Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg kjenner en kvinne i 20 åra som er singel og jeg har bare vennskaplig forhold med henne, og vil gjerne beholde det. Flere av gutta har sagt til meg at det er ikke så lurt å ha en slik forhold fordi hun kan tro at jeg vil ha noe mer med henne. Er det mulig å fortsette et slikt vennskap med henne?
Gjest fragment Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Selvsagt kan du det. Jeg har selv mange guttekompiser som jeg aldri har hatt og vil ha noe på gang med. Det vil si - jeg har rotet med noen av dem, men det har kun vært en engangsgreie, og har ikke ført til noen pinligheter i etterkant. Mange av kameratene mine har også kjæreste, uten at dette på noen måte ødelegger vårt vennskap.
Gjest celine Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Snodig at du skulle spørre om dette akkurat nå Har akkurat hatt en diskusjon om dette - på generell basis - med en som er litt mer enn en venn... Han mener at det ikke er mulig, jeg mener det er mulig. Uansett er det vel ingen grunn til å ikke kose seg med vennskapet så lenge man kan......?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 ja jøss!er da normalt og ha guttevenner..altså gutter man har god kjemi med vennskapelig,men ikke tenker seksuellt på i det hele tatt.
Gjest Wind Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Kan selvsagt funke fint å være venn med noen av det motsatte kjønn. Hvis du tror hun kan misforstå interessen din, så må det gå an å gjøre det helt klart at du bare er ute etter vennskap?
Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Men hun er da ganske attraktiv, ville det vært galt av meg å ha "no strings attached" sex med henne? Eller ville det aldri gått?
Gjest Cederic Rueben Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Ja de kan bare være venner. Jeg har hatt en kvinnelig venn i nesten 15 år. Og det er alt vi har vært. Og tro at det ikke er mulig er på grensen til idiotisk Endret 2. desember 2008 av Cederic Rueben
Fallen Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Det er mulig å bare være venner. Men jeg tror at jo bedre venner man blir jo lettere er det at det blir noe mer.. Kjæresten min har en del jentevenner.. Alle disse er jenter han tidligere har holdt på med
Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Det er mulig å bare være venner. Men jeg tror at jo bedre venner man blir jo lettere er det at det blir noe mer.. Kjæresten min har en del jentevenner.. Alle disse er jenter han tidligere har holdt på med Og du synes det er greit at han holder kontakt med de som han har rota med?
Cata Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Klart du kan. Jeg har flere mannlige venner som er akkurat det - venner. Jeg vet jeg ikke har noen romantiske eller seksuelle følelser for dem og er nesten 100% sikker på at det gjelder den andre veien også.
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Men hun er da ganske attraktiv, ville det vært galt av meg å ha "no strings attached" sex med henne? Eller ville det aldri gått? I første innleggey sier du at du kun ønsker vennskap med henne, og her sier du dette. Hvis du er interessert i mer enn vennskap, skjønner jeg ikke hvorfor du spør om det er mulig å bare være venner? Du sier jo mot deg selv her...
Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 I første innleggey sier du at du kun ønsker vennskap med henne, og her sier du dette. Hvis du er interessert i mer enn vennskap, skjønner jeg ikke hvorfor du spør om det er mulig å bare være venner? Du sier jo mot deg selv her... Hva om det er slik at jeg har lyst på henne men vil være bare venner etter det?
FoxyFish Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Hva om det er slik at jeg har lyst på henne men vil være bare venner etter det? Å ha ubetinget sex er mye mer er "bare venner" i min bok. En slik pose og sekk- ordning fungerer sjelden godt i praksis.
Cata Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 Hva om det er slik at jeg har lyst på henne men vil være bare venner etter det? "Sex" og "bare venner" er ikke kompatible begreper... Du må nok velge enten det ene eller det andre, tenker jeg.
Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Å ha ubetinget sex er mye mer er "bare venner" i min bok. En slik pose og sekk- ordning fungerer sjelden godt i praksis. Er det flere som synes det?
Fallen Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Og du synes det er greit at han holder kontakt med de som han har rota med? Kan ikke si at jeg liker det sånn veldig, spesielt fordi jeg ikke har møtt dem! Men jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å møte dem heller! Hun ene virker veldig grei. Bestevennen hans, hun har jeg ingenting imot:) MEN det var en episode her forleden som gjorde meg veldig usikker... Vi var i byen så så han en venninne og ville ikke gå å hilse på henne pga jeg var der! Etterpå når jeg hadde dratt hadde hun kommet bort å snakket med han.. Tror grunnen var at det ble slutt mellom de 1 mnd før vi ble sammen. Jeg viste bare at de hadde holdt på.. Men fant dette ut da jeg kom over noe på et forum faktisk! Noen som hadde skrevet i en gammel tråd der han hadde skrevet om eksen sin! Jeg sa det til han, han skjønte ikke hvorfor jeg brydde meg.. Jeg valgte å bare la det ligge siden det er 2 år siden.. Så det plager meg vel litt.. Men jeg orker ikke å bli sur over ting fra fortiden! Det er meg og han nå.. Det er det som teller!
Fallen Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 Er det flere som synes det? JA.. En man har hatt sex med kan være vanskelig å se på som kun en venn etterpå!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Nja! hadde vennskaps sex med en fyr i ca. 1 år. Det funker, men før eller senere blir det følelser inn i bildet (enten den ene eller andre veien). I mitt tilfelle var det jeg som satte foten ned da jeg oppdaget at jeg var blitt heeelt betatt av han
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Det er mulig å ha et vennskapsforhold og samtidig ha sex, men da må man være helt klar på at det er dette det dreier seg om! Man må være klar på hvor man står så ingen føler seg lurt. Selv har jeg en god venn som jeg møter for sex ca en gang i uken. Vi går en tur på kafè, prater noen timer og stikker hjem til ham etterpå. Slik har vi holdt på litt til og fra 8-9 måneder nå. Det er veldig godt å ha en arm å sove på når man er singel, slike behov forsvinner jo ikke selv om man ikke har kjæreste. Imidlertid er det helt alfa omega med ærlighet både overfor vennen/venninen sin OG seg selv. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå