Gå til innhold

Bare en vanskelig person..?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Jeg har et menneske i min omgangskrets, som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal forholde meg til/vurdere.

Jeg skifter mellom å synes synd på ham, og å irritere meg.

Jeg skriver her fordi jeg vil ha en helt objektiv vurdering av personens væremåte.

Fordi et menneske er nyansert, er det vanskelig å gjenfortelle en hel personlighet, uten å måtte utelate noe osv., og i tillegg kommer jo at mennesker reagerer ulikt i forskjellige situasjoner.

Men jeg har kjent mennesket i flere år, og vil prøve å gjengi noe/"den røde tråden" i allefall.

- veldig opptatt av hva andre mener om vedk. (særlig etter flere neg. opplevelser hvor han har opplevd at folk bare plutselig "ikke likte ham".

- trives best i sitt eget selskap, eller med folk han kjenner meget godt (kan ha sammenheng med punkt 1) Veldig godt humør, men da stort sett i "trygge omgivelser".

- han har lånt penger, og "glemt" å levere tilbake

- mye gjeld generelt

- aner ikke hva han skal bli her i verden, han har hoppet av flere utdanninger

- han klarer ikke å komme over eksen fra 4 år tilbake

- veldig snill, og aldri slem mot noen, men snakker folk "etter munnen", antakelig for å bli likt

- har vært promiskuøs i ungdomstida

- ser folk veldig an før han åpner seg/stoler på noen (mistenksomhet)

- har vært/er deprimert

- svinger mellom uansvarlig/ansvarlig alt ettersom hva det gjelder

- reflektert og grublende (spesielt for alderen)

I det hele tatt - er det noe som skurrer, eller bare ER noen sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
I det hele tatt - er det noe som skurrer, eller bare ER noen sånn?

Jo, jeg synes det skurrer litt at du mener dette kan være et menneske med psykopatiske trekk. Dvs. psykopatiske trekk har vi alle, men det betyr ikke at vi alle er psykopater.

Tror du gjør både deg og din bekjente en tjeneste ved å slutte med å analysere ham. La han være som han er så lenge han ikke plager deg, og det ser det ikke ut som om han gjør.

(Jada, jeg vet du ikke mente sånn type skurring, men for meg var det kun der det skurret).

:)

Endret av sixx
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på sånt, men jeg skjønner ikke helt problemet her.. Hva av dette mener du skal tyde på psykopati? At han har vært promiskuøs da han var yngre??

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet
Nå er ikke jeg noen ekspert på sånt, men jeg skjønner ikke helt problemet her.. Hva av dette mener du skal tyde på psykopati? At han har vært promiskuøs da han var yngre??

Ja det var tanken..leste at det kunne være et tegn på det.. men det er kanskje ikke det.

Skrevet

Dette høres overhodet ikke ut som en psykopati. Ingen av trekkene her tyder på det.

Slik jeg ser det er det et mye større psykopatisk trekk å skulle stemple noen som åpenbart er helt normal - kanskje med litt lav selvtillit - for psykopati!

Skrevet

Psykopat - nei

Lav selvtillit - Kanskje (utifra det du skriver kan det høres slik ut)

Skrevet
Jo, jeg synes det skurrer litt at du mener dette kan være et menneske med psykopatiske trekk. Dvs. psykopatiske trekk har vi alle, men det betyr ikke at vi alle er psykopater.

Tror du gjør både deg og din bekjente en tjeneste ved å slutte med å analysere ham. La han være som han er så lenge han ikke plager deg, og det ser det ikke ut som om han gjør.

(Jada, jeg vet du ikke mente sånn type skurring, men for meg var det kun der det skurret).

:)

I all verden...det må man si.

Jeg kan ikke etter beste evne se noe som passer inn i "psykopatiske trekk" her. Og jeg har ikke psykologibakgrunn.

Hva får deg til å si noe slikt?!

Spør du meg høres han ikke unormal ut. Han behøver kanskje litt veiledning, gode venner, stabilitet og oppmuntring for videre utvikling, men hallo, han er bare et menneske. Mange liker å være i eget selskap og er ikke så sosiale.

Skrevet

Psykopatiske trekk??????????

Vanskelig person??????????

Din vennegjeng må være bra perfekte hvis dette er en du synes har problemer i livet gitt..

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet
I all verden...det må man si.

Jeg kan ikke etter beste evne se noe som passer inn i "psykopatiske trekk" her. Og jeg har ikke psykologibakgrunn.

Hva får deg til å si noe slikt?!

Spør du meg høres han ikke unormal ut. Han behøver kanskje litt veiledning, gode venner, stabilitet og oppmuntring for videre utvikling, men hallo, han er bare et menneske. Mange liker å være i eget selskap og er ikke så sosiale.

Jeg tenkte på at det med økonomiske forpliktelser, og det med å være mistenksom ovenfor andre mennesker + utagere seksuelt er ting som kan tyde på psykopati.

Men vi er jo ingen sin "lider" under ham, for han er veldig snill - og da kan han vel ikke være noen psykopat kanskje nei.

Skrevet

Nå må folk slutte å slenge om seg med uttrykk de tydeligvis ikke aner hva innebærer, hvor i all verden tar du det fra at dette skal ha noe fellestrekk med en psykopat ??

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet
Nå må folk slutte å slenge om seg med uttrykk de tydeligvis ikke aner hva innebærer, hvor i all verden tar du det fra at dette skal ha noe fellestrekk med en psykopat ??

Nei jeg tar det ikke fra noen steder, bortsett fra de punktene jeg har snakket om, men da er han kanskje bare vanskelig, og kanskje ikke det heller.. :-/

Gjest Raptuza
Skrevet

Eit viktig kjenneteikn på psykopat er i alle fall at det er ein person som ikkje tek omsyn til andres kjensler.

Gjest postsekk
Skrevet

Synes han høres ut som et typisk eksempel på rundt halvparten (+/- 50%) av befolkningen jeg.

Skrevet

hanhøres helt normal ut.

Jeg har vært i et forhold med en psykopat. Dette du beskriver er ikke i nærheten av noen trekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...