Gå til innhold

Mønsterark fra Stoff og Stil

Anbefalte innlegg

Hei - la samme innlegg feil på Hus og Hage tidligere, blingset litt på knappene :)

Jeg er helt nybegynner når det gjelder å sy, og tenkte jeg skulle plukke meg et mønster fra Stoff og Stil, for å ha noe å jobbe frem mot.

Men, når jeg går inn på nettsidene deres, og ser på størrelsene som mønstrene leveres i opp mot måleskjemaene de leverer, så ser det ut til at størrelsene er noe underlig?

Jeg bruker normalt størrelse 38-40 i klær, alt fra 42 og oppover er altfor stort, men om jeg følger målene på stoff og stil, så er jeg 42 i bryst og hofte og 46 i livvidde? Det skal også nevnes at jeg har typisk timeglassfigur, og burde dermed ikke ha en større størrelse i midje enn over bryst og hofte.

Er det noen som har erfaring med mønsterstørrelser fra Stoff og Stil, evnt er det en annen forklaring på hvorfor mønstrene ser ut til å være så rare i målene?

Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/377497-m%C3%B8nsterark-fra-stoff-og-stil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke selv prøvd mønster fra Stoff og Stil, men synes å ha hørt noe lignende fra ei venninne- at størrelsene er snodige. Kanskje det er lettere å begynne med et "skikkelig" mønster fra en annen butikk eller et blad (Burda-bladene har mange fine mønster, fåes kjøpt på Narvesen). Det er jo ikke særlig motiverende å sy et prosjekt man fra starten av ikke vet om passer.

Dersom du har en Stoff og Stil butikk i nærheten der du bor kan du jo evnt. forhøre deg om dette med de snodige størrelsene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...