Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Hei!

Mitt halvlange hår er alltid tørt bak, selv om jeg klipper det jevnlig (Jeg striper det også men kun etterveksten)

Har prøvd ut mange forskjellige typer shampoo, balsam og kur, men føler jeg aldri finner det som virkelig hjelper.

Problemet er også at det blir fort fett også, så jeg ofte må vaske det hver dag.

Noen som har tips til gode produkter å bruke?

Vil så gjerne ha skinnede flott hår!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Mitt halvlange hår er alltid tørt bak, selv om jeg klipper det jevnlig (Jeg striper det også men kun etterveksten)

Har prøvd ut mange forskjellige typer shampoo, balsam og kur, men føler jeg aldri finner det som virkelig hjelper.

Problemet er også at det blir fort fett også, så jeg ofte må vaske det hver dag.

Noen som har tips til gode produkter å bruke?

Vil så gjerne ha skinnede flott hår!

Har akkurat samme problemet selv!!venter spent på svar :)

Skrevet

Har vel i grunn samme problemet, knusktørt i tuppene og gjerne fett etter bare en liten stund.. Kjett problem.

Skrevet

Mulig du vasker det for ofte?

Jeg hadde samme problem, og min frisør rådet meg til å vaske håret minst mulig i en periode, helst bare en gang i uka... (dette var en måneds tid siden.)

Dette pga. "naturlige oljer i hodebunn, ph-verdier etc." (Fulgte ikke helt med her...)

Synes kanskje mitt hår har blitt bedre? Men det er litt ekkelt, går mye med hårbånd og strikk for tida...

Skrevet
Mulig du vasker det for ofte?

Jeg hadde samme problem, og min frisør rådet meg til å vaske håret minst mulig i en periode, helst bare en gang i uka... (dette var en måneds tid siden.)

Dette pga. "naturlige oljer i hodebunn, ph-verdier etc." (Fulgte ikke helt med her...)

Synes kanskje mitt hår har blitt bedre? Men det er litt ekkelt, går mye med hårbånd og strikk for tida...

Jeg bruker shampoo annenhver dag, men skyller gjennom det med litt balsam hver dag. Det blir sikkert ikke noe bedre av dette, men siden jeg trener mye og er mye hos hesten min må jeg jo nesten bare gjøre det..

Skrevet

Jeg kan ikke garantere at dette hjelper for deg, men det fungerer i hvert fall fint for meg. Jeg bruker shampoo, balsam og hårkur av typen Redken All Soft, og det hjelper veldig på mitt tørre og flisete hår. Nå sliter jeg ikke med fet hodebunn, men jeg merker at håret bruker lenger tid på å bli fett nå enn det gjorde før :)

Men skal du kjøpe Redken så kjøp fra f.eks. www.lookfantastic.com - det er mye billigere enn norske butikker!

Gjest TS Guri
Skrevet
Kerastase har en serie som er for fet hodebunn og tørre tupper. Har ikke prøvd selv, men Kerastase pleier jo generelt være bra.

http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...hair-bath).html

Denne shampooen hørtes bra ut, ja.

Men hvilken balsam kan jeg bruke til? Fant liksom ikke ut det på Look fantastic. Eller er jeg blind?

Og Tonje, takk for tipset til Look fantastic. Jeg har kjøpt derfra i årevis men det kan jo være andre som ikke vet det. Bra nettbutikk!

Skrevet

Sliter med det samme. Helt til for et halv år siden vasket jeg håret hver dag, men det gjorde bare håret verre. Det ble tørrere, og det ble ofte fett bare etter en dag. Derfor begynte jeg å vaske håret hver tredje dag, og håret har blitt myyye bedre! Litt ekkelt i begynnelsen, men blir bedre etterhvert! :)

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg har det samme problemet, håret mitt blir fett bare etter en dag, særlig fram i luggen!

Men jeg har også en løsning:D

Jeg bruker talkum, eller babypudder som det også blir kalt! Med dette blir fettet i håret absorbert, men tror det passer best på lyst hår etter som mitt hår blir en del lysere i bunnen av det her! Dette er et veldig rimeleg alternativ:)

Oe annet du kan kjøpe er tørrspray, de finner du hverfall på H&M, Cubus og div andre plasser.

De kan koste rundt 60-70kr.

Håper dette hjalp noen:)

Gjest Grafica
Skrevet
Jeg bruker shampoo annenhver dag, men skyller gjennom det med litt balsam hver dag. Det blir sikkert ikke noe bedre av dette, men siden jeg trener mye og er mye hos hesten min må jeg jo nesten bare gjøre det..

Å skylle gjennom med balsam hjelper ikke hvertfall! Det gjør håret bare enda fetere.

Først og fremst må du kutte ned på hårvasken, for håret og hodebunn har ikke godt av å vaskes hver dag. Kjøp deg en god tørrshampo som du kan bruke de dagene du ikke vasker håret i begynnelsen, det gjør at det ikke kjennes så fett ut. Prøv også å gå minst mulig med lue osv, la hodebunn få puste :) Og så burde du få hjelp av en frisør til å finne ut hva som er riktig shampo og balsam til deg. Ta Redken f.eks. Mange tror deres All soft-linje er til slitt og tørt hår, og mange tror at Extreme-serien kommer til å gjøre deres slitte hår mykt og fint. Mens det i virkeligheten er motsatt; all soft er til å brukes etter at man har reparert håret med Extreme. Og om man bruker de "feil vei", så får man jo ikke virkningen som er ment :) (Dette har jeg lært av en venn som er frisør og lidenskaplig opptatt av Redken og produkter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...