Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe ski til min 4 åring til jul. Men vi går sjelden på ski, så jeg lurte litt på slike som man binder skoene fast til? eller er de beregnet for mye mindre barn? Han er akkurat fylt 4, er 107 cm høy og har strl. 27 i sko. Hvor lange bør skiene være. Jeg orker heller ikke investere masse penger i noe som vil bli brukt 2-3 ganger i vinter, derfor hadde det vært kjekt om de kunne brukes neste år også (derfor tenkte jeg de bindingene man bruker vanlige sko til)...evt. hvor lenge er det vanlig at skoene/ skiene passer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si en ting, og det er at du ikke på kjøpe ski som du setter vanlige sko i. De dreper all skiglede! Hjelp til lengde osv får du i butikken :)

Skrevet
Jeg vil bare si en ting, og det er at du ikke på kjøpe ski som du setter vanlige sko i. De dreper all skiglede! Hjelp til lengde osv får du i butikken :)

Veldig enig! Kjøp ordentlige ski nr barn skal lære seg å stå på ski, ellers dreper det all glede over skigåing... Men det går jo an å kjøpe brukt, sjekk ut aviser eller nett, du finner helt sikkert noe. Lengde på ski kan du bare spørre om i en sportsforretning. Staver koster bare en hundrings eller så, og kan kjøpes utenom evt., og sko kan du sikkert og få brukt.

Skrevet
Tenkte å kjøpe ski til min 4 åring til jul. Men vi går sjelden på ski, så jeg lurte litt på slike som man binder skoene fast til? eller er de beregnet for mye mindre barn? Han er akkurat fylt 4, er 107 cm høy og har strl. 27 i sko. Hvor lange bør skiene være. Jeg orker heller ikke investere masse penger i noe som vil bli brukt 2-3 ganger i vinter, derfor hadde det vært kjekt om de kunne brukes neste år også (derfor tenkte jeg de bindingene man bruker vanlige sko til)...evt. hvor lenge er det vanlig at skoene/ skiene passer?

Slike ski som du ønsker, brukte veslesnuppa mi når hun var 1.5 år gammel... Da stabbet hun rundt, blid og fornøyd...

Da hun var 2.5 år fikk hun ski med vanlige bindinger. Tror absolutt ikke du får plass til vanlige støvler i str 27 i de bindingene du nevner.. De er ganske små og trange....(iallefall de vi har..)

Husker ikke helt når de andre jentene mine gikk over til vanlige bindinger, men det var rundt 3 års alder det også...

Det er ganske mange steder de har "brukt dager" for ski og annet vinterutstyr..

Ellers er det oftest billigst å kjøpe pakker (med ski, bindinger og støvler).

Skrevet

Kjøp skikkelige ski med skikkelige bindinger! For små barn skal skilengden være ca det samme som barnets lengde (det gjelder kanskje bare opp til tre år, etter det litt lenger). For lange ski er veldig vanskelig å lære seg å gå med. Stavene derimot må være lange! De fleste sportsbutikkansatte kan disse tingene ordentlig! :)

Tror forresten g-sport har ganske billige åsnesskipakker (snømann) 599 tror jeg..

Skrevet

Kjøp for all del ikke dårlige løsninger. Skoene må være lette å klikke av og på. Ungen må kunne gjøre det selv, med votter på.

Kjøp heller ordentlig, brukt utstyr, enn billig og dårlig nytt.

her finner du kanskje ski, sko og staver:

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?CAT...l=Underkategori

evt finn en lokal side.

Skrevet

Hvis han er 4 og ikke har lært å gå på ski eller skal gå så mye, så ville jeg satset på 110 cm lange ski.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

vi har kjøpt nettopp kjøpt ski til vår unge på 4 år. ski med sånne bindinger som vi setter vanlige sko i, og er veldig fornøyd med det. De skal h#n få bruke i år og til neste år. Hvorfor skal det være noe dårlig løsning? En må bare være litt ops på at ikke hele bindingen er av hard plast, da blir den lett ødelagt. Har sett barn på 6 -7 år med slike bindinger.

Skrevet
vi har kjøpt nettopp kjøpt ski til vår unge på 4 år. ski med sånne bindinger som vi setter vanlige sko i, og er veldig fornøyd med det. De skal h#n få bruke i år og til neste år. Hvorfor skal det være noe dårlig løsning? En må bare være litt ops på at ikke hele bindingen er av hard plast, da blir den lett ødelagt. Har sett barn på 6 -7 år med slike bindinger.

Jeg synes det er en dårlig løsning pga bevegeligheten man får i føttene av disse bindingene. Det er ikke like lett å leke seg på skiene. Og disse skiene bruker å være litt bredere også.

Skrevet

Vi bruker ski med bindinger til vanlige sko til treåringen. Det er fordi

1: skitsøvler er ikke varme

2: det skal gås på ski i ti minutter, akes i et kvarter, så skal vi gå litt på ski igjen osv. Skal familien på en skikkelig skitur derimot, er sikkert skistøvler tingen - for noen.

Husk også at små barn skal lære å gå på ski uten staver pga balansen og å lære å bruke beina, ikke bare bruke armene og henge på stavene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...