Riona Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg skal kjøpe en dvd opptaker og håper noen kan hjelpe meg. (Har lyst å kjøpe allerede i dag) Jeg har nå en eldgammel kasse TV. Om 1/2 til 1 år skal jeg invistere i en mer moderne tv men det kan jeg ikke akkurat nå av diverse grunner. Dilemmaet mitt er, skal jeg nå kjøpe en opptaker av billigste sort som jeg kan bytte ut når jeg trenger en ordentlig god en? eller skal jeg kjøpe en kvalitetsopptaker som kommer bra ut i tester? Har sett litt på disse. Hva anbefalere dere meg å gjøre? Har dere forslag til spesifikke opptakere? En annen ting, Jeg har kabel-TV. Fungerer opptakene normalt når det analoge bakkenettet stenges?
^^Belle^^ Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Det spiller ingen rolle hvilken tv du har, pga at opptakeren tar opp fra selve signalet (dersom det var kvaliteten på opptaket du tenkte på). Når det gjelder kabel-tv er jeg litt usikker. Vi har nettopp flyttet (var analogt i den forrige leiligheten), og har ikke prøvd skikkelig å koble den til dekoderen enda, men det skal gå greit uansett tror jeg. Kanskje du må trikse og mikse litt med scartkabler og slikt (når det var analogt, gikk kabelen fra veggen rett i dvdopptakeren og så en scart fra dvden til tven.) Nå må jo kabelen fra veggen gå til dekoderen først...men uansett så er det bruksanvisning med om hvordan du kobler til og søker etter kanaler, så jeg tror ikke det skal være noe problem. Dersom du ikke er en teknofrik og er veeeldig opptatt av lyd og bilde og sånn, tror jeg jeg ville ha kjøpt en rimelig opptaker. De er greie nok og du kan velge hvilken kvalitet du vil ha på opptaket. Vi har en LG, kjøpte den for et par år siden, så kvaliteten er nok forbedret betraktelig på dem uansett. Men vi er veldig fornøyd med vår. Den blir bare brukt til å ta opp programmer o.l. som vi ikke får med oss. Håper jeg var til littegranne hjelp i alle fall!
Gjest LC Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Ser at du har kabel-tv, har du vurdert en dekoder med opptaksmulighet? Dersom du ikke har behov for å brenne ut noe av det du tar opp, er en pvr-dekoder det absolutt beste alternativet(er vel litt subjektiv her, har pvr-opptaker fra canal digital selv ). Fordelene med en slik dekoder er mange. Du får en såkalt EPG - Elektronisk Program Guide, som gjør at du kan holde oversikt over hva som går på TV, og du kan sette program på opptak direkte i EPG'en. I tillegg har dekoderene gjerne 2 tunere innebygd, det vil si at du kan ta opp program på en kanal, og se på en annen. Eller ta opp på begge kanalene samtidig Nå vet jeg jo ikke hvilken kabel-tv leverandør du har, men dersom du har Canal Digital koster dekoderene 1990-2990 kr uten binding. Og du får de sikkert billigere dersom du binder deg til en avtale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå