ned på meg. De har gjort alt mulig rart før kl. 12 og synes jeg er lat siden jeg ikke har gjort noe. Jeg får gjerne kommentarer slengt etter meg når jeg endelig spiser frokost, og noen ganger brukes det som personangrep. Jeg vil sannsynligvis ha vanskeligere for å finne en jobb jeg trives med når jeg må stå opp kl 7 om morgenen. Jeg gruer meg til jul for da kommer hele familien, og jeg kommer daglig til å få kommentarer fordi jeg ikke står opp før 12.

Er virkelig A-mennesker så mye bedre enn B-mennesker? Hvorfor ser dere ned på oss som ikke trives med å legge oss tidlig og stå opp tidlig?

Jeg er helt enig med deg. Jeg har kontorutdannelse, men vurderer å begynne f.eks. på et kjøpesenter/butikker, hvor de åpner 10, eller finne meg jobb med fleksitid.

Jeg leste nylig en artikkel om at B-mennesker tvert i mot ofte er mer effektive enn A-mennesker.

Dette fordi de blir tvunget opp halv sju, men samtidig jobber seint siden de trives om kvelden/nettene (er ofte da husarbeid osv. blir gjort)

Jeg får ofte samme inntrykket som deg..at folk synes jeg er lat fordi jeg står opp litt seinere. Men hva med alt jeg gjør fram til kl. 02 (når jeg ikke surfer på nett :P )

Det er allerede 4 timer siden bestevenninna mi la seg, men HUN får ikke høre at hun er lat, siden hun ligger og "drar seg" nå?

Dette er urettferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Skaff deg en jobb der du jobber seint hvis du har mulighet til det. Jobba i en pub tidligere, og det var kjempedeilig fordi jeg hadde en unnskyldning til å være oppe seint og sove lenge. Syldte jo bare på at døgnrytmen nødvendigvis måtte bli slik pga jobben.

en ellers enig i alt det er urettferdig ja. Nettopp ferdig å jobbe hjemmefra nå jeg (klokka er to på natta) og er rett så effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
Skaff deg en jobb der du jobber seint hvis du har mulighet til det. Jobba i en pub tidligere, og det var kjempedeilig fordi jeg hadde en unnskyldning til å være oppe seint og sove lenge. Syldte jo bare på at døgnrytmen nødvendigvis måtte bli slik pga jobben.

en ellers enig i alt det er urettferdig ja. Nettopp ferdig å jobbe hjemmefra nå jeg (klokka er to på natta) og er rett så effektiv.

Wiii...flink du er..jeg er også B-menneske, i gang med julevasken her :D O' helga natt..! Trallala..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det motsatt jeg, at det er jeg som er A-menneske som blir sett ned på fordi jeg er kveldstrøtt og står opp tidlig. Jeg kan heller ikke noe for det, jeg er skapt sånn og hadde nok aldri egnet meg som nattevakt og det har jeg tatt konsekvensen av med å ta jobber som passer min døgnrytme best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Kankje det er litt pranoia inn i bildet? Både A og B- mennsker oppfatter at andre ser ned på dem tydeligvis. Bra det finnes forkjellige folk og forskjellige jober syns nå jeg, hadde vært elendig hvis jeg skulle ha ytet service klokka sju om morran, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kankje det er litt pranoia inn i bildet? Både A og B- mennsker oppfatter at andre ser ned på dem tydeligvis. Bra det finnes forkjellige folk og forskjellige jober syns nå jeg, hadde vært elendig hvis jeg skulle ha ytet service klokka sju om morran, hehe :)

Ikke sant, vi trenger alle sorter. Noen som kan stå opp når B-folka sover, og noen som kan jobbe når A-folka sover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må respektere hverandre, og kanskje gjøre hverandre oppmerksom på at man ikke er dørgende lat fordi om man er B-menneske, og omvendt.

A-mennesker er ikke kjedelige og uinteresserte fordi om de sitter og geisper og snakker om senga si klokka 21/22 om kveldene. Jeg liker det ikke, men jeg må bare godta det. Men da må de godta min døgnrytme også, takk.

Som innbarka B-menneske er det ikke få bemerkninger jeg har fått oppigjennom årene, men sannheten er at jeg egentlig er en flittig maur, det er bare A-menneskene som aldri ser det!

Og jeg må bli flinkere å si ifra om at jeg ikke vil ha stooor frokost klokka 07, for det er intet mindre enn et mareritt. Og at jeg ikke orker "social calls" tidlig på morningen. Jeg kan selvfølgelig gjøre unntak, hvis vi er på reise feks.

Heldigvis har jeg fått meg jobb der jeg jobber mest om ettermiddag og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelske forskere har funnet ut at B-mennesker er utstyrt med den korte versjonen av det såkalte Per3-genet. Genet finnes i to lengder, og nå har de funnet ut at kortversjonen er langt vanligere hos B-mennesker enn hos A-mennesker.

http://www.dagbladet.no/kunnskap/2003/06/20/371624.html

A eller B-menneske, det er desverre ikke noe å gjøre med. Blir selv irritert på e nær venninne som begynner å bli tung i ansiktet når klokken nærmer seg 21 på en filmkveld, men så blir også hun irritert på meg når jeg ikke orker å møte opp til treningsavtalen kl 11 :ler:

Jeg har turnus jobb, gjør det helt klart bedre på kvelds enn dagvaktene, men kan til en viss grad hjelpe om jeg ved et mirakel har sovnet kl 21 å har fått tilstrekkelig med søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

A mennesker er virkelig bedre en oss b mennesker. Bare se på hvordan de har tatt over verden og vi må følge deres rytme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et b menneske som hadde turnusjobb,begynte mange ganger på jobb kl 05.00.Et mareritt uansett om du er A eller B menneske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hm_*
A mennesker er virkelig bedre en oss b mennesker. Bare se på hvordan de har tatt over verden og vi må følge deres rytme

Så at det var pekt på dette i vg eller dagbladet for en uke eller to tilbake. Hvordan gårdslivet/dyrene i gamle dager krevde at verden våknet kl. 6 og helst før, og samfunnet ble lagt opp rundt dette.

I dagens samfunn der det ikke noe som begrunner at alle skal tvinge seg inn i en A-rytme..men man ser jo også at arb.livet begynner å bli mer og mer fleksibelt med hensyn til dette..med tanke på fleksitid..det viktigste er ikke når, men om, jobben blir gjort.

Min drømmearbeidsdag er fra 10-18...eller 16-24...jaja. Har jobba på bakeri...begynte mellom 4 og 5 (bakerifleksitid ;) )..det var ondt i kropp og sjel det...au!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Når man tenker tilbake på tiden før strøm og gatebelysning og lignende så er det jo i grunnen ganske logisk at man måtte være oppe mens det er sol, og sove når det er mørkt.. Noen konspirasjon fra velorganiserte hemmelige sekter av A-mennesker er det vel neppe, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pascale
Jeg er et utpreget b-menneske. Dette preger hverdagen min, og spesielt helger og ferier.

Vel, jeg er et typisk B-menneske. Kl er 0319 og jeg er ennå ikke i seng... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg er også B-menneske! Så til de grader. Haater å dra meg opp tidlig om morgenen, og elsker å sitte oppe sent om natten. Nå har jeg heldigvis en jobb der jeg ikke må møte før klokken 9, men syns det er ille nok i seg selv. Står aldri opp et minutt for tidlig, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, jeg er omtrent C menneske eller noe.

Uansett når jeg prøver å legge meg, sovner jeg nesten ikke på kveldene. Men på morgenene er det REN helvete å stå opp og de første timene er jeg gjerne helt zombi, uansett om jeg har fått 3 timer med søvn, 6 timer eller 8+ timer.

Jeg prøver jo å jobbe på morgenene, men det er så ufattelig ueffektivt. Det går an å jobbe med 'rutineting', men tankearbeid gjør jeg på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...