Gå til innhold

Moussaka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage moussaka med aubergine OG kjøttdeig, men da jeg leste ordentligg på pakken forsto jeg det sånn at man enten skal bruke aubergine(vegetar) ELLER kjøttdeig.

Går det an å bruke begge deler? Eller blir det for "tykt" og mettende?

Hva gjør dere? :)

Skrevet

Ville prøvd med begge deler i!!

Jeg pleier å salte auberginen litt først for å ungå beisk smak. Legger den så i bunnen på formen, legger kjøttsaus over og deretter poteter (pleier ikke bruke posemoussaka, men vil tro det funker fint) og ost på toppen. :sikle:

Fikk skikkelig lyst på moussaka nå!!!!!!!! :spise:

Skrevet
Jeg tenkte å lage moussaka med aubergine OG kjøttdeig, men da jeg leste ordentligg på pakken forsto jeg det sånn at man enten skal bruke aubergine(vegetar) ELLER kjøttdeig.

Går det an å bruke begge deler? Eller blir det for "tykt" og mettende?

Hva gjør dere? :)

Jeg lager den kun med kjøttdeig :) Nam nam, en av mine spesialiteter ;) Jeg lager den selv fra bunnen av. Kan ikke fordra posemoussaka.

Skrevet

I den greske familien min så har vi alltid laget med poteter, auberginer og kjøttdeig. Vi legger potetene nederst, så et tynt lag kjøttsaus, så auberginer også et tykt lag kjøttsaus også ostesaus på toppen og kanel øverst.

Gjest Seymore
Skrevet
Ville prøvd med begge deler i!!

Jeg pleier å salte auberginen litt først for å ungå beisk smak. Legger den så i bunnen på formen, legger kjøttsaus over og deretter poteter (pleier ikke bruke posemoussaka, men vil tro det funker fint) og ost på toppen. :sikle:

Fikk skikkelig lyst på moussaka nå!!!!!!!! :spise:

Salt dem og la dem ligge og "svette" litt. Da får du ut fuktigheten i de, det er på den måten du får ut bitterheten. Skyll dem etterpå, tørk av dem og stek dem i litt olje før du legger dem i formen.

Jeg bruker alltid både kjøttdeig (av lam) og auberginer.

Har alltid fått det servert slik i Hellas.

Gjest Seymore
Skrevet
I den greske familien min så har vi alltid laget med poteter, auberginer og kjøttdeig. Vi legger potetene nederst, så et tynt lag kjøttsaus, så auberginer også et tykt lag kjøttsaus også ostesaus på toppen og kanel øverst.

Yes!!! Sånn skal det være!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...