Gjest *utlogget* Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart 7 år. Det ble slutt mellom han og eksen lenge før jeg ble kjent med han, så jeg "tok han ikke fra henne" eller noe. Og det var hun som gjorde det slutt med han. De var bare sammen i et år, og det var slutt mellom de flere ganger iløpet av det året. Da han ble sammen med meg, begynte hun å sende meldinger igjen, ringe, sende brev og bilde, tok seg jobb i nærheten av der vi bor (for å se han sikkert), og hun var innom jobben min noen ganger. (Ikke at det er ulovlig men). Nå sender hun melding med jevne mellomrom, spør om åssen han har det og sånn. Jeg vet at jeg ikke eier han eller noe, men jeg syns det er utrolig irriterende at hun ikke bare kan la han være. Hvorfor er folk sånn? At de ikke kan respektere at andre har noe fint sammen??
Gjest men Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Har hun fått klar melding fra ham om at han ikke ønsker å fortsette kontakten? Hvis han ikke gir et slikt budskap, tror hun vel at han også liker å holde en viss kontakt.
Gjest *utlogget* Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Har hun fått klar melding fra ham om at han ikke ønsker å fortsette kontakten? Hvis han ikke gir et slikt budskap, tror hun vel at han også liker å holde en viss kontakt. Nei han svarer henne, for å være høflig. Jeg hadde helst sett at han ikke gjorde det, men det er sånn han er..
Gjest men Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Da synes jeg ikke du skal anklage henne for å ha kontakt.
Kakee Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Ønsker han å kutte kontakten med henne da? Det er ikke ulovlig å ha kontakt med ekser. Syns også du kanskje overdramatiserer litt her og trekker konklusjoner som at hun tok seg jobb i nærheten av dere for å se han. Jeg har også kontakt med en eks en sjelden gang selv om det ble slutt for over fem år siden. Jeg ønsker han absolutt ikke tilbake av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Da synes jeg ikke du skal anklage henne for å ha kontakt. Det er jo alltid hun som sender melding først, det er hun som har et behov.
Kakee Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Jeg lurer også litt på hva å respektere at andre har det fint sammen har med å gjøre at hun innimellom sender han en melding og spør hvordan det går?! Du høres faktisk litt oversjalu ut her.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Syns også du kanskje overdramatiserer litt her og trekker konklusjoner som at hun tok seg jobb i nærheten av dere for å se han. Kan godt hende jeg trekker konklusjoner ja, men vi bor på et ganske lite sted, og hun flyttet fra en stor by for å jobbe i matbutikken her. Og hun har ikke familie/ venner her.. så det var jo litt påfallende
Gjest men Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Det er jo alltid hun som sender melding først, det er hun som har et behov. Men det er det ikke noe galt i, så lenge hun ikke får beskjed om at dette ikke er velkomment.
MissStiles Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Så lenge han fortsetter å svare henne, så er det jo litt hans feil og. Vil han ha kontakt med henne eller vil han bryte kontakten med henne?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Men det er det ikke noe galt i, så lenge hun ikke får beskjed om at dette ikke er velkomment. Neida, jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun må gjøre det hele tiden. Vi har to barn sammen og jeg ønsker bare å ha det rolig, men det er ikke rolig når hun prøvde å få han tilbake de første 4 årene. Jeg er jo irritert på han også, for at han i det hele tatt svarer henne, og at han ikke sier fra. Så det er ikke bare hennes skyld selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Så lenge han fortsetter å svare henne, så er det jo litt hans feil og. Vil han ha kontakt med henne eller vil han bryte kontakten med henne? Han sier at han helst ikke vil ha noe med henne å gjøre, men han føler at det er dårlig gjort å ikke svare.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Jeg lurer også litt på hva å respektere at andre har det fint sammen har med å gjøre at hun innimellom sender han en melding og spør hvordan det går?! Du høres faktisk litt oversjalu ut her. Ja jeg er kanskje litt sjalu, det skal jeg innrømme. Men jeg syns det er litt drøyt av henne å flytte hit kun for å jobbe i en matbutikk, han reagerte også på det. Hun kommer tross alt fra en stor by, og kjenner ingen her. Og hun prøvde å få han tilbake de første fire årene vi var sammen, skrev i meldinger at hun ikke kunne fordra meg, at jeg var stygg, at jeg ikke fortjente han, at ungene våre sikkert ikke var hans, og endel andre ting. Nå i senere tid er det bare "åssen går det med deg da?"-meldinger, men jeg har fått hele jenta i vrangstrupen.
Gjest men Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Ja jeg er kanskje litt sjalu, det skal jeg innrømme. Men jeg syns det er litt drøyt av henne å flytte hit kun for å jobbe i en matbutikk, han reagerte også på det. Hun kommer tross alt fra en stor by, og kjenner ingen her. Og hun prøvde å få han tilbake de første fire årene vi var sammen, skrev i meldinger at hun ikke kunne fordra meg, at jeg var stygg, at jeg ikke fortjente han, at ungene våre sikkert ikke var hans, og endel andre ting. Nå i senere tid er det bare "åssen går det med deg da?"-meldinger, men jeg har fått hele jenta i vrangstrupen. Jeg synes det er dårlig gjort av ham å ha kontakt med henne når hun omtaler deg slik. Synes det er rart at du forventer at HUN skal ta hensyn til deres forhold, mens din mann oppmuntrer henne ved å svare. Når han selv ikke vil ha kontakt, ville jeg ha bedt ham manne seg opp og avvise henne. Man trenger ikke være så høflig at man lar slike mennesker holde på.
{Wilma} Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 Og jeg begriper ikke hvorfor du hisser deg opp når det er kjæresten din sitt ansvar å si ifra om han vil ha kontakt eller ikke. Da hjelper det fint lite å irritere seg over eksen som ikke har fått beskjed om å ligge unna.
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Ja jeg er kanskje litt sjalu, det skal jeg innrømme. Men jeg syns det er litt drøyt av henne å flytte hit kun for å jobbe i en matbutikk, han reagerte også på det. Hun kommer tross alt fra en stor by, og kjenner ingen her. Og hun prøvde å få han tilbake de første fire årene vi var sammen, skrev i meldinger at hun ikke kunne fordra meg, at jeg var stygg, at jeg ikke fortjente han, at ungene våre sikkert ikke var hans, og endel andre ting. Nå i senere tid er det bare "åssen går det med deg da?"-meldinger, men jeg har fått hele jenta i vrangstrupen. Skjønner jeg godt for å være helt ærlig. Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt meg ned med hele fyren og forklart ham nøyaktig hvordan jeg følte, så håpt at han kunne ta for seg jenta og forklare henne at hvis hun har noe i tankene om de to noen gang, så er det bare å glemme det. At hun i det hele tatt brukte 4 år på å terrorisere dere med sms, kalle deg stygge ting, si at barna deres ikke var hans og annet uakseptabelt driv av påstander sier en del om at hun ikke er helt god i hodet. Har hun virkelig bare flyttet til ett sted uten venner og familie bare på grunn av fyren din, så er hun hvertfall ikke helt god, og burde hatt noen til å forklare det for henne. Skal ikke ta noen i forsvar her, men kan ikke være helt lett for henne heller, høres veldig besatt ut..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes det er dårlig gjort av ham å ha kontakt med henne når hun omtaler deg slik. Synes det er rart at du forventer at HUN skal ta hensyn til deres forhold, mens din mann oppmuntrer henne ved å svare. Når han selv ikke vil ha kontakt, ville jeg ha bedt ham manne seg opp og avvise henne. Man trenger ikke være så høflig at man lar slike mennesker holde på. ja du har helt rett i det. Jeg syns jo selvfølgelig det er hans ansvar, men akkurat nå er det altså henne jeg er mest irritert på.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 Og jeg begriper ikke hvorfor du hisser deg opp når det er kjæresten din sitt ansvar å si ifra om han vil ha kontakt eller ikke. Da hjelper det fint lite å irritere seg over eksen som ikke har fått beskjed om å ligge unna. Bra for meg at spørsmålet mitt ikke er om du kan begripe det eller ikke da
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Skjønner jeg godt for å være helt ærlig. Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt meg ned med hele fyren og forklart ham nøyaktig hvordan jeg følte, så håpt at han kunne ta for seg jenta og forklare henne at hvis hun har noe i tankene om de to noen gang, så er det bare å glemme det. At hun i det hele tatt brukte 4 år på å terrorisere dere med sms, kalle deg stygge ting, si at barna deres ikke var hans og annet uakseptabelt driv av påstander sier en del om at hun ikke er helt god i hodet. Har hun virkelig bare flyttet til ett sted uten venner og familie bare på grunn av fyren din, så er hun hvertfall ikke helt god, og burde hatt noen til å forklare det for henne. Skal ikke ta noen i forsvar her, men kan ikke være helt lett for henne heller, høres veldig besatt ut.. Ja jeg syns jo egentlig synd på henne samtidig som jeg er irritert. Hun må jo ha hatt det ganske vondt. Takk for kloke ord, du har rett i at jeg må ta en prat med han om dette..
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Ja jeg syns jo egentlig synd på henne samtidig som jeg er irritert. Hun må jo ha hatt det ganske vondt. Takk for kloke ord, du har rett i at jeg må ta en prat med han om dette.. Var bra du syns de var litt til hjelp om ikke annet, og bare hyggelig! Håper det ordner seg for dere, ingen av dere 3 burde sitte i denne situasjonen her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå